Voorkeur voor welk defensief product
TIP
Voorkeur voor welk defensief product
Hallo,
naar welke defensieve beleggingen gaat jullie voorkeur momenteel uit?
Kasbons, volkslening?.....
Defensief fonds?
Graag wat reactie
naar welke defensieve beleggingen gaat jullie voorkeur momenteel uit?
Kasbons, volkslening?.....
Defensief fonds?
Graag wat reactie
Re: Voorkeur voor welk defensief product
Spaarrekening, Tak21, Defensieve fondsEN om nooit op 1 paard te wedden.
Termijnrekeningen heb ik even overwegen maar die staan te laag. Spaarrekening ook, maar je moet ook nog iets achter de hand hebben.
Bovendien compenseer ik dat met een aantal meer risicovolle fondsen.
Termijnrekeningen heb ik even overwegen maar die staan te laag. Spaarrekening ook, maar je moet ook nog iets achter de hand hebben.
Bovendien compenseer ik dat met een aantal meer risicovolle fondsen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Veilige fondsen van het genre Carmignac Sécurité doen het niet slecht
Laatst gewijzigd door Boogje op 24 september 2014, 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat is je risicoprofiel en beleggingshorizon ? Wil je 100 % zeker geen kapitaalverlies, heb je alleen spaarboekje, kasbon, termijnrekening, en tak 21. Deze laatste, bij voorkeur alleen als je beleggingshorizon minimaal 8 jaar is, om roerende voorheffing te vermijden.
Fondsen met kapitaalsgarantie, zijn door de extreem lage rente, zinloos om in te investeren.
Bij alle andere producten heb je geen kapitaalsgarantie.
Fondsen met kapitaalsgarantie, zijn door de extreem lage rente, zinloos om in te investeren.
Bij alle andere producten heb je geen kapitaalsgarantie.
Over horizon en profiel hoeven jullie je geen zorgen te maken. ik heb bijna alles qua soort in mijn bezit. Van aandelen over risicovolle fondsen, tak 21, tak 23, obligaties, kasbonds,...
Telkens relatief kleine bedragen spreiding is mijn strategie.
Nu heb ik een tak 23 met kapitaalsgarantie die zal vervallen. Dit wens ik dus om te zetten in neen nieuwe defensieve belegging, vandaar mijn vraag. Hoe dan ook bedankt voor de feedback.
Telkens relatief kleine bedragen spreiding is mijn strategie.
Nu heb ik een tak 23 met kapitaalsgarantie die zal vervallen. Dit wens ik dus om te zetten in neen nieuwe defensieve belegging, vandaar mijn vraag. Hoe dan ook bedankt voor de feedback.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Belgacom-aandelen?
Aandelen zijn voor dit geld niet echt een optie. Trouwens volgens mij staan de beurzen op dit moment te duur om in te stappen. Verder zit ik al een paar jaar op mijn gemak bij Telenet. .Dus qua spreiding is dat zowiezo niet ideaal.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Bpost dan misschien?
Straks heb ik een staatsbon die vervalt. Ik herhaal dus mijn vraag. Naar welk defensief product gaat jullie voorkeur momenteel uit? Denk er aan wel defensief dus geen aandelen. Graag advies
Een geweer om je te beschermen tegen inbrekers.
@ Yaris : dat is dan weer agressief defensief 
@topicstarter : je krijgt hier een aantal opties aangereikt maar stelt de vraag opnieuw...
ga misschien eerst eens zelf op zoek alvorens zulke vragen te stellen, dan kan je je vragen iets directer stellen.
Interessant super defensief : Tak 21 voor de lange termijn, mits winstdeling en lage kosten
Interessant defensief : fondsen met max 25à50 % in aandelen bvb Ethna, Carmignac Securité of Patrimoine, Petercam Defensive Growth, ....
Alles hangt gewoon af van wat je verlangt qua rendement en aankan van schommeling.
En nog belangrijker, hoe je huidige portefeuille er uit ziet en hoe groot die is.
