Waar gratis kredietkaarten?
Re: Waar gratis kredietkaarten?
Fintro biedt ze ook gratis aan inzien je een zichtrekening hebt waarop minstens 60 verrichtingen op een jaar worden gedaan.
Ik kan er niets over vinden op hun site. Heb je dit van je kantoorhouder misschien?dcm78 schreef: Fintro biedt ze ook gratis aan inzien je een zichtrekening hebt waarop minstens 60 verrichtingen op een jaar worden gedaan.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ja, daar is het me gezegd, al heb ik er geen. Enkel een spaarrekening. Schijnt ook zoiets te zijn voor de zichtrekeningen: gratis bij veelvuldig gebruik, anders 12euro/jaar.Vaganzza schreef:Ik kan er niets over vinden op hun site. Heb je dit van je kantoorhouder misschien?dcm78 schreef: Fintro biedt ze ook gratis aan inzien je een zichtrekening hebt waarop minstens 60 verrichtingen op een jaar worden gedaan.
bij recordbank krijg je ook een gratis visakaart
Inderdaad, wist ik totaal niet.gerd schreef: bij recordbank krijg je ook een gratis visakaart
Ik vind evenwel geen overzicht van de tarieven (% op zichtrekening, eventuele kosten e.d.) op de website van Record, ofwel kijk ik er zwaar over...
Edit: ineens viel mijn oog er op bij de kredietkaarten (bij zichtrekening geen vermelding volgens mij):
http://www.recordbank.be/xpedio/groups/ ... 322_nl.pdf
vaganzza[at]spaargids[punt]be
- centenkliever
- Hero Member
- Contacteer:
http://www.recordbank.be/index.jsp?lang=NLVaganzza schreef:Inderdaad, wist ik totaal niet.gerd schreef: bij recordbank krijg je ook een gratis visakaart
Ik vind evenwel geen overzicht van de tarieven (% op zichtrekening, eventuele kosten e.d.) op de website van Record, ofwel kijk ik er zwaar over...
Edit: ineens viel mijn oog er op bij de kredietkaarten (bij zichtrekening geen vermelding volgens mij):
http://www.recordbank.be/xpedio/groups/ ... 322_nl.pdf
dan links
ga direct naar:
tarieflijst'sparen en beleggen'
BASE Mastercard is gratis (eerste jaar, daarna nog steeds gratis als je minstens 2000eur/jaar gebruikt) en als je ook een BASE abo/kaart hebt krijg je gratis minuten.
http://www.baseonline.be/nl/mastercard.html
Ik heb die "gratis" Mastercard van Base ook eens goed bekeken daar ik klant ben bij hun. Die gratis minuten lijken aanlokkelijk ware het niet dat het steeds om gratis minuten van Base naar Base gaat... Feitelijk ben je daar niet veel mee omdat de meeste mensen niet bij Base zitten en je steeds zou moeten informeren bij welke operator ze zitten..SilverX schreef: BASE Mastercard is gratis (eerste jaar, daarna nog steeds gratis als je minstens 2000eur/jaar gebruikt) en als je ook een BASE abo/kaart hebt krijg je gratis minuten.
Er waren verder nog een paar zaken die mij niet aanstonden in de voorwaarden plus het feit dat Mastercard niet overal aanvaard wordt, iets waar je met Visa nooit last mee hebt.
Een sunjets visa kaart is het 1 ste kalenderjaar gratis.
Daarna betaal je jaarlijks 8 euro.
Heb ik me onlangs aangevraagd....bij elke euro die je betaalt met je visakaart krijg je terug in het aantal punten( vb 500 euro betalen met visakaart,hiervoor krijg je dus 500 punten )
Bij elke 2500 punten die je hebt weten te verzamelen met je sunjets visa kaart wordt er je automatisch een waardebon van 25 euro toegezonden die je in mindering kan brengen bij je volgende vakantie.
Als je je reis boekt met de sunjets visa kaart ( vb 800 euro worden de punten x 2 gedaan =1600 punten )
Mss voor sommige iets belachelijks,maar ik vind het lekker handig en heb er best wel wat aan.
Daarna betaal je jaarlijks 8 euro.
Heb ik me onlangs aangevraagd....bij elke euro die je betaalt met je visakaart krijg je terug in het aantal punten( vb 500 euro betalen met visakaart,hiervoor krijg je dus 500 punten )
Bij elke 2500 punten die je hebt weten te verzamelen met je sunjets visa kaart wordt er je automatisch een waardebon van 25 euro toegezonden die je in mindering kan brengen bij je volgende vakantie.
Als je je reis boekt met de sunjets visa kaart ( vb 800 euro worden de punten x 2 gedaan =1600 punten )
Mss voor sommige iets belachelijks,maar ik vind het lekker handig en heb er best wel wat aan.
Wie heeft ervaring met gratis kaarten die door andere bedrijven dan de banken worden uitgegeven ?
(winkelketens enz.)
