Waar gratis kredietkaarten?
Re: Waar gratis kredietkaarten?
Voor wie de prepaid credit cards interessant vindt: er zijn een aantal banken die dit aanbieden tegenwoordig. Bpost, Belfius en Axa dacht ik.
milleniumx
gratis bestaat niet.
gratis bestaat niet.
Neteller is - op papier - inderdaad een aantrekkelijke leverancier. Ik ben er zelf ook klant, trouwens. Maar...
1/ De klantendienst is een ramp. Niet een klein beetje een puinhoop, maar een catastrofe. Wat was er bij mij gebeurd: ik had geld overgemaakt van mijn Belgische bankrekening naar mijn Neteller account, maar dat kwam niet aan. Het werd ook niet per ommegaande teruggestort naar mijn Belgische bankrekening, maar het bleef ergens hangen. De eerstelijns klantendienst maakte er zich vanaf met een standaard antwoord waarin trouwens geen Belgische maar Australische banken en procedures werden vermeld. In tweede lijn werd er meer hulp geboden, maar het geld konden ze toch werkelijk niet vinden. Ik moest bij mijn thuisbank maar eens navragen en een tracking laten uitvoeren om uit te vissen waar die som uithing. Daarop contacteer ik mijn bank, die me weten te vertellen dat ze inderdaad kunnen nagaan hoe die overschrijving is verlopen, maar dat hieraan natuurlijk wel kosten verbonden zijn die hoog kunnen oplopen, en bovendien weten ze me te vertellen dat iedere tracking die ze tot nu toe hebben uitgevoerd steeds als conclusie heeft dat het overschreven bedrag op de bestemming is aangekomen. Ik twijfel een paar dagen om een kosten/baten analyse te maken, en net op het moment dat ik van plan ben om die opdracht tot naspeuring toch te geven, merk ik dat de som toch is teruggekeerd naar mijn bankrekening. Enkele dagen later een mailtje van Neteller om te vragen of IK intussen nog iets wetenswaardig te melden heb. Daarop doe ik natuurlijk melding van de goede afloop, en krijg een week of twee later een briefje van een Britse ombudsman die triomfantelijk kan verkondigen dat het euvel blijkbaar is opgelost. Ja, zo kan ik natuurlijk ook een klantendienst runnen: je laat de klant alles oplossen, en feliciteert jezelf naderhand met de gevonden oplossing.
2/ Gratis ≠ gratis. Ja, je kan gratis inschrijven en neen er zijn geen directe kosten. Tenzij dan voor die plastic mastercard die je wel gratis krijgt, maar na 3 jaar moet die vervangen worden, en dan betaal je 15 euro. Je account sluiten kost trouwens ook 15 euro. (Al neem ik aan dat ze dat niet kunnen afdwingen wanneer het saldo = 0.) En dan zijn er de kosten voor het aanvullen van je rekening. Er zijn enkele 'gratis' manieren om je account aan te vullen, maar de meeste opties veronderstellen wel een forse commissie.
Conclusie van mijn kant: het systeem met wisselende nummers lijkt me inderdaad handig ter preventie van fraude, en daarom gebruik ik het ook, maar ik heb er na mijn recente negatieve ervaringen wel even genoeg van.
