Waar gratis kredietkaarten?
Re: Waar gratis kredietkaarten?
Ja, het is interessant die nieuwe dingen bij Keytrade.
Ik kan ze nog niet aanvragen in de beveiligde omgeving... ik ben benieuwd.
Ik kan ze nog niet aanvragen in de beveiligde omgeving... ik ben benieuwd.
Ik heb ze gisteren kunnen aanvragen in de beveiligde omgeving. Vreemd dat dat bij jou niet lukt?
Ivm de vragen over keytrade creditcard : """Onze VISA Classic, Gold en Platinum zijn eveneens alle drie het eerste jaar gratis en de jaren daarna ook zolang u ze 12 keer per jaar gebruikt*. """
De platinum heeft een uitgavenlimiet van 10.000 euro per maand. Je inkomen zal navenant moeten zijn om ze te kunnen hebben of krijgen.
"""Terugbetaling
Totaalbedrag aan uitgaven gaat van uw rekening aan het begin van de volgende maand."""
(Geen afbetaling in termijnen mogelijk voor wie dat zou willen.)
Volgens hun tarieven is enkel de classic kaart gratis. Gold is bv 50 euro per jaar. Misschien is dat achterhaalde informatie ?
"""Blokkeren van kredietkaart bij geblokkeerde rekening of onvoldoende provisie op zichtrekening : 14 euro."""
Wisselkostvergoeding is 1,40 procent op de kaarten van keytrade wat goedkoop is.
Als je een niet erg actieve rekening had bij KT weigerden ze vroeger elke vorm van krediet wegens niet actief gebruik. Je moet er dus ook een actieve klant voor zijn..
Revolut en het gratis verhaal :
Bij transfers : ""A flat mark-up on weekends and on certain currencies may apply."""
Geld afhalen uit een ATM / automaat :
""""Although ATM withdrawals cost us money, we give you £200 a month in international ATM withdrawals for free. Anything over £200 attracts a small 2% fee to help us cover our costs.""
Wat je een smalle fee noemt he. Toch 10 euro op 500 euro.
Al die fantastische verhalen en producten lijken me niet zo geweldig.
De platinum heeft een uitgavenlimiet van 10.000 euro per maand. Je inkomen zal navenant moeten zijn om ze te kunnen hebben of krijgen.
"""Terugbetaling
Totaalbedrag aan uitgaven gaat van uw rekening aan het begin van de volgende maand."""
(Geen afbetaling in termijnen mogelijk voor wie dat zou willen.)
Volgens hun tarieven is enkel de classic kaart gratis. Gold is bv 50 euro per jaar. Misschien is dat achterhaalde informatie ?
"""Blokkeren van kredietkaart bij geblokkeerde rekening of onvoldoende provisie op zichtrekening : 14 euro."""
Wisselkostvergoeding is 1,40 procent op de kaarten van keytrade wat goedkoop is.
Als je een niet erg actieve rekening had bij KT weigerden ze vroeger elke vorm van krediet wegens niet actief gebruik. Je moet er dus ook een actieve klant voor zijn..
Revolut en het gratis verhaal :
Bij transfers : ""A flat mark-up on weekends and on certain currencies may apply."""
Geld afhalen uit een ATM / automaat :
""""Although ATM withdrawals cost us money, we give you £200 a month in international ATM withdrawals for free. Anything over £200 attracts a small 2% fee to help us cover our costs.""
Wat je een smalle fee noemt he. Toch 10 euro op 500 euro.
Al die fantastische verhalen en producten lijken me niet zo geweldig.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 27 juni 2019, 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Heb momenteel ook de Classic maar heb dan wel interesse in de Gold. In eerste instantie vraag ik me af of mijn huidige Classic ook een upgrade krijgt wat betreft limiet (want dat ligt nu op 1300€ wat relatief laag is). Ik zou ook dan overwegen naar de Gold over te stappen (maar dan eerder vanwege de verzekeringen). Ben wel benieuwd wat voor inkomen je nodig hebt om die kaart te mogen aanvragen.
Iemand een idee waaraan ik me zou kunnen verwachten?
Iemand een idee waaraan ik me zou kunnen verwachten?
Ik heb, ondanks zeer gemiddeld inkomen, de platinum aangevraagd vanwege de inbegrepen verzekeringen.
Ben benieuwd of ze het goedkeuren
Ben benieuwd of ze het goedkeuren
Die laatsten zijn prepaid kaarten met een Visa- of Mastercardlogo. Kan je bezwaarlijk nog kredietkaarten noemen en hebben ernstige beperkingen; probeer er bv. maar eens een auto mee te huren...
Al eens de mobiele app geprobeerd?
Geen kat die je zal aanraden om hier grote sommen mee af te halen maar in pakweg het VK, Zwitserland, de VS, Australië kan je werkelijk o-ver-al met kredietkaart betalen en is dat gewoon niet nodig.
Ik begrijp wat je bedoelt Didymus... en in dat geval van helemaal geen ATM afhalingen betaal je in een handelszaak alleen de marge op de wisselkost.
