Waar gratis kredietkaarten?
Re: Waar gratis kredietkaarten?
Tijdens de aanvraagprocedure van de carrefour basic visakaart stootte ik op volgende keuzepagina. Bedoelling was dat er gekozen werd voor 1 van de 3 kaarten
het lijkt hier alsof je met de basic enkel aankopen kan doen in de carrefour winkels. Is dit zo, want op een andere pagina staat dat je overal aankopen kan doen met de basic
O Gold, die u voor 30 euro per jaar toelaat:
- uw aankopen bij Carrefour te maken,
- uw aankopen te maken op het netwerk van Visa International (winkels, restaurants, tankstations,...)
- te genieten van een volledige bijstand bij elke verplaatsing naar het buitenland
- uw kaart in alle vrijheid te gebruiken op Internet
Algemene voorwaarden van de Gold kaart
U heeft ook de mogelijkheid om te opteren voor de andere Visa kaarten van Carrefour:
O Classic, die u voor 18 euro per jaar toelaat:
- uw aankopen bij Carrefour te maken
- uw aankopen te maken op het netwerk van Visa International (winkels, restaurants, tankstations,...)
- uw kaart in alle vrijheid te gebruiken op Internet
Algemene voorwaarden van de Classic kaart
O Basic, die u toelaat:
- uw aankopen bij Carrefour te maken
Algemene voorwaarden van de Basic kaart
het lijkt hier alsof je met de basic enkel aankopen kan doen in de carrefour winkels. Is dit zo, want op een andere pagina staat dat je overal aankopen kan doen met de basic
Misschien een kleine waarschuwing voor mensen die overwegen om een Citi Visa bij Citibank te nemen: de kaart is inderdaad volledig gratis en het gebruik ervan ook maar mij hebben ze ook een schuldsaldoverzekering aangesmeerd die volgens de bediende ook volledig gratis was. Sinds ik echter mijn uitreksels krijg blijk ik er toch maandelijks een heel klein bedrag voor te moeten betalen, naargelang de uitgaven die ik met de kaart gedaan heb.
Ik heb hiervoor al eens langsgeweest bij Citibank en de gladde prater die daar toen zat bleef maar beweren dat het toch allemaal gratis zou zijn, hij had het er steeds over dat de Visakaart gratis was maar toen ik hem vertelde dat de verzekering niet gratis was wist hij niet veel meer te zeggen. Bij navraag om die verzekering stop te zetten blijkt nu dat ik zelf een brief moet schrijven naar die maatschappij (niet Citibank) om die schuldsaldoverzekering op te zeggen.
Conclusie van dit verhaal: bij Citibank slagen ze er steeds in om mensen bij de lurven te vatten en te doen betalen voor zaken die ze niet willen.
En voor ik reacties krijg van "je hebt het toch ondertekend?" Ja, ik heb die papieren ondertekend maar mensen die ooit al een Visakaart bij Citibank hebben aangevraagd zullen dit zeker kunnen beamen: je moet daar zoveel papieren ondertekenen dat het vrijwel onbegonnen werk is om alles te lezen wat ze je voorschotelen.
Ik heb hiervoor al eens langsgeweest bij Citibank en de gladde prater die daar toen zat bleef maar beweren dat het toch allemaal gratis zou zijn, hij had het er steeds over dat de Visakaart gratis was maar toen ik hem vertelde dat de verzekering niet gratis was wist hij niet veel meer te zeggen. Bij navraag om die verzekering stop te zetten blijkt nu dat ik zelf een brief moet schrijven naar die maatschappij (niet Citibank) om die schuldsaldoverzekering op te zeggen.
Conclusie van dit verhaal: bij Citibank slagen ze er steeds in om mensen bij de lurven te vatten en te doen betalen voor zaken die ze niet willen.
En voor ik reacties krijg van "je hebt het toch ondertekend?" Ja, ik heb die papieren ondertekend maar mensen die ooit al een Visakaart bij Citibank hebben aangevraagd zullen dit zeker kunnen beamen: je moet daar zoveel papieren ondertekenen dat het vrijwel onbegonnen werk is om alles te lezen wat ze je voorschotelen.
Bij Argenta betaal ik nu ook 2,5 euro als ik geld afhaal in het buitenland!
De Kaart is nog steeds gratis, (Visa genomen begin 2001)
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Geldafhalingen met een kredietkaart zijn nooit gratis.chukky2 schreef: Bij Argenta betaal ik nu ook 2,5 euro als ik geld afhaal in het buitenland!
Je moet hier niet zo schrijven dat je daar zo van overtuigd bent he vriend , ik betaalde vroeger bij argenta daar niets voor!
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
En dit is nog niet zo héél lang geleden afgeschaft. Maar ik spreek over het HEDEN, niet over VROEGER.chukky2 schreef: Je moet hier niet zo schrijven dat je daar zo van overtuigd bent he vriend , ik betaalde vroeger bij argenta daar niets voor!