1/ De klantendienst is een ramp. Niet een klein beetje een puinhoop, maar een catastrofe. Wat was er bij mij gebeurd: ik had geld overgemaakt van mijn Belgische bankrekening naar mijn Neteller account, maar dat kwam niet aan. Het werd ook niet per ommegaande teruggestort naar mijn Belgische bankrekening, maar het bleef ergens hangen. De eerstelijns klantendienst maakte er zich vanaf met een standaard antwoord waarin trouwens geen Belgische maar Australische banken en procedures werden vermeld. In tweede lijn werd er meer hulp geboden, maar het geld konden ze toch werkelijk niet vinden. Ik moest bij mijn thuisbank maar eens navragen en een tracking laten uitvoeren om uit te vissen waar die som uithing. Daarop contacteer ik mijn bank, die me weten te vertellen dat ze inderdaad kunnen nagaan hoe die overschrijving is verlopen, maar dat hieraan natuurlijk wel kosten verbonden zijn die hoog kunnen oplopen, en bovendien weten ze me te vertellen dat iedere tracking die ze tot nu toe hebben uitgevoerd steeds als conclusie heeft dat het overschreven bedrag op de bestemming is aangekomen. Ik twijfel een paar dagen om een kosten/baten analyse te maken, en net op het moment dat ik van plan ben om die opdracht tot naspeuring toch te geven, merk ik dat de som toch is teruggekeerd naar mijn bankrekening. Enkele dagen later een mailtje van Neteller om te vragen of IK intussen nog iets wetenswaardig te melden heb. Daarop doe ik natuurlijk melding van de goede afloop, en krijg een week of twee later een briefje van een Britse ombudsman die triomfantelijk kan verkondigen dat het euvel blijkbaar is opgelost. Ja, zo kan ik natuurlijk ook een klantendienst runnen: je laat de klant alles oplossen, en feliciteert jezelf naderhand met de gevonden oplossing.
2/ Gratis ≠ gratis. Ja, je kan gratis inschrijven en neen er zijn geen directe kosten. Tenzij dan voor die plastic mastercard die je wel gratis krijgt, maar na 3 jaar moet die vervangen worden, en dan betaal je 15 euro. Je account sluiten kost trouwens ook 15 euro. (Al neem ik aan dat ze dat niet kunnen afdwingen wanneer het saldo = 0.) En dan zijn er de kosten voor het aanvullen van je rekening. Er zijn enkele 'gratis' manieren om je account aan te vullen, maar de meeste opties veronderstellen wel een forse commissie.
Conclusie van mijn kant: het systeem met wisselende nummers lijkt me inderdaad handig ter preventie van fraude, en daarom gebruik ik het ook, maar ik heb er na mijn recente negatieve ervaringen wel even genoeg van.
Als ik voor iets niet moet betalen, is dat GRATIS, alle filosofische beschouwingen over herverdeling, anderen betalen dan voor jou, enz... daargelaten.patrick1 schreef:milleniumx
gratis bestaat niet.
Bijgevolg, ik heb drie GRATIS kaarten (drie ook omwille van de verschillende vervaldata, is best handig wanneer je veel en/of lang in het buitenland verblijft).
1. Deutsche bank (titanium Master card) gebruik ik het meest, omwille van het <standingvolle?> kleurtje zeker
![Undecided :-\](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/undecided.gif)
2. Recordbank (Visa): nog maar eenmaal gebruikt.
3. Argenta (Master card); nog niet gebruikt. Misschien moet ik dat ook maar eens gauw doen om een evt niet-hernieuwing te voorkomen? Weet er trouwens iemand hoe dit zit?
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Wat is daar zo goed aan, de tarieven die je opsomt zijn een pak duurder dan de meeste gewone kredietkaarten. 3% wisselkoerscommissie, dat is niet klein hoor! 4 euro per geldafhaling, ook niet niets, maar ok, kredietkaarten zijn niet gemaakt om geld af te halen, eerder om betalingen te doen! Maar er is op de markt van de gewone kredietkaarten beter te vinden hoor.milleniumX schreef:Persoonlijk ben ik geen voorstander van klassieke Visa of Mastercard, tenzij jullie graag kaalgeplukt willen worden door een bank![]()
Als alternatief gebruik ik prepaid kaart van Neteller . Het is Engelse bank dat ook zijn service aanbiedt in België. Denk zelfs dat er nauwelijks iets beters op de markt is.
Voordelen tegenover klassieke kredietkaart op een rijtje.
1. Veiligheid. Voor iedere betaling wordt er telkens een ander kaartnummer gegenereerd. Met andere worden zullen uw persoonlijke gegevens niet in "verkeerde" handen terechtkomen.
2.Controle over uw budget. M.a.w. zult u dus nooit meer uitgeven dat u erop opgeladen hebt.
3. Mogelijkheid om gratis online plastiek kaart te bestellen.
4. Geen jaarlijkse abonnementskosten noch commissie voor de uitgevoerde betalingen tenzij er in ander valuta dan euro betaalt wordt, dan wordt er een klein commissie voor aangerekend (3 %). Enige wat geld kost is geld afhalen van de geldautomaten ATM, 4 euro per afhaling.
5. Ook zeer handig te gebruiken bij Ryanair. Die rekent namelijk geen extra kosten bij betaling met prepaid.
Kunnen we in dit subforum ook niet eens een poll lanceren met de vraag waar mensen hun kredietkaart hebben?
Wie of wat houdt jou tegen -rock?
Beste MilleniumX
1. Veiligheid: citibank deed dit enkele jaren terug ook via citi internet number. Superhandig. Waarom ze daarmee gestopt zijn, is mij een raadsel.
Vanaf 2 april 2009 worden de online betalingen met de Citi kredietkaarten beveiligd dankzij de gratis nieuwe dienst Verified by Visa
2. Tja, als ik iets nodig heb, koop ik het...heb ik het niet nodig -ook al heb ik het geld- koop ik het niet. Dus prepaid geklooi zegt mij niet veel. Dan wil je dringend bestelling doen op ebay/amazon, en kan je er niet mee betalen
3. gratis plastiek kaart krijg je sowieso gratis bij citibank.
4. ik betaal ook geen jaarlijkse abbokosten bij citi (nu is dat 5 €/jaar), afsluiten ook gratis, automatisch nieuwe kaarten
5. krijg nog 3% op online betalingen, beperkt tot 100 € cashback op kaart...dus 3333 €/kaart kopen.
met 2 kaarten is dat 6666 € (of 200 €)
betaling in £ of zo ook met commissie van 2,5% als ik me goed herinner, dacht US$ niet, maar niet zeker....
IK kies ervoor visa te kiezen bij betaling met paypal, dan paypal de omrekening laten doen, komt mij altijd iets goedkoper uit.
6. had eens een betaling gedaan voor een app (poweramp) van 4 €. Citibank belde mij hiervoor of ik van iets wist...Ik zei ja...dus ze checken ook wel.
dus waarom zou ik neteller kiezen en 200 € laten liggen?![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
1. Veiligheid: citibank deed dit enkele jaren terug ook via citi internet number. Superhandig. Waarom ze daarmee gestopt zijn, is mij een raadsel.
Vanaf 2 april 2009 worden de online betalingen met de Citi kredietkaarten beveiligd dankzij de gratis nieuwe dienst Verified by Visa
2. Tja, als ik iets nodig heb, koop ik het...heb ik het niet nodig -ook al heb ik het geld- koop ik het niet. Dus prepaid geklooi zegt mij niet veel. Dan wil je dringend bestelling doen op ebay/amazon, en kan je er niet mee betalen
![Embarrassed :-[](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/embarrassed.gif)
3. gratis plastiek kaart krijg je sowieso gratis bij citibank.
4. ik betaal ook geen jaarlijkse abbokosten bij citi (nu is dat 5 €/jaar), afsluiten ook gratis, automatisch nieuwe kaarten
5. krijg nog 3% op online betalingen, beperkt tot 100 € cashback op kaart...dus 3333 €/kaart kopen.
met 2 kaarten is dat 6666 € (of 200 €)
betaling in £ of zo ook met commissie van 2,5% als ik me goed herinner, dacht US$ niet, maar niet zeker....
IK kies ervoor visa te kiezen bij betaling met paypal, dan paypal de omrekening laten doen, komt mij altijd iets goedkoper uit.
6. had eens een betaling gedaan voor een app (poweramp) van 4 €. Citibank belde mij hiervoor of ik van iets wist...Ik zei ja...dus ze checken ook wel.
dus waarom zou ik neteller kiezen en 200 € laten liggen?
![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
Ik heb mijn Maestro eens geprobeerd in het buitenland .Heb in Vietnam geld afgehaald .Kwamen maar 2,5 euro kosten bij . Met een Mastercard van AXA zouden er 5 euro kosten afgaan ? Dus dan is de keuze rap gemaakt . Volgend jaar ga ik dringend kijken voor een gratis kaart ....als ze dan nog bestaan ?? Ahja , heb een beetje kerstinkopen gedaan en ik wou betalen met de Mastercard in het hotel.
Die meneer is naar het hotel gekomen om af te rekenen ( loop hier niet op straat met mijn Mastercard )Maar ik kreeg geen aansluiting op zijn apparaat ?Dan ben ik nog maar eens rap gaan pinnen met mijn Maestro en dat was geen probleem .
Die meneer is naar het hotel gekomen om af te rekenen ( loop hier niet op straat met mijn Mastercard )Maar ik kreeg geen aansluiting op zijn apparaat ?Dan ben ik nog maar eens rap gaan pinnen met mijn Maestro en dat was geen probleem .
Ah Coike,
Als je straks nog in Thailand langskomt, vraag dan een kredietkaart aan bij Kasikornbank (van oorsprong een soort boerenbank; niet dat ik jou voor een boer aanzie, natuurlijk
). Mijn vrouw krijgt die GRATIS.
Als je straks nog in Thailand langskomt, vraag dan een kredietkaart aan bij Kasikornbank (van oorsprong een soort boerenbank; niet dat ik jou voor een boer aanzie, natuurlijk
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Gratis VISA. Ik geloof dat het een lokmiddel is van firma's die uiteindelijk leven van de verwijlintresten. Zo bood Citibank me een kredietopening aan van 8.000€, terwijl ik daar helemaal geen behoefte aan heb.
Bij Europabank claimen ze ook dat ze volledig gratis is, gratis krediet tussen betaling en afrekening.
Is er iemand die gratis visa bij europabank heeft? Verdoken kosten? (portkosten bv?)
Bij Europabank claimen ze ook dat ze volledig gratis is, gratis krediet tussen betaling en afrekening.
Is er iemand die gratis visa bij europabank heeft? Verdoken kosten? (portkosten bv?)
Ik heb een kaart van Europabank. Geen cent kost het mij (ook de brieven met de de maandelijkse afrekening worden gratis opgestuurd), bovendien heb ik bij de laagste wisselkoerskosten als je vergelijkt met de markt.
Bijna alle Belgische kredietkaarten geven je gratis betalingsuitstel tot de afrekening. Zeer handig, en zolang je weet wat je uitgeeft totaal risicoloos.neira schreef:Gratis VISA. Ik geloof dat het een lokmiddel is van firma's die uiteindelijk leven van de verwijlintresten. Zo bood Citibank me een kredietopening aan van 8.000€, terwijl ik daar helemaal geen behoefte aan heb.
Ja, ik weet dat gratis krediet standaard is. Daarom dat ik zo verbaasd was om in de aanvraagpapieren van CITIbank het volgende te lezen: ""als u uw kaart als kredietkaart gebruikt, worden debetintresten dagelijks aangerekend aan de actuariële rentevoet op het verschuldigd blijvende saldo, nieuwe uitgaven inbegrepen en op basis van het aantal dagen van het jaar (365/365)"
-
- Newbie
- Contacteer:
Ja, en? Wat is daar verkeerd aan?
Het is simpel hoor: betaal je elke maand het opgebruikte bedrag volledig terug, kost het je niks. Betaal je in stukjes terug, betaal je idd debetintresten. Niks geheimzinnig of verdoken aan. Als consument beslis je dus zelf wat je doet.
Trouwens, ik betaal voor mijn citi visa 5 euro per jaar als 'fee'. Ik krijg wel in ruil een verzekeringspakket en 1% cash back op al mijn uitgaven. Die 5 euro lijkt me dan ook echt wel peanuts.
Het is simpel hoor: betaal je elke maand het opgebruikte bedrag volledig terug, kost het je niks. Betaal je in stukjes terug, betaal je idd debetintresten. Niks geheimzinnig of verdoken aan. Als consument beslis je dus zelf wat je doet.
Trouwens, ik betaal voor mijn citi visa 5 euro per jaar als 'fee'. Ik krijg wel in ruil een verzekeringspakket en 1% cash back op al mijn uitgaven. Die 5 euro lijkt me dan ook echt wel peanuts.