Vrijstelling roerende voorheffing op dividenden
TIP
Re: Vrijstelling roerende voorheffing op dividenden
"Concreet gaat het om de code 1437 en 2437 van het aangifteformulier personenbelasting voor de inkomsten van het jaar 2018 waar u de ingehouden roerende voorheffing vermeldt. Het ontvangen dividendbedrag moet u niet vermelden in de aangifte. "
En bewijsstukken moeten zoals gewonelijk niet bijgevoegd worden, wel bewaard worden
Raar, want iemand die maar 200 euro dividenden zou hebben, hoe kunnen ze weten dat die maar 30% van die 200 euro moet terugtrekken
En bewijsstukken moeten zoals gewonelijk niet bijgevoegd worden, wel bewaard worden
Raar, want iemand die maar 200 euro dividenden zou hebben, hoe kunnen ze weten dat die maar 30% van die 200 euro moet terugtrekken
waar u de ingehouden roerende voorheffing vermeldt
Je moet dus het bedrag aan RV vermelden, niet het bedrag aan dividenden (dat is, in de meeste gevallen, gewoon de RV / 30%).
Je moet dus het bedrag aan RV vermelden, niet het bedrag aan dividenden (dat is, in de meeste gevallen, gewoon de RV / 30%).
"Het is momenteel nog niet duidelijk welke bewijsstukken u moet hebben om aan te tonen dat u recht hebt op dit fiscale voordeel. Een koninklijk besluit zal daarover meer duidelijkheid geven."
Ze hebben het allemaal weer "goed" voorbereid, ze zullen nu meer bezig zijn met de voorbereiding van de verkziezingen( niemand die nog kilomertaks wil voor de verkiezingen, na de verkiezingen waarschijnlijk wel
Nu moet nog iemand een KB ineenflansen
Ze hebben het allemaal weer "goed" voorbereid, ze zullen nu meer bezig zijn met de voorbereiding van de verkziezingen( niemand die nog kilomertaks wil voor de verkiezingen, na de verkiezingen waarschijnlijk wel
Nu moet nog iemand een KB ineenflansen
Concreet: In mijn transactieoverzicht bij Binck vind ik o.a. deze:
Transactienummer
314
Datum
31/12/2018
Uitkering 50 cashdividenden ARK Innovation ETF @ $ 1,0914
Uw positie na deze transactie
---
Effectieve waarde
$ 54,57
Bronbelasting
(15,00%)
$ 8,19
Wisselkoerskosten $ 0,06
Roerende Voorheffing
(30,00%)
$ 13,91
Mutatiebedrag
$ 32,41C(31/12/2018)
->Welk bedrag dient er nu ingevuld te worden als ik alleen dit dividend ontving naast de code 1437 of 2437?
Het betreft de roerende voorheffing op een tracker in dollar, nl.ARKK.
Graag uw reacties?
Transactienummer
314
Datum
31/12/2018
---
Effectieve waarde
$ 54,57
Bronbelasting
(15,00%)
$ 8,19
Wisselkoerskosten $ 0,06
Roerende Voorheffing
(30,00%)
$ 13,91
Mutatiebedrag
$ 32,41C(31/12/2018)
->Welk bedrag dient er nu ingevuld te worden als ik alleen dit dividend ontving naast de code 1437 of 2437?
Graag uw reacties?
Ik snap het ook niet. Heb o.a. GSK en daar sukkel ik ook mee
RV op trackers kan niet gerecupereerd worden enkel rv op dividenden van aandelen , fondsen zijn uitgesloten
Moet enkel van Bpost een bewijsje indienen en het is klaar.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Alaing schreef: ↑14 april 2019, 11:11 Concreet: In mijn transactieoverzicht bij Binck vind ik o.a. deze:
Transactienummer
314
Datum
31/12/2018
---
Effectieve waarde
$ 54,57
Bronbelasting
(15,00%)
$ 8,19
Wisselkoerskosten $ 0,06
Roerende Voorheffing
(30,00%)
$ 13,91
Mutatiebedrag
$ 32,41C(31/12/2018)
Graag uw reacties?
Moest het over een aandeel gaan dan moet je $13.91 invullen maar dan in € koers van de dag van ontvangst.
Maar het is geen aandeel.
Bron het net
Diversifiëren aan lage kost. Een tracker of ETF (Exchange Traded Fund) is een passief beheerd beleggingsfonds dat zo nauwkeurig mogelijk een index volgt. Trackers zijn beursgenoteerd en daardoor de hele dag verhandelbaar net als aandelen.
Dat maakt het voor u gemakkelijk U hoeft niets in te vullen.
"Dat maakt het voor u gemakkelijk U hoeft niets in te vullen."
Dat is fijne fiscale humor ( behalve voor betrokkenne waarschijnlijk )
Een of andere partij zou er ook nog een verkiezingsslogan van kunnen maken, een Minister van vereenvoudigingen of zo
Dat is fijne fiscale humor ( behalve voor betrokkenne waarschijnlijk )
Een of andere partij zou er ook nog een verkiezingsslogan van kunnen maken, een Minister van vereenvoudigingen of zo
Nakal schreef: ↑15 april 2019, 08:3527% van mijn uitkeringen zijn van ETFs...Alaing schreef: ↑14 april 2019, 11:11
Moest het over een aandeel gaan dan moet je $13.91 invullen maar dan in € koers van de dag van ontvangst.
Maar het is geen aandeel.
Bron het net
Diversifiëren aan lage kost. Een tracker of ETF (Exchange Traded Fund) is een passief beheerd beleggingsfonds dat zo nauwkeurig mogelijk een index volgt. Trackers zijn beursgenoteerd en daardoor de hele dag verhandelbaar net als aandelen.
Dat maakt het voor u gemakkelijk U hoeft niets in te vullen.
Waar staat dat dat men geen roerende voorheffing kan recupereren van uitkeringen van ETFs?
Bedrag in $ ook nog omrekenen naar € a.h.v. koers van de uitkeringsdag... Staat niet eens op het borderel: ik neem de totale uitkering in $ en reken dat om a.h.v. koers van vandaag.
Als er geen overzicht komt van de bank: een massa werk, ik maakte hiervoor een Google spreadsheet.
Bedankt voor uw reactie.
Hier kan je de hele uitleg terugvinden : https://www.tijd.be/netto/belastingen/h ... 39163.html
kan de rv op dividenden van coöperatieve aandelen ook gerecupereerd worden ?
De bedragen zijn niet meer up-to-date. Deze zijn correct https://www.bolero.be/nl/lp/recuperatie ... ndaandelenannetje schreef: ↑15 april 2019, 12:24 Hier kan je de hele uitleg terugvinden : https://www.tijd.be/netto/belastingen/h ... 39163.html
"https://taxworld.wolterskluwer.be/nl/ni ... ifte-2019/"
op deze link krijg je alle (toch veel) info betreffende invulformulier belastingen
op deze link krijg je alle (toch veel) info betreffende invulformulier belastingen