La Redoute biedt aan haar klanten "De La Redoute Kaart" aan.
(uitgegeven door Finalia, zie www.laredoute-card.be/nl )
Volgens de reclame zou men hiermee, behalve bestellingen betalen, ook het volgende kunnen doen :
-Betalen bij alle handelaars van het Maestro-netwerk;
-Gratis geld afhalen in alle geldautomaten in België en die van het Maestro-netwerk in het buitenland.
Het zou een betaalkaart zijn zonder jaarlijkse bijdrage en zonder dossierkosten;
met gratis betalingsuitstel tot 45 dagen.
Verder kan men ook met maandelijkse aflossingen betalen en/of een kredietreserve opnemen.
Maar voor deze mogelijkheden betaalt men uiteraard een dikke intrest !
Deze laatste mogelijkheden zijn niet aan mij besteed, maar wat mij wél intresseert zijn de gratis
geldophalingen aan geldautomaten.
Nu dit bij Argenta vanaf volgende maand niet meer gratis is, kan dit misschien een oplossing zijn.
Maar zitten er addertjes onder het gras ? Ik heb de kleine lettertjes gelezen en ik vond er geen.
Misschien heb ik iets over het oog gezien. Wie kent hier méér van ?
(winkelketens enz.)
La Redoute biedt aan haar klanten "De La Redoute Kaart" aan.
(uitgegeven door Finalia, zie www.laredoute-card.be/nl )
Volgens de reclame zou men hiermee, behalve bestellingen betalen, ook het volgende kunnen doen :
-Betalen bij alle handelaars van het Maestro-netwerk;
-Gratis geld afhalen in alle geldautomaten in België en die van het Maestro-netwerk in het buitenland.
Het zou een betaalkaart zijn zonder jaarlijkse bijdrage en zonder dossierkosten;
met gratis betalingsuitstel tot 45 dagen.
Verder kan men ook met maandelijkse aflossingen betalen en/of een kredietreserve opnemen.
Maar voor deze mogelijkheden betaalt men uiteraard een dikke intrest !
Deze laatste mogelijkheden zijn niet aan mij besteed, maar wat mij wél intresseert zijn de gratis
geldophalingen aan geldautomaten.
Nu dit bij Argenta vanaf volgende maand niet meer gratis is, kan dit misschien een oplossing zijn.
Maar zitten er addertjes onder het gras ? Ik heb de kleine lettertjes gelezen en ik vond er geen.
Misschien heb ik iets over het oog gezien. Wie kent hier méér van ?
Laatst gewijzigd door Nefertari op 11 februari 2009, 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Van hun website onder het vak 'mijn betalingsmogelijkheden':
Is dus bijlange niet gratis.In alle transparantie !
• Afsluiten van de rekeningen: de 5de van elke maand (in functie van de werkdagen),
• Vervaldatum: de 20ste van elke maand (in functie van de werkdagen),
• Agio berekend vanaf de afsluitdatum: geen betaling van agio indien de schuld wordt terugbetaald voor de 20ste van de maand volgend op de afsluiting.
• Maandelijkse kosten kaart: 0,20 %,
• Activeringskosten van de Protonfunctie: 2,5 € per jaar,
• Overschrijvingskosten naar uw bankrekening: gratis,
• Kosten bij afname in geldautomaten: gratis.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Die kaart van La Redoute (en ook die van Fnac) lijkt me geen 'klassieke' kredietkaart (zoals Visa, Mastercard) te zijn, maar een debetkaart (zoals een gewone bankkaart dus) waaraan een consumentenkrediet is gekoppeld. Dan kan je er inderdaad geld afhalen in binnen- (bankcontact) en buitenland (maestro), proton gebruiken, ... en zoals Stier aanhaalt, zeker niet gratis.
De uitgever van deze kaarten: http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... kanaalid=9
De uitgever van deze kaarten: http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... kanaalid=9
Pecunia non olet
- centenkliever
- Hero Member
- Contacteer:
louise schreef: Deze laatste mogelijkheden zijn niet aan mij besteed, maar wat mij wél intresseert zijn de gratis geldophalingen aan geldautomaten.
Misschien een tip(je) ivm gratis geldophalingen:
betaal zoveel mogelijk met kaarten en beperk het cash geld wat in alle opzichten véél veiliger is. Ik denk niet dat ik de laatste 5 jaar geld aan een automaat heb afgehaald uitgezonderd opladen van Proton.
Betaal zoveel mogelijk met Keytrade kaart, brengt nog iets op ook.
Als ik toch contanten nodig heb vraag ik geld bij aan de vriendelijke caissières van de supermarkt bij het betalen met de kaart.
Bedankt allemaal !
Ik had dus tóch niet alles goed gelezen. Gelukkig dat ik jullie heb
Op hun reclamefolder stellen zij het voor als zou je alleen kosten hebben, indien je niet op tijd terugbetaalt en dat wilde ik in ieder geval wél doen.