Kosten kredietkaart per 500 euros die je besteedt buiten de eurozone :
10,75 euro bij NewB-goodpay (duur en prepaid)
10,5 euro bij beobank (2,1 %)
10 euro bij de revolut kaart of bij axa (2 %), (EDIT : niet bij revolut blijkbaar)
8 euro bij KBC, ING, Crelan en Hello Bank (1,6%)
7,5 bij Argenta en Belfius (1,5 %)
7 euro per 500 bij keytrade (1,4 %),
Onder voorbehoud van eventuele kosten waar ik overgekeken heb... bron is de bank zelf of de kredietkaart kostencalculator van spaargids.
En niet wetende of de basiskoers overal dezelfde is...
lijken het me geen heel grote verschillen en rechtvaardigt het de aanschaf van een betalende kaart niet voor de meeste mensen.
Voor mij geen reden om naar een fintech te lopen als ik het aan dezelfde prijs bij een bank in BE kan hebben.
Ik ga niet alle jaren buiten de eurozone... Een verzekering voor mezelf wereldwijd heb ik via ethias (bijstandsverzekering). Dat zegt me dan ook niets.
Kosten kredietkaart per 500 euros die je besteedt buiten de eurozone :
10,75 euro bij NewB-goodpay (duur en prepaid)
10,5 euro bij beobank (2,1 %)
10 euro bij de revolut kaart of bij axa (2 %), (EDIT : niet bij revolut blijkbaar)
8 euro bij KBC, ING, Crelan en Hello Bank (1,6%)
7,5 bij Argenta en Belfius (1,5 %)
7 euro per 500 bij keytrade (1,4 %),
Onder voorbehoud van eventuele kosten waar ik overgekeken heb... bron is de bank zelf of de kredietkaart kostencalculator van spaargids.
En niet wetende of de basiskoers overal dezelfde is...
lijken het me geen heel grote verschillen en rechtvaardigt het de aanschaf van een betalende kaart niet voor de meeste mensen.
Voor mij geen reden om naar een fintech te lopen als ik het aan dezelfde prijs bij een bank in BE kan hebben.
Ik ga niet alle jaren buiten de eurozone... Een verzekering voor mezelf wereldwijd heb ik via ethias (bijstandsverzekering). Dat zegt me dan ook niets.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 27 juni 2019, 16:32, 3 keer totaal gewijzigd.
Revolut & co hanteren géén wisselkoerscommissie, dat is net de kracht van deze producten. Bijkomende kosten voor betalingen bij een handelaar buiten de Eurozone zijn 0,0.
Die 2% gaat louter over afhalingen aan een ATM eens je meer dan 200 EUR/GBP/USD per kalendermaand hebt afgehaald.
Die 2% gaat louter over afhalingen aan een ATM eens je meer dan 200 EUR/GBP/USD per kalendermaand hebt afgehaald.
Genoteerd. .. en het zou mijn conclusie zeker veranderen als ik jaarlijks meer dan 500 - 1000 euro zou besteden buiten de Eurozone.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Nieuwe aanbod van Keytrade is uitgepluisd en ziet er knap uit! Ik betaal nu 9€ per maand voor mijn platinum bij KBC, ga toch is kijken hoe ik bij Keytrade aan een platinum geraak. Ik neem aan dat ze je geen limiet van 10k gaan geven als je dit 1) niet verdient 2) niet aan spaargelden/beleggen hebt zien staan (doet trouwens geen enkele bank, dus zou me hier geen illusies maken. Alleszins strafste aanbod op de markt dit moment lijkt mij ...
Volgens de product info van de Platinum is het limiet vanaf 6000 tot 10000 (https://www.keytradebank.be/node/fronte ... a-platinum).
Ik verwacht dan dat je een inkomen moet hebben dat garant kan staan voor dat minimum van €6000 en dat zal niet lukken met een standaard loon van €1800 netto vrees ik.
Ik verwacht dan dat je een inkomen moet hebben dat garant kan staan voor dat minimum van €6000 en dat zal niet lukken met een standaard loon van €1800 netto vrees ik.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Lijkt mij evident, geen enkele bank gaat een lening van 10k geven aan een klant waar ze niks over weten of wat ze weten niet voldoet aan de terugbetaaleisen. Verschil is gewoon dat mensen die nu een platinum elders hebben, maar efkes 100-150€ kunnen besparen.
Mensen moeten natuurlijk slim genoeg zijn lm te beseffen dat ze niet aan Jan en alleman een kredietkaart platinum gaan geven ...
Mensen moeten natuurlijk slim genoeg zijn lm te beseffen dat ze niet aan Jan en alleman een kredietkaart platinum gaan geven ...
Mwah, ik vroeg een aantal jaar geleden een mastercard aan bij Beobank (zonder limiet te specifiëren). Op dat moment verdiende ik ca. 1500 EUR. Hun voorstel was een uitgavelimiet van 5000 EUR. Ze hebben dat toen op mijn eigen vraag verlaagd.