De 2.5€ kosten voor een geldafhaling vallen nog mee met een Argenta-Visa, bij veel andere banken is dit standaard 5€.
Laatst gewijzigd door relativity op 29 juni 2009, 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Aangezien ik nog geen 25 jaar ben heb ik bij Dexia een gratis Mastercard gekregen.
Ik betaalde reeds enkele malen bij Carrefour en Gamma met visa, en vroeg telkens geld bovenop; geen enkel probleem was dat. Op die manier haal je toch gratis geld af met je visa?
Ja op die manier kost het niets. Maar ik denk niet da je top die manier 500 euro kan vragen in een winkel. Het kost enkel geld aan een automaat. Bij Delhaize (of toch niet in delhaize war ik ging vorig weekend) kan je geen geld bijvragen met visa, 'enkel met bancontact' zei de kassierster.josy schreef: Ik betaalde reeds enkele malen bij Carrefour en Gamma met visa, en vroeg telkens geld bovenop; geen enkel probleem was dat. Op die manier haal je toch gratis geld af met je visa?
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Met Bancontact moet de handelaar betalen voor de transactie en met Visa is dit op het transactiebedrag. Vandaar dat niet alle handelaars toelaten dat je met uw Visa cash bijvraagd.
josy schreef: Ik betaalde reeds enkele malen bij Carrefour en Gamma met visa, en vroeg telkens geld bovenop; geen enkel probleem was dat. Op die manier haal je toch gratis geld af met je visa?
Als dat zo zit, kan je gratis gedurende bijna 1 maand over cash geld beschikken, dat je kan "wegzetten" tegen een intrest van ongeveer 2% op jaarbasis.
Als je weet dat je bv met de mastercard van DB ( is plus minus visa ) tot 10 000 ,00 euro per dag kan afhalen, op voorwaarde dat het geld op je rekening staat. Als je daar nog een paar extra visakaarten op zak hebt, dan zit daar misschien wel een winstje van een pak euros per maand in.
In feite krijg je dan bij DB dubbele intrest ( gewoon op de zichtrekening en dan nog eens voor de cashafhaling.
Max afhaling per maand bij DB 10 000 x 30 = 300 000 euro tegen 2 percent per jaar= 6000 euro /2 = 3000 euro winst per jaar.(omdat je gemiddeld een halve maand over dat bedrag intrest ontvangt.
Laatst gewijzigd door paul op 27 september 2009, 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
En winkels vinden waar je bovenop je brood en eieren ook nog 10.000 euro cash mag bijvragen! ( en dit 30x/maand )paul schreef:josy schreef: Ik betaalde reeds enkele malen bij Carrefour en Gamma met visa, en vroeg telkens geld bovenop; geen enkel probleem was dat. Op die manier haal je toch gratis geld af met je visa?
Als dat zo zit, kan je gratis gedurende bijna 1 maand over cash geld beschikken, dat je kan "wegzetten" tegen een intrest van ongeveer 2% op jaarbasis.
Als je weet dat je bv met de mastercard van DB ( is plus minus visa ) tot 10 000 ,00 euro per dag kan afhalen, op voorwaarde dat het geld op je rekening staat. Als je daar nog een paar extra visakaarten op zak hebt, dan zit daar misschien wel een winstje van een pak euros per maand in.
In feite krijg je dan bij DB dubbele intrest ( gewoon op de zichtrekening en dan nog eens voor de cashafhaling.
Max afhaling per maand bij DB 10 000 x 30 = 3 000 000,00 euro tegen 2 percent per jaar= 60 000 euro /2 = 30 000 euro winst per jaar.(omdat je gemiddeld een halve maand over dat bedrag intrest ontvangt.
Klein probleempje je moet dan wel zelf over 3 000 000,00 euro beschikken.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
men kan ook in 20 winkels per dag geld opvragen
En wie koopt dagelijks in 20 winkels? Ik koop in een hele maand nog in geen 20 winkels. je kan ook niet zomaar een winkel binnenstappen zonder iets te kopen en vragen om even 500 euro met je visa op te halen, want zij moeten daar kosten op betalen en je koopt er niets.paul schreef: men kan ook in 20 winkels per dag geld opvragen
Inderdaad, daar de winkeliers een percentage op het totale bedrag moet betalen zullen ze hierover ook wel richtlijnen hebben zodat ze niet in eigen zak snijden.BartVW schreef:En wie koopt dagelijks in 20 winkels? Ik koop in een hele maand nog in geen 20 winkels. je kan ook niet zomaar een winkel binnenstappen zonder iets te kopen en vragen om even 500 euro met je visa op te halen, want zij moeten daar kosten op betalen en je koopt er niets.paul schreef: men kan ook in 20 winkels per dag geld opvragen
Geld verdienen doe je door te werken.