Zolang je het niet in z'n geheel kan bekijken, ga je hier nooit deftige antwoorden of oplossingen aangereikt krijgen, vrees ik.

@topicstarter : je krijgt hier een aantal opties aangereikt maar stelt de vraag opnieuw...
ga misschien eerst eens zelf op zoek alvorens zulke vragen te stellen, dan kan je je vragen iets directer stellen.
Interessant super defensief : Tak 21 voor de lange termijn, mits winstdeling en lage kosten
Interessant defensief : fondsen met max 25à50 % in aandelen bvb Ethna, Carmignac Securité of Patrimoine, Petercam Defensive Growth, ....
Alles hangt gewoon af van wat je verlangt qua rendement en aankan van schommeling.
En nog belangrijker, hoe je huidige portefeuille er uit ziet en hoe groot die is.
Zolang je het niet in z'n geheel kan bekijken, ga je hier nooit deftige antwoorden of oplossingen aangereikt krijgen, vrees ik.
@ boogje
Akkoord, zo was er hier onlangs iemand die er van wakker lag omdat zijn fondsen na amper 3 maand in bezit, 3 % gedaald waren.
Heb je zo een karakter, hou je dan aan een spaarboekje, kasbon, tak 21.
Akkoord, zo was er hier onlangs iemand die er van wakker lag omdat zijn fondsen na amper 3 maand in bezit, 3 % gedaald waren.
Heb je zo een karakter, hou je dan aan een spaarboekje, kasbon, tak 21.
Even een paar dingetjes uitklaren:
- ik ga wel zelf op zoek naar oplossingen.
- Mijn vraag is volgens mij duidelijk gericht, ik vraag naar defensieve zaken. Dit betekent dat ik een deel van mijn defensief compartiment wens te herbeleggen.
Vorige keer heb ik dan uiteindelijk tak 21 argenta genomen.
Nu heb ik een nieuwe staatsbon die komt te vervallen vandaar mijn vernieuwde vraag.
Gewoon eens peilen naar jullie voorkeur, niet meer of niet minder.
Laat ons zeggen dat ik twijfel:
- step-up termijn depositio
- gewoon termijndeposito
- volkslening
- bijstorten in mijn pas geopende tak 21 bij argenta
Of een combinatie van deze.
Dus graag jullie voorkeur of afkeur.
- ik ga wel zelf op zoek naar oplossingen.
- Mijn vraag is volgens mij duidelijk gericht, ik vraag naar defensieve zaken. Dit betekent dat ik een deel van mijn defensief compartiment wens te herbeleggen.
Vorige keer heb ik dan uiteindelijk tak 21 argenta genomen.
Nu heb ik een nieuwe staatsbon die komt te vervallen vandaar mijn vernieuwde vraag.
Gewoon eens peilen naar jullie voorkeur, niet meer of niet minder.
Laat ons zeggen dat ik twijfel:
- step-up termijn depositio
- gewoon termijndeposito
- volkslening
- bijstorten in mijn pas geopende tak 21 bij argenta
Of een combinatie van deze.
Dus graag jullie voorkeur of afkeur.
Met zo een gevarieerde portefeuille zou je van iedere soort belegging de voor- en nadelen moeten kennen en ben jij beter geplaatst om advies aan ons te geven in plaats van wij aan jou.jupi schreef:Over horizon en profiel hoeven jullie je geen zorgen te maken. ik heb bijna alles qua soort in mijn bezit. Van aandelen over risicovolle fondsen, tak 21, tak 23, obligaties, kasbons, ...
Dat kan goed zijn, maar "advies" is een ruim begrip. Veelal kan het geen kwaad om de dingen eens vanuit een andere hoek te bekijken. Op dit oghenblik een keuze maken uit de vastrentende producten is een bittere pil die, naar mijn oordeel, doorgeslikt moet worden. Indien ik (of eender wie) deze pil niet af en toe slik komt het risicogehalte van mijn portefeuille te hoog te liggen. Dus wou ik hier "een boompje" opzetten over de vastrentende producten. Welke pil lijkt jullie het minst bitter?