Waarom kunnen we geen AFKEUR stem uitbrengen?
Re: Waarom kunnen we geen AFKEUR stem uitbrengen?
Inderdaad , terug on topic :
Bassie haalt hier het toonvoorbeeld aan inefficiëntie waar belachelijk veel geld aan verloren gaat.
Hierin heeft hij zeker een punt.
Helaas geen reactie hierop van m-peeters, buiten het catalogeren als " unitaire België " en er bij wijze van spreken een karikatuur van maken dat het de ondergang zou betekenen
Bassie schreef: ↑17 september 2023, 15:56Om te beginnen de gewesten afschaffen, 1 kieskring en 1 parlement waar elke Belg voor elke politieker kan stemmen, dus ook op Walen of Duitstaligen.
Afschaffen van de senaat.
Afschaffen van provincies.
Stoppen met gemeenten samenvoegen en dan schulden saneren, maar ze verplichten samen te werken op veel gebied, zoals veiligheid, bestrating, plantsoenen etc.
Koningshuis afschaffen, dienen nergens voor, anders zouden ze het land niet laten kapot maken door bepaalde partijen.
Verbod op postjes van Politiekers bij bedrijven, corruptie stoppen.
Verplichten tot het overdragen van kabinetten inclusief stukken aan de opvolging, zodat die het wiel niet opnieuw moet uitvinden.
Verplichte eisen tot het vullen van kabinetten met mensen die verstand van zaken hebben in plaats van elk familielid aan te nemen, einde vriendjes-politiek.
Einde maken aan verschillende wetten tussen Belgen, waar je in Wallonie 90 mag rijden en hier 70, maar ook examens zijn anders en keuringen ook. Enkel nog wetgeving die voor ALLE Belgen gelden, zonder achterpoortjes.
Etc....en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Daarom wil ik een duidelijk signaal kunnen geven.
Bassie haalt hier het toonvoorbeeld aan inefficiëntie waar belachelijk veel geld aan verloren gaat.
Helaas geen reactie hierop van m-peeters, buiten het catalogeren als " unitaire België " en er bij wijze van spreken een karikatuur van maken dat het de ondergang zou betekenen
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Het maakt juist veel uit op wie je stemt.
Als men te veel water bij de wijn moet doen, dan zou men zich moeten weerhouden om in een coalitie te stappen.
En als er daardoor geen coalitie gevormd kan worden, dan moet men nieuwe verkiezingen uitschrijven.
Dat laatste ("maakt het voor de andere partijen moeilijker") klopt.Teebee schreef: ↑17 september 2023, 14:50 Alle stemmen voor Vlaams Belang zijn evenveel waard als een blanco stem, niets, want niemand zal samen willen regeren met hen, en maakt het voor de andere partijen gewoonweg moeilijker om een deftige meerderheid te hebben om nog samen iets te doen/verwezelijken zonder dagelijks ruzie te maken.
Daardoor klopt dat eerste ("stemmen voor Vlaams Belang zijn evenveel waard als een blanco stem, niets") dus niet.
Of een stem voor VB zinvol is, is nog iets anders.
--KNIP--KV schreef: ↑18 september 2023, 19:24
Kijk gewoon naar de Brexit.
De UK-mannekes zijn zo blij niet meer.
https://nieuwspaal.nl/meerderheid-konin ... monarchie/
Dit zegt genoeg.....al is het satire.
We moeten af van graaiers --KNIP--.
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Nergens beweer ik dat een unitair België “de ondergang” zou betekenen. Ik geef alleen maar aan dat dit een terugkeer naar het België uit het verre verleden is en dat dit toen niet goed functioneerde. Al de rest verzin je zelf :::KV schreef: ↑18 september 2023, 19:24 Inderdaad , terug on topic :
Bassie schreef: ↑17 september 2023, 15:56
Om te beginnen de gewesten afschaffen, 1 kieskring en 1 parlement waar elke Belg voor elke politieker kan stemmen, dus ook op Walen of Duitstaligen.
