Waarom heeft telenet zo'n hoge koers/winst ratio?
TIP
Waarom heeft telenet zo'n hoge koers/winst ratio?
Laatste 2 jaar PE rond de 60+
En dat voor een telecom die amper groeit?
Iemand die wat kan nuanceren?
Of is iedereen zot geworden?
En dat voor een telecom die amper groeit?
Iemand die wat kan nuanceren?
Of is iedereen zot geworden?
Re: Waarom heeft telenet zo'n hoge koers/winst ratio?
winst is een vaag/boekhoudkundig begrip...
EBITDA= Earnings before Interest Tax Depreciation & Amortization
& gij focust op u op Earnings... Telenet doet veel investeringen dus hoge Depreciation & heeft nogal wat schulden op de balans, dus veel interesten te betalen. Voordeel daarvan is dat de Tax lager uitkomt. maar in the end drukt dat de boekhoudkundige winsten.
Ge kunt u beter focussen op de vrije kasstroom (Free cash flow), dat is de 'harde' winst. (definities vindt ge hier overal op het forum/internet)
Telenet noteert aan aan 16 a 17x de FCF over 2018 (als ik uitga van hun outlook)
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Is die 16 FCF ratio zowat "normaal" dan?Umi schreef: ↑13 februari 2018, 10:20winst is een vaag/boekhoudkundig begrip...
EBITDA= Earnings before Interest Tax Depreciation & Amortization
& gij focust op u op Earnings... Telenet doet veel investeringen dus hoge Depreciation & heeft nogal wat schulden op de balans, dus veel interesten te betalen. Voordeel daarvan is dat de Tax lager uitkomt. maar in the end drukt dat de boekhoudkundige winsten.
Ge kunt u beter focussen op de vrije kasstroom (Free cash flow), dat is de 'harde' winst. (definities vindt ge hier overal op het forum/internet)
Telenet noteert aan aan 16 a 17x de FCF over 2018 (als ik uitga van hun outlook)
Ik krijg geen beeld van de koopwaardigheid van dit aandeel
Ik heb Telenet nooit gevolgd maar heb nu eens de Resultaten bekeken...
Maar wat me opvalt en wat ik niet begrijp is dat er de 2 jaren al een negatief eigen vermogen is? Van 1091.5M€ in 2017 en 1207,6M€ in 2016.
Zo'n bedrijf moet toch de boeken neerleggen en stoppen???
Maar wat me opvalt en wat ik niet begrijp is dat er de 2 jaren al een negatief eigen vermogen is? Van 1091.5M€ in 2017 en 1207,6M€ in 2016.
Zo'n bedrijf moet toch de boeken neerleggen en stoppen???
Dat eigen vermogen werd allemaal uitgekeerd als dividend (toen hoorde je niemand klagen!). Bedrijf leeft dus bij gratie van kredietverstrekkers, die dit niet erg vinden aangezien de operationele kasstromen sterk zijn. Daarom ook dat Telenet zoveel dient te betalen voor hun schulden