Waar gratis kredietkaarten?
-
- VIP member
- Contacteer:
Re: Waar gratis kredietkaarten?
Het is Mastercard en 1250 euro. En die limiet kan echt wel verhoogd worden, daar heb je momenteel geen golden Mastercard voor nodig.
-
- Newbie
- Contacteer:
Hoe zit dat eigenlijk met die cashback bij beobank? Waar kan je zien hoeveel je terug krijgt?
online, bij de uittreksels, maand nadien.
https://online.beobank.be/nl/identifica ... 1605728565
https://online.beobank.be/nl/identifica ... 1605728565
Ik heb recent enkele rekeningen geopend bij KT, met als doel deze als primaire zichtrekeningen te gebruiken voor mezelf, zowel privé als professioneel. Dit heb ik ook aangegeven in de documenten die ik KT voor deze aanvragen moest bezorgen.Jeroen1000 schreef: ↑7 juli 2019, 19:32 Ik heb dan ook eens gevraagd of het niet met een lagere limiet kan. Het zou spijtig zijn dat ik nu toch bij mijn bank moet blijven om een fatsoenlijke kredietkaart te houden
Privé had ik in eerste instantie enkel een gemeenschappelijke zichtrekening geopend waarvoor ik ook een VISA had aangevraagd. De aanvraag voor een Platinum VISA werd geweigerd, maar een Gold kon men mij wel toekennen, zij het met een limiet van slechts 3000 Euro.
Die limiet is voor mij niet toereikend, dus ik heb hen gebeld met de vraag of deze niet op minimaal 5000 Euro kon worden geplaatst, maar dat bleek niet mogelijk. Een tweede zichtrekening openen kon echter wel, en ook op die tweede rekening werd me een VISA Gold toegekend met een limiet van 3000 Euro. Nu heb ik dus 2 kredietkaarten die me gezamenlijk een limiet van 6000 Euro per maand bieden i.p.v. 1 kredietkaart met een limiet van 5000 Euro. Beetje onnozel, maar soit... een gegeven paard mag je niet in de bek kijken zeker?
Randinformatie: ik heb 100K naar de zichtrekeningen gestort bij opening. Mijn gemiddeld maandelijks netto inkomen bedraagt enkele keren de bovengrens van hun Platinum VISA. Beleggen doe ik via andere kanalen dan KT.
*edit: grove spellingsfout verbeterd (zei -> zij)
Vreugde hebben in observeren en begrijpen, is de mooiste gift van de natuur.
Als ik het hierboven lees en mijn verhaal van een tijd terug.
100.000 € is niet genoeg voor een master card van 5000 € .
Welk bedrag dan wel ......
Misleidende reclame ten top.
100.000 € is niet genoeg voor een master card van 5000 € .
Welk bedrag dan wel ......
Misleidende reclame ten top.
Estate Guru believer.
Als ik lees van h2osurfer bij Keytrade dan lijkt het mij dat Europabank minder moeilijk doet dan Keytrade. Ik kreeg daar een VISA-charge card als nieuwe klant met direct een limiet van 2500 euro. Stelde ze zelf voor. En dit met een loon dat een stuk lager is dan dat bedrag.
Bij aanvraag vertelde de medewerker dat die limiet zeker kan opgetrokken worden als ik een poos klant was zonder problemen. Ik stelde wel nooit die vraag aangezien de huidige limiet meer dan genoeg is. Is natuurlijk wel een eenvoudige kaart zonder enige extra's. Niet zoals die Gold- of Platiumkaarten natuulijk.
Bij aanvraag vertelde de medewerker dat die limiet zeker kan opgetrokken worden als ik een poos klant was zonder problemen. Ik stelde wel nooit die vraag aangezien de huidige limiet meer dan genoeg is. Is natuurlijk wel een eenvoudige kaart zonder enige extra's. Niet zoals die Gold- of Platiumkaarten natuulijk.
Een rekening openen bij N26 is misschien te overwegen. Ik heb er een, goedkoper om te gebruiken in de niet-Euro landen. Geven de beste wisselkoers die ik kan vinden.
Heeft een gratis kredietkaart, de limiet is wat er op je rekening staat...
Nadeel is dat je dan een rekening in het buitenland hebt, dit moet je aangeven aan de Nationale Bank en aanvinken in je belastingsaangifte.
Heeft een gratis kredietkaart, de limiet is wat er op je rekening staat...
Nadeel is dat je dan een rekening in het buitenland hebt, dit moet je aangeven aan de Nationale Bank en aanvinken in je belastingsaangifte.
Heeft iemand al nadelen gezien van de gratis kbc kredietkaart ?
Of voordelen (behalve dat ze gratis is).
Of voordelen (behalve dat ze gratis is).
Nadelen heb ik nog niet ondervonden.
Periode van uitgavenstaat wordt telkens afgesloten 18de van de maand, betaling 1ste van de maand. Een uitgave op 19 mei wordt dus maar afgerekend op 1 juli. Je krijgt dus tussen de 2 en 6 weken krediet wat een klein voordeel is tegenover de Visa kaart van Keytrade waar een uitgave op 31 mei al op 1 juni afgerekend wordt. (even zonder rekening te houden met de termijn voor de verwerking.
Periode van uitgavenstaat wordt telkens afgesloten 18de van de maand, betaling 1ste van de maand. Een uitgave op 19 mei wordt dus maar afgerekend op 1 juli. Je krijgt dus tussen de 2 en 6 weken krediet wat een klein voordeel is tegenover de Visa kaart van Keytrade waar een uitgave op 31 mei al op 1 juni afgerekend wordt. (even zonder rekening te houden met de termijn voor de verwerking.
Spreek je nu over 1 van hun credit cards of hun nieuwe Visa debit card ?
Mijn vorige post gaat over Keytrade Visa kredietkaart en KBC Mastercard kredietkaart.
Bij ABN-AMRO-private banking kan je voor 120 euro een kredietkaart krijgen met een standaard limiet van 50000 euro.
Wil je meer dan moet je dat even laten weten.
Is wel afhankelijk van hoeveel saldo je er hebt
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Bij American Express heb je geen limiet en ook geen private banking voor nodig.
Klopt niet helemaal. Limieten noemen ze bij AmEx "bestedingsruimte".
Er is geen vaste bestedingslimiet voor uw kaart. U bouwt uw eigen bestedingsruimte op. De bestedingsruimte wordt bepaald door uw persoonlijke profiel, ...