Waarschuwing voor klanten van DeGiro
TIP
Re: Waarschuwing voor klanten van DeGiro
DEGIRO hanteert geen service of bewaarloon, ook niet voor het Custody account.Tycoon schreef: ↑30 juli 2022, 16:14 Ik zou get bij de distributieversie houden. Jaarlijks 22 cent brutodividend/ aandeel of 0,02816 = 3 cent franse bronheffing en 0,06€ roerende voorheffing. In totaal 9 eurocent belasting t.o.v. 30€ bewaarloon/jaar. Dan liever de belasting. Dividend 2022 is 16 cent minder dan de 38 eurocent in 2021.
Kan iemand kort de voorwaarden van de kernselectie toelichten? Ik vind de uitleg op hun website zeer onduidelijk.
Begrijp ik het goed om van de voorwaarden van de kernselectie te kunnen genieten je een minimale investering moet doen van 1000€?
Of kun je er ook al van genieten als je maandelijks kleinere bedragen investeert?
Zo ja, stel je hebt 3 ETF's (allemaal kernselectie) en je stort 100€ in de eerste ETF je het volle pond moet betalen bij ETF 2 en 3? Of begrijp ik het verkeerd?
Begrijp ik het goed om van de voorwaarden van de kernselectie te kunnen genieten je een minimale investering moet doen van 1000€?
Of kun je er ook al van genieten als je maandelijks kleinere bedragen investeert?
Zo ja, stel je hebt 3 ETF's (allemaal kernselectie) en je stort 100€ in de eerste ETF je het volle pond moet betalen bij ETF 2 en 3? Of begrijp ik het verkeerd?
Je mag voor elke ETF in de kernselectie 1 aankoop per maand doen waar geen transactiekosten voor worden aangerekend ongeacht het aankoopbedrag. Bij een tweede aankoop van hetzelfde ETF in dezelfde maand is dit ook gratis wanneer de aankoop van die ETF meer dan €1000 bedraagt. Verkopen kan ook zonder transactiekosten zolang je in dezelfde maand geen aankoop van hetzelfde ETF hebt gedaan.
Wil je in één dezelfde maand toch twee aankopen doen van dezelfde etf onder de €1000 betaal je nog maar €3 transactiekosten.
Een vraagje van een startende belegger
Ik zou graag om de 3 maanden ETFs binnen de Degiro kernselectie willen aankopen, geen aandelen. Ik zie nu dat je geen custody account meer kan aanmaken. Omdat ik op termijn wel een aardig bedrag wil investeren twijfel ik nu wel of Degiro wel veilig is met dat uitlenen van aandelen.
Mijn idee is nu om te starten bij Degiro en dan later een tweede broker erbij te nemen waar ik eventueel ook aandelen kan kopen. Maar ik vroeg me af hoe de Spaargidsers hier tegenover staan? Ben ik aan het overdenken of zijn er nog mensen die splitsen/hierdoor niet bij degiro zitten?
Ik zou graag om de 3 maanden ETFs binnen de Degiro kernselectie willen aankopen, geen aandelen. Ik zie nu dat je geen custody account meer kan aanmaken. Omdat ik op termijn wel een aardig bedrag wil investeren twijfel ik nu wel of Degiro wel veilig is met dat uitlenen van aandelen.
Mijn idee is nu om te starten bij Degiro en dan later een tweede broker erbij te nemen waar ik eventueel ook aandelen kan kopen. Maar ik vroeg me af hoe de Spaargidsers hier tegenover staan? Ben ik aan het overdenken of zijn er nog mensen die splitsen/hierdoor niet bij degiro zitten?
Ik zou mij niet zoveel zorgen maken over Degiro & het uitlenen van aandelen. (Ikzelf maak mij dan eigenlijk meer zorgen in het feit dat al mijn geld in 1 bepaalde ETF zou zitten, wat ik toch ook liever niet wil.)Imagine schreef: ↑3 oktober 2022, 09:24 Een vraagje van een startende belegger
Als je dan toch bij Degiro en de kernselectie aankoopt dan kan je ook gewoon iedere maand kopen, 1ste transactie per ETF is gratis (ook als je onder de 1000€ blijft).
Lijkt mij wel goed inderdaad om later dan een 2de broker te nemen voor zaken waar je liever niet bij Degiro aankoopt. (Voor mezelf is dat dan aandelen met dividend bv.)
Met een custody account kan je ook niet alles aankopen.
Gisteren nog gekeken voor de iShares Global clean energy etf.
Kon deze niet aankopen en kreeg als reactie :
Het spijt ons te vernemen dat u het gewenste product niet meer kunt aanschaffen. De reden hiervoor is dat de ETF van risicocategorie is veranderd naar een high risk leveraged ETF. Dit soort ETF kan niet worden aangeschaft met een Custody account. Onze excuses voor het eventuele ongemak. Mocht u dit product willen aanschaffen, dan staat het u vrij om een nieuw Basic, Active of Trader account aan te maken.
Gisteren nog gekeken voor de iShares Global clean energy etf.
Kon deze niet aankopen en kreeg als reactie :
Het spijt ons te vernemen dat u het gewenste product niet meer kunt aanschaffen. De reden hiervoor is dat de ETF van risicocategorie is veranderd naar een high risk leveraged ETF. Dit soort ETF kan niet worden aangeschaft met een Custody account. Onze excuses voor het eventuele ongemak. Mocht u dit product willen aanschaffen, dan staat het u vrij om een nieuw Basic, Active of Trader account aan te maken.
Inderdaad Karine, ik had onlangs hetzelfde met een andere ETF. Heb dan maar een tweede account (basic) geopend...
Dat vind ik toch een rare redenering want dat is geen leveraged ETF. Zo'n redenering doet me eerder aan Saxo denken...
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
Port 2: IWDA (50%) - JPGL (15%) - ZPRV (18%) - ZPRX (7%) - 5MVL (10%)
Port 2: IWDA (50%) - JPGL (15%) - ZPRV (18%) - ZPRX (7%) - 5MVL (10%)
Dat valt mee. Ik heb twee accounts. Je moet alleen een beetje wakker zijn wanneer je geld overmaakt en zorgen dat het op de juiste account terecht komt.