@Centenkliever,
Voor wat betreft zoveel mogelijk met kaarten betalen : dat probeer ik ook, maar soms heb je tóch nog cash nodig. (vb in café, op de markt...)
Verder probeer ik zoveel mogelijk met mijn visakaart te betalen, maar dat gaat dan weer niet in sommige winkels zoals in de Colruyt.
Daarom betaal ik daar dikwijls met cash geld, dat ik tot nu toe gratis kon afhalen met de argenta-visakaart.
Dit is voor mij een manier om met mijn laag inkomen de moeilijke periodes te overbruggen zonder aan mijn spaarcenten te moeten raken.
Ik zou nooit iets op afbetaling kopen, maar probeer wél te profiteren van gratis krediet.
Ik had dus tóch niet alles goed gelezen. Gelukkig dat ik jullie heb
Op hun reclamefolder stellen zij het voor als zou je alleen kosten hebben, indien je niet op tijd terugbetaalt en dat wilde ik in ieder geval wél doen.
@Centenkliever,
Voor wat betreft zoveel mogelijk met kaarten betalen : dat probeer ik ook, maar soms heb je tóch nog cash nodig. (vb in café, op de markt...)
Verder probeer ik zoveel mogelijk met mijn visakaart te betalen, maar dat gaat dan weer niet in sommige winkels zoals in de Colruyt.
Daarom betaal ik daar dikwijls met cash geld, dat ik tot nu toe gratis kon afhalen met de argenta-visakaart.
Dit is voor mij een manier om met mijn laag inkomen de moeilijke periodes te overbruggen zonder aan mijn spaarcenten te moeten raken.
Ik zou nooit iets op afbetaling kopen, maar probeer wél te profiteren van gratis krediet.
Daar ik nog twijfelde of ik de voorwaarden van de "La Redoute Kaart" goed begreep, heb ik een mail gestuurd om inlichtingen te vragen over die maandelijkse kosten van 0,20% :
Hieronder mijn mailtje en hun antwoord :
"Geachte,
Op uw website vind ik onder "Mijn betalingsmogelijkheden" - "In alle transparantie" :
In de folder die ik kreeg van La Redoute staat dat de kaart volledig gratis is.
Moet er dan wél of niet een maandelijkse kost betaald worden, zélfs indien ik telkens alles in één keer terugbetaal voor de vervaldag ?
Met dank en beleefde groeten,"
"Geachte,
Wij hebben uw mail goed ontvangen. Er worden geen kosten voor het beheer van de kaart aangerekend noch een forfaitair bedrag.
Er worden maar interesten aangerekend indien er een openstaande saldo is en via een gespreide betaling gebeurd.
Indien u voor de vervaldag het bedrag integraal terugbetaald zal er ook geen openstaande saldo zijn dus ook geen intresten
Met vriendelijke groeten
Yip Ho Yuen (mr)
Teamleader All Admin FOS
La Redoute Card
Finalia Sa/Nv
Ravensteinstraat 60 bus 29
B-1000 Brussel
Tel klantendienst: 078/15.00.85
e-mail: laredoutecard@finalia.be"
Ik neem aan dat die "gratis" geldopnemingen aan bankautomaten alleen bedoeld zijn voor mensen die een kredietopening aanvragen, en bijgevolg dus niet gratis zijn.
Voor de rest blijkbaar niets aan de hand indien de kaart alleen gebruikt wordt om bestellingen in één keer mee te betalen binnen de vervaldag.
Hieronder mijn mailtje en hun antwoord :
"Geachte,
Op uw website vind ik onder "Mijn betalingsmogelijkheden" - "In alle transparantie" :
In de folder die ik kreeg van La Redoute staat dat de kaart volledig gratis is.
Moet er dan wél of niet een maandelijkse kost betaald worden, zélfs indien ik telkens alles in één keer terugbetaal voor de vervaldag ?
Met dank en beleefde groeten,"
"Geachte,
Wij hebben uw mail goed ontvangen. Er worden geen kosten voor het beheer van de kaart aangerekend noch een forfaitair bedrag.
Er worden maar interesten aangerekend indien er een openstaande saldo is en via een gespreide betaling gebeurd.
Indien u voor de vervaldag het bedrag integraal terugbetaald zal er ook geen openstaande saldo zijn dus ook geen intresten
Met vriendelijke groeten
Yip Ho Yuen (mr)
Teamleader All Admin FOS
La Redoute Card
Finalia Sa/Nv
Ravensteinstraat 60 bus 29
B-1000 Brussel
Tel klantendienst: 078/15.00.85
e-mail: laredoutecard@finalia.be"
Ik neem aan dat die "gratis" geldopnemingen aan bankautomaten alleen bedoeld zijn voor mensen die een kredietopening aanvragen, en bijgevolg dus niet gratis zijn.
Voor de rest blijkbaar niets aan de hand indien de kaart alleen gebruikt wordt om bestellingen in één keer mee te betalen binnen de vervaldag.
Laatst gewijzigd door Nefertari op 13 februari 2009, 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.