Afschaffen van de senaat.
Afschaffen van provincies.
Stoppen met gemeenten samenvoegen en dan schulden saneren, maar ze verplichten samen te werken op veel gebied, zoals veiligheid, bestrating, plantsoenen etc.
Koningshuis afschaffen, dienen nergens voor, anders zouden ze het land niet laten kapot maken door bepaalde partijen.
Verbod op postjes van Politiekers bij bedrijven, corruptie stoppen.
Verplichten tot het overdragen van kabinetten inclusief stukken aan de opvolging, zodat die het wiel niet opnieuw moet uitvinden.
Verplichte eisen tot het vullen van kabinetten met mensen die verstand van zaken hebben in plaats van elk familielid aan te nemen, einde vriendjes-politiek.
Einde maken aan verschillende wetten tussen Belgen, waar je in Wallonie 90 mag rijden en hier 70, maar ook examens zijn anders en keuringen ook. Enkel nog wetgeving die voor ALLE Belgen gelden, zonder achterpoortjes.
Etc....en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Daarom wil ik een duidelijk signaal kunnen geven.
-
- Full Member
- Contacteer:
“Waalse schuld is in verhouding 5 keer groter dan die van Vlaanderen”, stelt RTBFAbatoetnie schreef: ↑20 september 2023, 14:09En "vlaendrn" presteert zoveel beter sinds "het België uit het verre verleden"
De RTBF, de Waalse openbare omroep, maakte in een nieuwe podcast duidelijk dat de financiële schuld van Wallonië vijf keer hoger ligt dan die van Vlaanderen. Hiervoor spraken ze met Xavier Debrun, hoofd van het onderzoeksdepartement van de Nationale Bank van België (NBB). “Het is een onhoudbare situatie.”
In de podcast werd Xavier Debrun gevraagd om de begrotingssituatie van België in enkele woorden samen te vatten. Zijn antwoord was duidelijk: “Het is een onhoudbare situatie. De schuld is momenteel gelijk aan 105% van het bbp. Daarmee horen we tot de slechtste leerlingen van heel Europa.” Het tekort is het verschil tussen wat er in de staatskas komt en wat de staat nodig heeft voor zijn uitgaven. Het jaarlijkse gat is momenteel ongeveer 4 tot 5 procent. Je kunt niet beweren dat je met zulke tekorten je schuldenberg stabiliseert”, zegt Debrun.
De RTBF merkt op dat de situatie niet voor alle delen van het land gelijk is. De situatie is veel erger in Wallonië dan in Vlaanderen. In Vlaanderen vertegenwoordigt de schuld 58% van de inkomsten, in Wallonië bedraagt de schuld 257% van de inkomsten. Dat wil zeggen dat de schuld tweeënhalf keer groter is dan de hoeveelheid geld die wordt binnengehaald.
Daarmee is de Waalse schuldratio ook vijf keer groter dan die van Vlaanderen.
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik had in mijn reactie er eerst nog bijgeschreven dat je niet moest afkomen met "maar Wallonië doet het nog veel slechter" ... en rarara, zoals ik had vermoed duurde het niet te lang vooraleer je met die uitvlucht afkwam.
Mama, ik heb 3/10 voor mijn rapport maar onze buurjongen heeft maar 2/10 ... dus ik heb het goed gedaan
P.S. : Bedankt om de titel zo groot te zetten, ik heb inderdaad een bril van doen
Mama, ik heb 3/10 voor mijn rapport maar onze buurjongen heeft maar 2/10 ... dus ik heb het goed gedaan
P.S. : Bedankt om de titel zo groot te zetten, ik heb inderdaad een bril van doen
LOL Dat is gemakkelijk gezegd ::: achteraf LOLAbatoetnie schreef: ↑20 september 2023, 16:01 Ik had in mijn reactie er eerst nog bijgeschreven dat je niet moest afkomen met "maar Wallonië doet het nog veel slechter" ... en rarara, zoals ik had vermoed duurde het niet te lang vooraleer je met die uitvlucht afkwam.
