Waar gratis kredietkaarten?
Re: Waar gratis kredietkaarten?
Waar is het nu het beste voor visa? Ben zelf klant bij keytrade maar Beo lijkt me het 'beste'
Bij Beobank heb je normaal wel een cashback al durven ze de voordelen daarvan wel eens terugschroeven zoals onlangs nog. Vind ze ook vrij agressief en opdringerig om hun andere producten te nemen, mij hebben ze zo'n paars inlogbakje nodeloos opgedrongen terwijl je dat in principe niet nodig had als je enkel een visa kredietkaart hebt. Tja, het zijn dan ook de opvolgers van Citybank ...
Bij Keytrade moet je wel opletten dat je minstens 12 transacties per jaar doet anders is de kaart ineens niet meer zo gratis ...
Bij Keytrade moet je wel opletten dat je minstens 12 transacties per jaar doet anders is de kaart ineens niet meer zo gratis ...
het gras is altijd groener aan de overkant
Nu reeds een paar maand klant bij Beobank en tot nu loopt alles perfect.
Hou ook even in de gaten waarvoor je de kaart wil gebruiken!
Zoals vaak, hangt het af van een aantal factoren.
Ik geef een vb met de 2 bovenvernoemde kaarten:
Er was al aangehaald dat de VISA kaart bij Keytrade gratis is, zolang je minstens 12 verrichtingen per jaar hebt. Normaalgezien is dat niet echt een probleem, denk ik.
Maar als je naar USA gaat, is de kaart standaard geblokkeerd (zoals bij de meeste banken). Echter kan je bij de meeste banken deze blokkering (tijdelijk) opheffen door te bellen, mailtje te sturen of via de beveiligde omgeving dit aan te geven.
Bij Keytrade kan je deze blokkering enkel opheffen door in USA naar een ATM automaat te gaan en daar geld af te halen. Deze actie kost echter wel geld! Namelijk 5 EUR + 2% van het opgenomen bedrag + 1.4% wisselcommissie
Maar ook de Beobank kaart heeft zijn nadelen.
Deze kaarten zijn (afhankelijk van het type) goed voor de cashbacks. Dit zolang je je binnen de eurozone bevindt.
Ga je buiten de eurozone, dan betaal je wisselcommissie.
Bij Keytrade is het wisselkoers commissie 1,40%.
Bij Beobank Visa is dat al 1,80%
En bij Beobank MasterCard is dat maar liefst 2,39% !!
Zoals vaak, hangt het af van een aantal factoren.
Ik geef een vb met de 2 bovenvernoemde kaarten:
Er was al aangehaald dat de VISA kaart bij Keytrade gratis is, zolang je minstens 12 verrichtingen per jaar hebt. Normaalgezien is dat niet echt een probleem, denk ik.
Maar als je naar USA gaat, is de kaart standaard geblokkeerd (zoals bij de meeste banken). Echter kan je bij de meeste banken deze blokkering (tijdelijk) opheffen door te bellen, mailtje te sturen of via de beveiligde omgeving dit aan te geven.
Bij Keytrade kan je deze blokkering enkel opheffen door in USA naar een ATM automaat te gaan en daar geld af te halen. Deze actie kost echter wel geld! Namelijk 5 EUR + 2% van het opgenomen bedrag + 1.4% wisselcommissie
Maar ook de Beobank kaart heeft zijn nadelen.
Deze kaarten zijn (afhankelijk van het type) goed voor de cashbacks. Dit zolang je je binnen de eurozone bevindt.
Ga je buiten de eurozone, dan betaal je wisselcommissie.
Bij Keytrade is het wisselkoers commissie 1,40%.
Bij Beobank Visa is dat al 1,80%
En bij Beobank MasterCard is dat maar liefst 2,39% !!
Ik zal ze vooral gebruiken voor online betalingen en misschien voor nood in het buitenland.... (meestal id Eurozone dat ik op verlof ga).
Europabank is ook gratis zie ik.
