Waarom nog een kasbon ??
TIP
- OpelZafira
- Full Member

- Contacteer:
Re: Waarom nog een kasbon ??
Ik heb ooit nog kasbons gehad aan 13 en 14% brutto op acht jaar. Ok, de inflatie was toen veel hoger zeker in het begin van de looptijd. Zulke rentes spreken alleen maar tot de verbeelding op dit moment. Een wereld van uitersten op enkele decennia.
Bij welke financiële instelling en in welke jaren was datOpelZafira schreef:Ik heb ooit nog kasbons gehad aan 13 en 14% brutto op acht jaar. Ok, de inflatie was toen veel hoger zeker in het begin van de looptijd. Zulke rentes spreken alleen maar tot de verbeelding op dit moment. Een wereld van uitersten op enkele decennia.
- WebsterMC
- Sr. Member

- Contacteer:
Hier van 't zelfde. Dit was in de jaren 80. Mijn ouders hadden toen voor mij en mijn broer bij de ASLK (waar is de tijd) een kasbon aangegaan van meer dan 10%. Toen de rente daarna begon te dalen werden mijn ouders 'uitgenodigd' voor een gesprek. Daarbij stelden ze voor om de kasbon te verkopen en hun geld te beleggen in een formule met een lagere rente.JLLP schreef:Bij welke financiële instelling en in welke jaren was datOpelZafira schreef:Ik heb ooit nog kasbons gehad aan 13 en 14% brutto op acht jaar. Ok, de inflatie was toen veel hoger zeker in het begin van de looptijd. Zulke rentes spreken alleen maar tot de verbeelding op dit moment. Een wereld van uitersten op enkele decennia.
Gelukkig waren mijn ouders niet van de domste en vroegen ze waarom. Het antwoord van de bank was simpel. Maar mevrouw, gezien de huidige rentestand maken we momenteel enorme verliezen op deze producten. U moet dat toch begrijpen.
De reactie van mijn ouders was ook simpel: ze hebben de kasbon laten lopen tot vervaldag en ondertussen al hun geld daar weggehaald...
Ge ziet, 20 jaar geleden hadden de banken al de mentaliteit van nu...
klopt inderdaad,had begin 1980 13,75% op termijn voor 1 jaar bij de generale bank.
In de 80er-jaren waren dat inderdaad de normale intresten voor kasbons enz., bij zowat álle financiële instellingen.JLLP schreef:
Bij welke financiële instelling en in welke jaren was dat
Logisch als je de interesten op leningen bekijkt van die tijd...OpelZafira schreef:Ik heb ooit nog kasbons gehad aan 13 en 14% brutto op acht jaar. Ok, de inflatie was toen veel hoger zeker in het begin van de looptijd. Zulke rentes spreken alleen maar tot de verbeelding op dit moment. Een wereld van uitersten op enkele decennia.
Ben je verplicht kasbons en groeibons uitgegeven bij fortis (naamloos) te laten uitwisselen bij fortis,
of kan dat ook bij een andere bank,
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
Vike schreef:Ben je verplicht kasbons en groeibons uitgegeven bij fortis (naamloos) te laten uitwisselen bij fortis,
Je kan dat ook bij een andere bank. Op vervaldag, of enkele dagen ervoor. Meeste banken gaan wel vragen dat je het dan herbelegt bij hen (kasbon, fonds, termijnrek,...), maar in principe zal geen enkele bank dat weigeren.