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik weet al een beetje hoe je reageert, het is voor mij des te leuker als het uitkomt ... maar als een goede politicus ontwijk je natuurlijk mijn échte reactie : zijnde 'het is niet omdat de andere het (nog) slechter doet, dat je zelf goed bezig bent'.m-peeters schreef: ↑20 september 2023, 16:19LOL Dat is gemakkelijk gezegd ::: achteraf LOLAbatoetnie schreef: ↑20 september 2023, 16:01 Ik had in mijn reactie er eerst nog bijgeschreven dat je niet moest afkomen met "maar Wallonië doet het nog veel slechter" ... en rarara, zoals ik had vermoed duurde het niet te lang vooraleer je met die uitvlucht afkwam.
Het kan ongetwijfeld altijd beter ….Abatoetnie schreef: ↑20 september 2023, 16:31Ik weet al een beetje hoe je reageert, het is voor mij des te leuker als het uitkomt ... maar als een goede politicus ontwijk je natuurlijk mijn échte reactie : zijnde 'het is niet omdat de andere het (nog) slechter doet, dat je zelf goed bezig bent'.
Je maakt een paar denkfouten in dit gebeuren. Hierdoor is wat ze beweren niet waar.m-peeters schreef: ↑20 september 2023, 15:56“Waalse schuld is in verhouding 5 keer groter dan die van Vlaanderen”, stelt RTBFAbatoetnie schreef: ↑20 september 2023, 14:09
En "vlaendrn" presteert zoveel beter sinds "het België uit het verre verleden"
De RTBF, de Waalse openbare omroep, maakte in een nieuwe podcast duidelijk dat de financiële schuld van Wallonië vijf keer hoger ligt dan die van Vlaanderen. Hiervoor spraken ze met Xavier Debrun, hoofd van het onderzoeksdepartement van de Nationale Bank van België (NBB). “Het is een onhoudbare situatie.”
In de podcast werd Xavier Debrun gevraagd om de begrotingssituatie van België in enkele woorden samen te vatten. Zijn antwoord was duidelijk: “Het is een onhoudbare situatie. De schuld is momenteel gelijk aan 105% van het bbp. Daarmee horen we tot de slechtste leerlingen van heel Europa.” Het tekort is het verschil tussen wat er in de staatskas komt en wat de staat nodig heeft voor zijn uitgaven. Het jaarlijkse gat is momenteel ongeveer 4 tot 5 procent. Je kunt niet beweren dat je met zulke tekorten je schuldenberg stabiliseert”, zegt Debrun.
De RTBF merkt op dat de situatie niet voor alle delen van het land gelijk is. De situatie is veel erger in Wallonië dan in Vlaanderen. In Vlaanderen vertegenwoordigt de schuld 58% van de inkomsten, in Wallonië bedraagt de schuld 257% van de inkomsten. Dat wil zeggen dat de schuld tweeënhalf keer groter is dan de hoeveelheid geld die wordt binnengehaald.
De gewesten+gemeenschappen kregen 33,7+15,9Miljard (2015) maar nu 44,2+17,8 Miljard (2022), er zit wel wat compensatie voor Brussel in, maar beiden claimen het.
Zoals je kan zien is de afdracht hetzelfde, maar Wallonie is wel 2x zo groot als Vlaanderen, dus als je een snelweg aanlegt zijn de kosten ook veel hoger.
De eigen inkomsten liggen in Wallonie ook lager, door minder inwoners. Hierdoor is het niet fair te stellen dat ze het slechter doen dan Vlaanderen, want ze hebben domweg meer kosten.
Het probleem is dat de eigen bevoegdheden, zoals wegentaks in Wallonie niet oplevert wat in Vlaanderen oplevert.
Het vreemde is wel dat veel export uit Vlaamse havens Wallonie nodig heeft voor transport en goede wegen verwacht (die in Wallonie beter zijn dan in Vlaanderen!), maar er niets voor willen betalen.
