Vraag ivm starten met investeren na vastgoedtransactie
TIP
Re: Vraag ivm starten met investeren na vastgoedtransactie
En dan nog degenen die eerst iets doen/kopen en daarna advies (oftewel om bevestiging) vragen.
Ik ga mezelf nog eens tegenspreken.
Beleggen en een mooi rendement halen kan een kind van 8, maar toch blijft het enorm moeilijk voor de meesten en dat heeft vooral te maken met het psychologische kuddegedrag en vooral de media die hierop inspelen.
De laatste jaren zelf al vaker toegepast, extra investeren wanneer de "fear and greed index" 20-25 noteert. Steeds plezier van gehad maar het blijft iets vreemd om in de markt te stappen terwijl iedereen de uitgang aan het zoeken is. (vandaag gaan we weer richting extreme greed, iedereeen voelt zich happy dus kopen maar)
Iedereen kan hier advies vragen, maar niet iedereen zal hier advies vragen. Een verstandige belegger zoekt het zelf uit en gaat heel kritisch om met advies en analyses, je weet immers nooit of het goed bedoeld advies is of dat degene die advies geeft er verstand van heeft.
Helemaal mee akkoord en beiden zijn ok, toch?karine schreef: ↑18 mei 2024, 12:49Volgens mij komen hier twee soorten van mensen.
1.mensen die interesse hebben in beleggen en dit ook durven en blijven doen. Dit zijn de mensen die hier vaak rondhangen en ook de polls invullen.
2.mensen die (plots) met cash zitten en hier een oplossing voor proberen te zoeken en hier even komen kijken en er dan achter komen dat er toch wat meer komt bij kijken.
Echter interesseert het heel veel mensen niet en willen ze er ook geen tijd insteken en dat merk je vaak al na enkele antwoorden dat ze niet meer reageren omdat ze de bomen door het bos niet meer zien.
Dit merk je ook aan de steeds terugkerende vragen van newbies waarvan het antwoord al zo vaak hier op het forum is geschreven.
Ik kan begrijpen dat indien er plots zo'n groot bedrag wordt geërfd of bekomen wordt via een vastgoedtransactie, men info zoekt uit verschillende bronnen en dan niet de verkooppraatjes van de banken maar de meningen en ervaringen van beleggers zelf, hier op dit forum.
Je kan dan ook de zoekfunctie gebruiken naar oudere topics, maar tijden veranderen uiteraard en advies van x tijd terug is niet altijd nog het advies van vandaag.
Persoonlijk vind ik dit forum vrij onhandig en enorm oubollig met een layout en functionaliteiten die zijn blijven steken in 1999. Maar dat ligt misschien aan mij.
Ook kan ik begrijpen dat er mensen zijn die van beleggen hun hobby niet willen of kunnen maken.
Dit alles maakt dat de vraag van topic starter, zoals je in een eerder bericht stelde, niet onrealistisch natuurlijk.
Kind van 8 daar ben ik nog niet zo zeker van.karine schreef: ↑18 mei 2024, 14:46Ik ga mezelf nog eens tegenspreken.
Beleggen en een mooi rendement halen kan een kind van 8, maar toch blijft het enorm moeilijk voor de meesten en dat heeft vooral te maken met het psychologische kuddegedrag en vooral de media die hierop inspelen.
De laatste jaren zelf al vaker toegepast, extra investeren wanneer de "fear and greed index" 20-25 noteert. Steeds plezier van gehad maar het blijft iets vreemd om in de markt te stappen terwijl iedereen de uitgang aan het zoeken is. (vandaag gaan we weer richting extreme greed, iedereeen voelt zich happy dus kopen maar)
Ik ben het helemaal met je eens. Kritisch nadenken zou elk mens op alle vlakken moeten doen, maar dat is niet altijd voor iedereen even evident.vortex schreef: ↑18 mei 2024, 15:07Iedereen kan hier advies vragen, maar niet iedereen zal hier advies vragen. Een verstandige belegger zoekt het zelf uit en gaat heel kritisch om met advies en analyses, je weet immers nooit of het goed bedoeld advies is of dat degene die advies geeft er verstand van heeft.
Op internet vind je daarenboven ook heel wat mis- en desinformatie, en zonder enige kennis van zaken is het moeilijk om het bos door de bomen te zien.
Zo las hier een tijdje terug in een draadje dat Bolero (geloof ik) een cursus online had gezet ivm obligaties en dat er, volgens een forumlid met enige kennis van zaken, veel van die informatie niet correct bleek te zijn.
Maar mijn punt was gewoon dat Karine scheef dat de vraag van Topic starter onrealistisch is en er wellicht daarom weinig reactie op kwam.
Daar ben ik het niet mee eens. De vraag is niet onrealistisch en het is geen reden om er niet op te reageren.
Ik vind de vraag van dit topic veel interessanter dan bv. het gebekvecht omwille van een moderator in de kroeg, de plek waar iedereen pagina's vol zat te schrijven terwijl het hier stil bleef.
-
- Newbie
- Contacteer:
Dit sentiment heb ik al een paar keer zien voorbijkomen, en hierover wil ik als newbie wel even mijn ervaring delen: ik vind dat er nogal een drempel wordt opgeworpen voor newbies om hier actief te zijn en graag terug te komen, omdat je eerste X berichten eerst gescreend moeten worden door een moderator. In mijn geval duurde dat telkens tot wel drie dagen. Dan snap ik ook wel dat mensen ongeduldig worden en ergens anders naartoe trekken.… en dat merk je vaak al na enkele antwoorden dat ze niet meer reageren …
Ik heb ook geen idee na hoeveel berichten je uit die screeningfase raakt. Staat dat ergens? Dit is mijn 6e bericht, dus ik ben eens benieuwd of ik al ‘uit het gevang’ ben als ik straks op ‘Verstuur’ tik. Maar mijn deelname is hier dus met dágen vertraagd. En dat is wel jammer…
=============
EDIT: welwelwel, de grens ligt dus blijkbaar op 5. Hoera, nu ben ik hier live, zonder vertraging
Inderdaad. In het begin ook ervaren en zeer vervelend. Als je een topic opent krijgt niemand deze te zien en wanneer je ergens in een topic reageert verschijnt het zodanig laat dat men al pagina's verder zit en niemand je reactie ziet.