Waar beleggingsfondsen kopen?
TIP
Re: Waar beleggingsfondsen kopen?
Beste,
Wat die geruchten betreft, gewoon Rabobank eens "gegoogled" en dan kom je toch onheilspellende artikels tegen die in de loop van 2013 verschenen zijn. Wat er van aan is weet ik ook niet, maar vandaar mijn bedenking.
Mvg
Barth
Wat die geruchten betreft, gewoon Rabobank eens "gegoogled" en dan kom je toch onheilspellende artikels tegen die in de loop van 2013 verschenen zijn. Wat er van aan is weet ik ook niet, maar vandaar mijn bedenking.
Mvg
Barth
Bekijk MeDirect ook eens.
@barth70: Rabobank Nederland heeft in 2013 enkele tegenslagen moeten verwerken zoals bijvoorbeeld het schandaal met de Libor-rente maar of die bank daardoor in de problemen geraakt is durf ik niet te zeggen, laat staan of er een impact is op Rabobank.be.
Ah die. Tja, welke bank is er wel 100% zuiver?barth70 schreef:Wat die geruchten betreft, gewoon Rabobank eens "gegoogled" en dan kom je toch onheilspellende artikels tegen die in de loop van 2013 verschenen zijn. Wat er van aan is weet ik ook niet, maar vandaar mijn bedenking.
Nu moet je ook wel een onderscheid maken tussen spaarproducten (spaarrekeningen en termijnrekeningen) en beleggingsproducten (fondsen, aandelen etc). Bij de eerste mag je schrik hebben, als de bank in problemen komt. Fondsen en aandelen worden bij de bank bewaard voor u. Echter moest de bank failliet gaan (worst case), dan nog blijven die aandelen en fondsen jouw eigendom. Je zal ze op dat moment kunnen overdragen naar een andere instelling.
is RABO dan de beste keuze en het goedkoopste?
GREETZ
jempi25
GREETZ
jempi25
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ik doe alles via Keytrade en ik ben tevreden...
KEYPLAN
KEYPLAN

+1Delphine2312 schreef:Ik doe alles via Keytrade en ik ben tevreden...
KEYPLAN
Keyplan als ik een paar honderd tot 1000€ te beleggen heb.
Als er grotere bedragen vrij komen, dan koop ik fondsen of individuele aandelen.
Wie heeft ondervinding met Lynx als broker ?
MeDirect en DB, veel fondsen zonder kosten
DeGiro is ook interessant:
- Brede kernselectie zonder instapkosten
- Geen bewaarkosten
- Toegang tot retrocessie-vrije versies van fondsen. Hierdoor wordt het deel van de jaarlijkse management fee dat normaal gezien naar de distributeur (bank) gaat, niet afgetrokken als kost. Voor een aandelenfonds scheelt dit al snel 0,7% per jaar!
Nadelen:
- Minimumbedrag = €100 per transactie
- Fiscaliteit is wat onduidelijk (Nederlandse bank)
- Brede kernselectie zonder instapkosten
- Geen bewaarkosten
- Toegang tot retrocessie-vrije versies van fondsen. Hierdoor wordt het deel van de jaarlijkse management fee dat normaal gezien naar de distributeur (bank) gaat, niet afgetrokken als kost. Voor een aandelenfonds scheelt dit al snel 0,7% per jaar!
Nadelen:
- Minimumbedrag = €100 per transactie
- Fiscaliteit is wat onduidelijk (Nederlandse bank)
Ablynx, Ageas, ArcelorMittal, CFE, Euronav, Exmar, IBA, KBC Ancora, Montea, RealDolmen, Sanofi, Sofina, Ter Beke, Tessenderlo, Texaf
Ze hebben een paar voordelen, maar ik werk toch nog graag met een belgische bank (Keytrade dus).
Voor mij is de combinatie tussen een Keyplan (voor kleine tot middelgrote bedragen), en de beperkte kosten van 9,95€ per fondsaankoop een mix die werkt.
Vroeger lagen hun interesten op spaarrekening nog bij de beste van de markt.
Wat fondsenaanbod betreft, als ik ze bel met een isin code, dan kunnen ze dat meestal aankopen. Eén keer is dat niet gelukt, omdat het fonds gesloten was voor nieuwe beleggers.
Voor mij is de combinatie tussen een Keyplan (voor kleine tot middelgrote bedragen), en de beperkte kosten van 9,95€ per fondsaankoop een mix die werkt.
Vroeger lagen hun interesten op spaarrekening nog bij de beste van de markt.
Wat fondsenaanbod betreft, als ik ze bel met een isin code, dan kunnen ze dat meestal aankopen. Eén keer is dat niet gelukt, omdat het fonds gesloten was voor nieuwe beleggers.
Zpjuist een mail ontvangen van medirect :
MeDirect start vanaf vandaag een nieuwe campagne waarbij zowel bestaande als nieuwe klanten 1% ontvangen op alle nieuwe beleggingen. U kunt zo tot € 5.000 cadeau krijgen, ook wanneer u effecten overdraagt naar MeDirect.
De 1% actie is dan ook geldig op ons volledige fondsenaanbod (inclusief vermogensbeheer, modelportefeuilles en natuurlijk individuele beleggingen in fondsen), maar ook op onze andere beleggingsproducten (aandelen, trackers en obligaties). De enige voorwaarde is dat u de totale marktwaarde van de nieuw aangekochte of overgedragen effecten voor een periode van 3 maanden aanhoudt
MeDirect start vanaf vandaag een nieuwe campagne waarbij zowel bestaande als nieuwe klanten 1% ontvangen op alle nieuwe beleggingen. U kunt zo tot € 5.000 cadeau krijgen, ook wanneer u effecten overdraagt naar MeDirect.
De 1% actie is dan ook geldig op ons volledige fondsenaanbod (inclusief vermogensbeheer, modelportefeuilles en natuurlijk individuele beleggingen in fondsen), maar ook op onze andere beleggingsproducten (aandelen, trackers en obligaties). De enige voorwaarde is dat u de totale marktwaarde van de nieuw aangekochte of overgedragen effecten voor een periode van 3 maanden aanhoudt
Sta een beetje weigerachtig over MeDirect
Malta , Griekenland enz..
greetz
jempi25
Malta , Griekenland enz..
greetz
jempi25
-
- VIP member
- Contacteer:
Ik ook Jempi25. Ik heb wel ooit een rekening geopend maar nooit een kopie van mijn identiteitskaart opgestuurd. Ze zijn mij nog een tijdje blijven lastig vallen op mijn gsm maar ik heb nooit opgenomen. Ik vertrouw het niet. Dan liever bij de vertrouwde Belgische bank 

Is KT volledig Belgisch
MD, lenen de portefeuilles niet uit.

MD, lenen de portefeuilles niet uit.