Voorspelling stijging rente 2013-2014.
TIP
Re: Voorspelling stijging rente 2013-2014.
ik hoor mensen hier wel vaker hoopvol over spreken
hetgeen ik niet begrijp, is dat niet slecht voor de overheden? de meesten komen nu al niet toe met hun budget, als de rentes omhoog gaan moeten ze toch nog meer besparen/bijdrukken
hetgeen ik niet begrijp, is dat niet slecht voor de overheden? de meesten komen nu al niet toe met hun budget, als de rentes omhoog gaan moeten ze toch nog meer besparen/bijdrukken
Waarom?zeezout schreef:(...)stijgende Rentevoeten en geen groei is een dodelijke combinatie
Zolang de muntontwaarding onder controle blijft is er toch geen enkel probleem?
zet aankopen (aandelen) on hold totdat de rente stijging stopt. Gaat me iets te snel
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Langetermijnrente al op 2,81%
Wat is er aan de hand
Wat is er aan de hand
De Federale regering moet meer dan 500 miljoen € vinden, en volgend jaar, verkiezingsjaar, 3.5 miljard €, dit is optimistisch er van uitgaande dat de economie niet verder instort en de rente niet begint te stijgen.dries944 schreef:Langetermijnrente al op 2,81%![]()
Wat is er aan de hand
De markten anticiperen, bespaart de regering onvoldoende en haalt ze zo de door Europa opgelegde doelstellingen niet, zal de rente op nieuw Staatspapier stijgen.
Bij het begrotingsakkoord 2013-2014 is afgesproken dat de abonnementstaks verder omhoog gaat. Dit gaat een terecht excuus zijn voor de banken om hun rente op spaarboekjes verder te verlagen. Die taks is ook van toepassing op kasbons en termijnrekeningen.Stier schreef:De rente op gereglementeerde spaarboekjes die nu nog meer dan 1.5% ( basis + getrouwheid) geven zie ik nog verder dalen vooraleer ze gaan stijgen. De tendens van stijgende rente op gereglementeerde spaarboekjes verwacht ik pas in de loop van 2014 voornamelijk bij buitenlandse banken hier opererend via een bijkantoor.
Belfius heeft vandaag de rente op kasbons en termijnrekeningen al verhoogd.
Welkom terug yaris
Blijf je nu voorgoed op spaargids?
Ergens gelezen dat de langetermijnrente dit en volgend jaar rond de drie procent zal blijven cirkelen.Nog altijd laag maar niet zo laag wat et geweest is.
Blijf je nu voorgoed op spaargids?
Ergens gelezen dat de langetermijnrente dit en volgend jaar rond de drie procent zal blijven cirkelen.Nog altijd laag maar niet zo laag wat et geweest is.
De voorbije jaren heb ik voornamelijk in fondsen belegd. Ik ga nu opnieuw meer cash aanhouden op mijn spaarrekening en het dan volgend jaar of het jaar daarop naar termijnrekeningen of TAK 21 versluizen.
Maar de gouden tijden van 5% of meer op een termijnrekening die we enkele jaren geleden nog beleefden komen niet meer terug volgens mij. Dus de oefening bestaat erin te wachten tot de rente voldoende gestegen is maar ook weer niet te blijven wachten op altijd maar hogere rentes tot er zich weer een daling inzet.
Maar de gouden tijden van 5% of meer op een termijnrekening die we enkele jaren geleden nog beleefden komen niet meer terug volgens mij. Dus de oefening bestaat erin te wachten tot de rente voldoende gestegen is maar ook weer niet te blijven wachten op altijd maar hogere rentes tot er zich weer een daling inzet.
Long time no see.
Welcome back.
Welcome back.
0,8% is flink! en dan nog Belfius, je zou eerder aan de kleine spelers denken, niet?Yaris schreef:Belfius heeft vandaag de rente op kasbons en termijnrekeningen al verhoogd.
Onzekerheid troef op alle terreinen en langetermijnbeleggingen zijn zeker nog niet aan de orde voor mij. Ik geef hierin Yaris gelijk ( tof terug te zien op dit forum! ) dat momenteel cash aanhouden het beste is en geleidelijk terug in te stappen in lange termijn formules. De vraag is alleen waarin want aan termijnrekeningen en kasbons snoept de fiscus dan weer een deel af.
Belfius heeft alleen de rente op de termijnrekeningen en kasbons van 4 jaar en meer verhoogd. Op 3 jaar blijft de rente gelijk. Op 1 en 2 jaar is er zelfs een daling.
De rente op korte of halflange looptijd en op spaarrekeningen kan nog jaren laag blijven. Dat heeft Mario Draghi vandaag uitdrukkelijk bevestigd: "We gaan de belangrijkste rentetarieven stabiel houden of zelfs verlagen voor een langere tijd" staat letterlijk in het rentebesluit van de ECB.
De rente op korte of halflange looptijd en op spaarrekeningen kan nog jaren laag blijven. Dat heeft Mario Draghi vandaag uitdrukkelijk bevestigd: "We gaan de belangrijkste rentetarieven stabiel houden of zelfs verlagen voor een langere tijd" staat letterlijk in het rentebesluit van de ECB.
Ondertussen is de lange-termijn-rente wel wat afgenomen.zeezout schreef:zet aankopen (aandelen) on hold totdat de rente stijging stopt. Gaat me iets te snel
Meer dan 8 jaar geleden opende ik verschillende tak 21 rekeningen, dus ondertussen allemaal RV vrij. Daar parkeer ik voor enkele jaren, een goede tak 21 is Afer Europe, gaf verleden jaar 3.45 %, en als lid van Test-Aankoop betaal je maar 0.35 % instapkosten in plaats van 2 %.
Ik zoek alle profijtjes en voordelen op.
Ik zoek alle profijtjes en voordelen op.