Voorkeur voor welk defensief product
TIP
Re: Voorkeur voor welk defensief product
OT: ik denk tak21 / stepup zijn de betere keuzes (zelfs met die ******* EDR taks...), maar imho: ik zou niet vastrentend beleggen op een 5/8-tal jaar, maar eerder fondsen kiezen genre carmignac patrimoine, invesco risk balanced, BGF allocation,... misschien templeton total return
het argument dat beleggingshorizon geen rol speelt omdat je reeds "bijna alles qua soort" in ptf hebt, begrijp ik niet. voor dit specifieke deel van je kapitaal, moet je toch een beleggingshorizon op het oog hebben, die afhangt van de beleggingshorizon van je meer risicovolle beleggingen?
het argument dat beleggingshorizon geen rol speelt omdat je reeds "bijna alles qua soort" in ptf hebt, begrijp ik niet. voor dit specifieke deel van je kapitaal, moet je toch een beleggingshorizon op het oog hebben, die afhangt van de beleggingshorizon van je meer risicovolle beleggingen?
Laat ons zeggen dat n dit geval de veiligheid boven de horizon staat. Liever wat langer en veilig dan omgekeerd. Dit geldt dit infeite om mijn pensioensparen te vervangen, vandaar de ruime horizon. Dus qua defensie zou jij dus eerder gaan voor een step-up termijnrekening dan voor een vokksleing?
Je hebt pas een nieuwe tak 21 bij Argenta geopend schrijf je, snap ik niet, er is toch veel beter op de markt te vinden qua tak 21 rekeningen !
Denk/weet ik. Maar service vind ik ook belangrijk en die is bij mijn kantoor echt dik in orde. Vandaar dat ik met geld dat daar al staat niet rap verloop. Natuurlijk zal ik geen slechte beleggingen doen omwille hiervan maar goed is oké, hoeft niet steeds het beste te zijn. In ruil dat de eerste voorwaarde voldaan is hé. Die Tak 21 gaf trouwens vorig jaar zeker geen slecht rendement
Buiten Afer Europe zijn er volgens mij niet veel Tak-21 produkten die beter doen.patrick1 schreef:Je hebt pas een nieuwe tak 21 bij Argenta geopend schrijf je, snap ik niet, er is toch veel beter op de markt te vinden qua tak 21 rekeningen !