Waar eindigt de Trump crash van 2025 ?
TIP
Waar eindigt de Trump crash van 2025 ?
Waar eindigt de Trump crash van 2025 ? De Dow is van 44.882 in JAN 25 gezakt tot 38.314 op 4 APR 25. Dit is een daling van -14,6%. De vraag is waar de Trump crash ons verder gaat brengen. Elk inzicht is welkom.
Re: Waar eindigt de Trump crash van 2025 ?
Als we de rekening maken van Trump zijn acties dan is de conclusie dat er vandaag een groot gat is geslagen en de vraag is hoe hij dat gaat opvullen. Op 2 dagen heeft hij 6000 MILJARD beurswaarde in de VS vernietigd. Hij hoopt op 600 MILJARD aan tariefinkomsten. Dwz dat hij pas over 10 jaar de put in de beurswaarde opgevuld krijgt met tariefinkomsten. Zo een business case krijgt niemand verkocht. Normaliter gaat dat zich heel snel wreken. Hij denkt dat het opvullen van de put sneller zal gaan omdat bedrijven nu een site in de US gaan openen. Maar dat is wishful thinking. Bedrijven zetten alles momenteel ON HOLD. Voorlopige conclusie is dat die kerel ons met een enorm gat heeft opgezadeld. En dat het pas in orde komt binnen een horizon van 10 jaar. Of vergissen we ons in de veerkracht van de economie ?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Volgens mij wist de oranje clown heel goed wat er ging gebeuren en rijft hij ze nu binnen. Volatiliteit zal wellicht hoog blijven tot na de midterms.
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
Ik weet niet of je al eens een crash hebt meegemaakt. De Dow staat ocharme 1,5% lager dan een jaar geleden en nog altijd 68% hoger dan 5 jaar geleden.
Ik had een klein bedrag in 2008 in shares op de aex. Daar ging los meer dan 50% af. De grafiek toen, vooral de macd gaf toen een stijging aan en dus kocht ik terug bij voor een bedrag dat 2 keer zo groot was om daarna dit met een mooie winst VEEL te vroeg terug te verkopen. Had ik toen..2009, is dat echt al 16 jaar geleden? Hemeltje.
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
-
- Full Member
- Contacteer:
Hij en al zijn kinderen hebben de short Nasdaq leverage 7 (*) gekocht (**), net voor zijn speech. Is verdubbeld in waarde sinds zijn speech tot vrijdagavond

(*) SGE F LEV SH X -7 NASDAQ 100 TR OP END
DE000SY11UM7
(**) dat is speculatie van mijn kant maar als je kijkt hoe ze constant meme coins rond Trump lanceren, waarmee ze al vele miljarden verdiend hebben, dan is het zeer goed mogelijk.
Trumps MAGA = MAPA: Make Americans Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
Nu kom, er is natuurlijk al wel zo’n 23% af, dat is niet niks maar was te verwachten want overgewaardeerd.
Hij is vrij dom maar zo erg zal het wel niet zijn, zal wel via verre constructies zijn…KleineSpaarder schreef: ↑5 april 2025, 19:40Hij en al zijn kinderen hebben de short Nasdaq leverage 7 (*) gekocht (**), net voor zijn speech. Is verdubbeld in waarde sinds zijn speech tot vrijdagavond![]()
(*) SGE F LEV SH X -7 NASDAQ 100 TR OP END
DE000SY11UM7
(**) dat is speculatie van mijn kant maar als je kijkt hoe ze constant meme coins rond Trump lanceren, waarmee ze al vele miljarden verdiend hebben, dan is het zeer goed mogelijk.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
-
- Full Member
- Contacteer:
Belangingvermenging, daar trekt Trump zich niets van aan. Denk aan de meme Trump, gelanceerd de avond voor zijn inauguratie. Gelanceerd via het platform van zijn zoon Eric. Wat ze verkocht hebben bij de initiële lancering (een deel van alle coins), bracht ongeveer 1,5 miljard op. En aan de handel achteraf (uitsluitend via datzelfde platform) sindsdien nog honderden miljoenen (*)
Diezelfde Eric die deze week reklame mocht maken over zijn nieuwe onderneming:
Eric Trump shares details of new Bitcoin mining venture, including planned Nasdaq ticker
BYBEN WEISS
April 2, 2025 at 1:25 PM EDT
Eric Trump is the son of President Donald Trump and executive vice president of the Trump Organization.
BRYAN STEFFY—GETTY IMAGES
Eric Trump, President Donald Trump’s son, dove further into crypto Monday when he announced that he was launching American Bitcoin, a Bitcoin mining firm that wants to “become a publicly listed company,” according to a document filed with the Securities and Exchange Commission. And the new business is so confident it’ll go public that it’s already registered a ticker with the Nasdaq, according to Eric and Asher Genoot, the CEO of Hut 8, a publicly traded Bitcoin mining firm that has partnered with the Trumps.
Hut 8, the Bitcoin mining firm, owns 80% of the new company, with the other 20% owned by Eric Trump, Donald Trump Jr., and early investors in the original Trump-led data center firm.
American Bitcoin is the latest crypto venture from the Trump family. In December 2022, Donald Trump made his first foray into blockchain when he launched his own NFT collections. Since then, his family has launched its own crypto app World Liberty Financial, Trump has endorsed his own memecoin called TRUMP, and World Liberty Financial announced plans to release its own stablecoin, or cryptocurrency pegged to fiat currencies like the U.S. dollar.
≈============
(*) $Trump (stylized in all uppercase) is a meme coin associated with U.S. President Donald Trump, hosted on the Solana blockchain platform.[1] One billion coins were originally created; 800 million remain owned by two Trump-owned companies, after 200 million were publicly released in an initial coin offering (ICO) on January 17, 2025. Less than a day later, the aggregate market value of all coins was more than $27 billion, valuing Trump's holdings at more than $20 billion. A March 2025 Financial Times analysis found that the crypto project netted at least $350 million through sales of tokens and fees
Trumps MAGA = MAPA: Make Americans Poor Again
Nee maar hij doet het vrijwel zeker wel in het geniep. Wie denkt dat een president die zijn inkomsten niet wil bekendmaken niet fraudeert is naïever dan ik dacht.
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Mijn antwoord op deze vraag; in burgeroorlog. Mssch niet in de letterlijke zin van van het woord maar in een heel sterke polarisatie opgezweept door sociale media met her en der uit de hand lopende conflicten in een land tjokvol 'huis'wapens.
De bestorming van het capitool was daar een voorbeeld van.
Inderdaad zit die kans er in, ook n.m.m.JulusCesar schreef: ↑5 april 2025, 21:10 Mijn antwoord op deze vraag; in burgeroorlog. Mssch niet in de letterlijke zin van van het woord maar in een heel sterke polarisatie opgezweept door sociale media met her en der uit de hand lopende conflicten in een land tjokvol 'huis'wapens.
In de totale vernietiging van Amerika. Ik sluit niet uit dat deze gek op de atoomknop drukt alvorens zelfmoord te plegen.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Een nieuwe bestorming van het Capitool, maar deze keer door de aanhangers van de Democratische partij en onder het motto “het redden van de democratie”?Finny10 schreef: ↑5 april 2025, 21:31Inderdaad zit die kans er in, ook n.m.m.JulusCesar schreef: ↑5 april 2025, 21:10 Mijn antwoord op deze vraag; in burgeroorlog. Mssch niet in de letterlijke zin van van het woord maar in een heel sterke polarisatie opgezweept door sociale media met her en der uit de hand lopende conflicten in een land tjokvol 'huis'wapens.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid