Waarde LVMH
TIP
Re: Waarde LVMH
als de waarde dior en lvmh 1op 1 is ,zou men kunnen concluderen dat dior is achtergebleven?
of moet men een discount hanteren voor dior ,en zo ja ,waarom ?
of moet men een discount hanteren voor dior ,en zo ja ,waarom ?
Zou men kunnen concluderen, inderdaad.
Maar: Als Dior een hoop cash heeft, naast de aandelen LVMH, of als Dior juist flink geleend heeft om extra veel aandelen LVMH aan te schaffen, dan hoeft dat helemaal niet een-op-een te gaan.
Dus zonder kennis van de cashpositie van Dior is daar niet veel over te zeggen.
Voor holdings wordt over het algemeen een discount gehanteerd. Daar zijn diverse redenen voor, Google maar eens. Hoeveel discount redelijk is... tja, daar verschillen de meningen over. Dat verschilt per holding, en ook per persoon die er een oordeel over geeft. Ik ken LMVH/Dior verder niet, dus ik heb geen mening over hoeveel korting redelijk is voor Dior. (Maar een monoholding waar de korting niet minimaal 20% is, daar denk ik niet eens over na, dan heb je een idee. )
Het komt wel eens voor dat een holding met een premie noteert. Dat gebeurt als er echt iets uitzonderlijks aan de hand is, of als de gemiddelde belegger denkt dat de de beheerder van de holding een halfgod is.
FY2023 cijfers zijn vanavond gepubliceerd.
13% organische groei, met behoud van winstmarges.
Groei in alle segmenten behalve wine&spirits.
Een aandeel om op de plank te leggen wat mij betreft.
13% organische groei, met behoud van winstmarges.
Groei in alle segmenten behalve wine&spirits.
Een aandeel om op de plank te leggen wat mij betreft.
Cijfers goed onthaald in New York, aandeel +4.58%.
Niet alleen in de US.
Mooie plus vandaag!
Maakt me op zich weinig uit aangezien ik gewoon long op de lange termijn zit.
Mvt
Mooie plus vandaag!
Maakt me op zich weinig uit aangezien ik gewoon long op de lange termijn zit.
Mvt
Heb het pas vorige week woensdag in de portefeuille genomen. Was nog geen aandeelhouder. Weliswaar een zeer klein deel van de portefeuille. Misschien 2% op dit moment.
Precies toch het verkeerde aandeel gekozen. Deze week LVMH + 5.28% en Christian Dior + 2.65%. Dat is toch een bijzonder groot verschil. Een weekwinst die dubbel zo groot is voor LVMH. Hoe komt dat toch?
Ze zouden 208,43 miljoen aandelen LVMH hebben (goed voor 177 miljard euro) en zo’n 300 miljoen cash. Dat is alles.
Ze zouden 208,43 miljoen aandelen LVMH hebben (goed voor 177 miljard euro) en zo’n 300 miljoen cash. Dat is alles.
Korting op deze monoholding is ook maar rond de 15% he. Dit is zeer laag als je vergelijkt in ons belgenlandje met Tubize en KBC ancora.Barryke schreef: ↑23 februari 2024, 20:20 Precies toch het verkeerde aandeel gekozen. Deze week LVMH + 5.28% en Christian Dior + 2.65%. Dat is toch een bijzonder groot verschil. Een weekwinst die dubbel zo groot is voor LVMH. Hoe komt dat toch?
Toch een opmerkelijke plus na cijfers Q1.
Had ik niet verwacht.
Benieuwd hoe de 'wines and spirits' het de komende 24 maanden gaan doen.
Had ik niet verwacht.
Benieuwd hoe de 'wines and spirits' het de komende 24 maanden gaan doen.
-
- Full Member
- Contacteer:
Back to the start. Ik heb bijgekocht!
Ik hou mijn hart al vast voor mijn Ulta positie maandag...
In het topic koopwaardige aandelen had ik onderstaand bericht geschreven op 31 mei.
"Voor mijn part moet ULTA eerst bewijzen dat ze op z'n minst een maand stand kunnen houden boven de 50 EMA. Die lijn ligt vandaag op 396 dollar. Ze hebben op deze lijn ook hun bounce gehad vorig jaar in oktober waar de volledige markt een sprint trok. Voor veel aandelen is dat een belangrijk referentiepunt indien een aandeel eronder zakt. Nu, misschien volledig verkeerd maar mij zou dat persoonlijk een beter gevoel geven."
De maand is nog niet om, maar in juni gesloten op 385, zou mij niet verbazen als ze daar nog onder zouden sukkelen.