Hierdoor heb je een totaal scheef getrokken gebeuren. Als Wallonie stop met de wegen te onderhouden, dan is Vlaanderen richting Luxemburg en Frankrijk gewoon afgesloten en gaat Vlaanderen er ook aan.
Vlaanderen kan niet zonder de Waalse infrastructuur.
Leer eens iets van de Brexit, daar werd deze onzin ook steeds verkocht als waarheid. Wel de UK betaald niet meer, maar ze verliezen handel, inkomsten en zakken enorm in de ranglijst van rijke landen. Sterker nog, de hele bevolking van de UK verarmt tegen een tempo dat moet je niet onderschatten.
Wat riepen ze ook al weer? De NSA gaat 40 miljard krijgen wat ze anders aan Europa betalen.....ze hebben nu tekorten dat een veelvoud van dat bedrag is en de NSA zakt door de grond met schulden.
Stop alsjeblieft met die Vlaamse nationalistische onzin, zonder Wallonie gaat Vlaanderen ook ten onder. België als geheel doet het beter dan apart als we de onzin regeringen afschaffen. Dan zijn we rijker dan Oostenrijk!
Stemmen voor nationalisten (Boris Johnson is er ook een!) brengt ons allemaal in armoede en ellende.
Groeten Bas.
Op basis van de cijfers van de RTBF podcast zou ik eerder denken dat Wallonië , en bij uitbreiding België, ten ondergaat zonder Vlaanderen …Bassie schreef: ↑20 september 2023, 18:10Je maakt een paar denkfouten in dit gebeuren. Hierdoor is wat ze beweren niet waar.m-peeters schreef: ↑20 september 2023, 15:56
“Waalse schuld is in verhouding 5 keer groter dan die van Vlaanderen”, stelt RTBF
De gewesten+gemeenschappen kregen 33,7+15,9Miljard (2015) maar nu 44,2+17,8 Miljard (2022), er zit wel wat compensatie voor Brussel in, maar beiden claimen het.
Zoals je kan zien is de afdracht hetzelfde, maar Wallonie is wel 2x zo groot als Vlaanderen, dus als je een snelweg aanlegt zijn de kosten ook veel hoger.
De eigen inkomsten liggen in Wallonie ook lager, door minder inwoners. Hierdoor is het niet fair te stellen dat ze het slechter doen dan Vlaanderen, want ze hebben domweg meer kosten.
Het probleem is dat de eigen bevoegdheden, zoals wegentaks in Wallonie niet oplevert wat in Vlaanderen oplevert.
Het vreemde is wel dat veel export uit Vlaamse havens Wallonie nodig heeft voor transport en goede wegen verwacht (die in Wallonie beter zijn dan in Vlaanderen!), maar er niets voor willen betalen.
Hierdoor heb je een totaal scheef getrokken gebeuren. Als Wallonie stop met de wegen te onderhouden, dan is Vlaanderen richting Luxemburg en Frankrijk gewoon afgesloten en gaat Vlaanderen er ook aan.
Vlaanderen kan niet zonder de Waalse infrastructuur.
Leer eens iets van de Brexit, daar werd deze onzin ook steeds verkocht als waarheid. Wel de UK betaald niet meer, maar ze verliezen handel, inkomsten en zakken enorm in de ranglijst van rijke landen. Sterker nog, de hele bevolking van de UK verarmt tegen een tempo dat moet je niet onderschatten.
Wat riepen ze ook al weer? De NSA gaat 40 miljard krijgen wat ze anders aan Europa betalen.....ze hebben nu tekorten dat een veelvoud van dat bedrag is en de NSA zakt door de grond met schulden.
Stop alsjeblieft met die Vlaamse nationalistische onzin, zonder Wallonie gaat Vlaanderen ook ten onder. België als geheel doet het beter dan apart als we de onzin regeringen afschaffen. Dan zijn we rijker dan Oostenrijk!