Dus KTB, Beo of Europabank lijkt me het interessante?
Europabank is ook gratis zie ik.
Dus KTB, Beo of Europabank lijkt me het interessante?
-
- Newbie
- Contacteer:
Lievez, al een keuze kunnen maken? Indien ja, wat was de overtuigende factor?
Ik zit een beetje met hetzelfde dilemma. Ik zou ze net zoals jou gebruiken voor online aankopen en eventueel in het buitenland.
Ik zit een beetje met hetzelfde dilemma. Ik zou ze net zoals jou gebruiken voor online aankopen en eventueel in het buitenland.
Nog niet nodig gehad, maar in een niet-euro land betaal ik met mijn RecordBank VISA kaart.
Voor betalingen buiten de Eurozone: Europabank Mastercard. Wisselkoerscommissie is slechts 1.19%.
Heb is gemailed naar Europabank... Simpel en rechtuit, opdoen is betalen. Geen 'verleidelijk' afbetalingsplan en domicile op de rekening zodat je nog altijd je gezond verstand gebruikt
spreek je dan nog wel van een 'krediet'kaart ...
het gras is altijd groener aan de overkant
Ik heb 4 gratis visakaarten : keytrade , recordbank , argenta , db. Argenta is eigenlijk een mastercard. Keytrade stuurt de maandelijkse afrekeningen electronisch, dat is wel gemakkelijk. Ik hou namelijk niet van briefpost. Argenta vind ik te 'familiaal' ttz het kantoor is achter de hoek in dit dorp (waar iedereen elkaar kent) en ik vind het niet zo leuk dat die mensen heel mijn koopgedrag kennen.
Bij keytrade moet je minstens 12 verrichtingen per jaar doen, maar dat is geen probleem, je kan zelfs in lidl met visa betalen.
Vele winkels, zowel online als plaatselijke, en dan vooral in belgie, rekenen kosten aan bij gebruik van visa. In nederland bijna nooit.
Bij keytrade moet je minstens 12 verrichtingen per jaar doen, maar dat is geen probleem, je kan zelfs in lidl met visa betalen.
Vele winkels, zowel online als plaatselijke, en dan vooral in belgie, rekenen kosten aan bij gebruik van visa. In nederland bijna nooit.
Het leeuwendeel van de "kredietkaarten" in België zijn uitgestelde debetkaarten. Uitzonderingen zijn Beobank, Cofidis, Carrefour en een paar grootbanken die een echte kredietlijn als optie aanbieden.kweeni schreef:spreek je dan nog wel van een 'krediet'kaart ...
Ik zou in uw geval de Recordbank behouden voor non-Euro betalingen en de rest afsluiten en vervangen door een Beobank Q8 of Brico Mastercard. Je krijgt dan voor 5 euro per jaar (vanaf het tweede jaar, het eerste wordt teruggestort) 2% cashback op Q8 tankbeurten ofwel 2% cashback op aankopen in een Bricocenter PLUS 1% cashback op alle andere uitgaven met deze kaart (tot 350 euro per jaar = 35000 euro betalingen met die kaart). Rijk wordt je er niet van, maar waarom met andere kredietkaarten 100% betalen als 99% ook kan ?g_mayer schreef:Ik heb 4 gratis visakaarten : keytrade , recordbank , argenta , db. Argenta is eigenlijk een mastercard. Keytrade stuurt de maandelijkse afrekeningen electronisch, dat is wel gemakkelijk. Ik hou namelijk niet van briefpost. Argenta vind ik te 'familiaal' ttz het kantoor is achter de hoek in dit dorp (waar iedereen elkaar kent) en ik vind het niet zo leuk dat die mensen heel mijn koopgedrag kennen.
Kosten bij gebruik Visa is vrij frekwent online maar eerder uitzondering in winkels zelf is mijn ervaring.
Ik dacht zelfs dat winkeliers geen kosten mogen aanrekenen aan klanten voor betalingen met een kredietkaart... :s