Stemmen voor nationalisten (Boris Johnson is er ook een!) brengt ons allemaal in armoede en ellende.
Je moet echt eens gaan lezen hoe goed de Brexit uitpakt voor de UK, dan lach je echt niet meer.
Dat staat Vlaanderen te wachten bij het splitsen van België.
Je hebt echt geen idee wat voor impact dat gaat hebben.
Want Vlaanderen zal geen deel uitmaken van de EU, niet van de vrijhandelszone want alles moet opnieuw afgesloten worden wat jaren gaat duren.
Wat met Brussel? Alle instellingen zullen verdwijnen omdat België geen enkele functie meer heeft in Europa.
De grote landen zullen alles opeisen en Vlaanderen zal het zonder moeten doen.
Vlaanderen haalt veel inkomsten uit Brussel door een belachelijke regel dat je belastingen betaald waar je WOONT en niet waar je werkt.
M.a.w. alle Vlamingen die in Brussel werken dragen NIETS bij voor Brussel.
Als we die cijfers corrigeren naar belasting betalen waar je werkt, dan dondert Vlaanderen in elkaar.
Zo moeilijk is dit allemaal niet. Het probleem zijn politiekers, die zijn niet bezig met landsbelang maar met eigenbelang.
Je had vandaag de bespreking van de 2e kamer in Nederland na Prinsjesdag moeten kijken, dan kom je er achter wat voor enorme idioten politiekers zijn en waar die ECHT mee bezig zijn.
HUN BELANG is LANDSBELANG......de bevolking is maar plebs
Groeten Bas.
Voor mij moet België niet per se gesplitst worden maar Vlaanderen moet niet steeds als het zwakke broertje worden afgeschilderd terwijl het net de economische motor is van dit land.
By the way, Wallonië is NIET dubbel zo groot als Vlaanderen in oppervlakte. Door zomaar onzinnige beweringen te maken ondergraaf je de geloofwaardigheid van jouw beweringen. Een minuutje opzoekingswerk levert dit op,
In 2022 bedraagt de totale oppervlakte van België 30.689 km². De totale oppervlakte van het Vlaams Gewest bedraagt 13.626 km², het Waals Gewest 16.901 km² en het Brussels Hoofdstedelijk Gewest 162 km²
By the way, Wallonië is NIET dubbel zo groot als Vlaanderen in oppervlakte. Door zomaar onzinnige beweringen te maken ondergraaf je de geloofwaardigheid van jouw beweringen. Een minuutje opzoekingswerk levert dit op,
In 2022 bedraagt de totale oppervlakte van België 30.689 km². De totale oppervlakte van het Vlaams Gewest bedraagt 13.626 km², het Waals Gewest 16.901 km² en het Brussels Hoofdstedelijk Gewest 162 km²
Het is wel dubbel zo groot want er wonen 4 miljoen mensen, en die moeten de oppervlakte vullen met wegen.m-peeters schreef: ↑20 september 2023, 18:52 Voor mij moet België niet per se gesplitst worden maar Vlaanderen moet niet steeds als het zwakke broertje worden afgeschilderd terwijl het net de economische motor is van dit land.
Ik had natuurlijk moeten zeggen aantal inwoners/km². Sorry daarvoor.
Dat Vlaanderen de motor van België is, dat is niet waar. Want mensen betalen belastingen waar ze wonen en niet waar ze werken.
Raar dat je dit gegeven voor het gemak even vergeet. Alsook het nodeloze leger van politiekers en hun aanhang die de schatkist plunderen.
Terug 1 land met 1 regering met 1 kieskring, pas dan hebben we een democratie en kan deze polarisatie stoppen.
Trouwens, we zitten nog steeds met een enorm duur koningshuis, door de Vlaming! De Walen wilden er van af.....de Vlaming koos voor de monarchie en klaagt nu dat ze Franstalig zijn in hoofdzaak. Ook zoiets.
Groeten Bas.