Wanneer behoor je tot de hogere middenklasse?
Re: Wanneer behoor je tot de hogere middenklasse?
Van de 7 die ik had 0 die het goed deden. Sommige was gewoon zo ranig dat ze vertrekken en de deur gewoon open zich achterlieten terwijl ik niet thuis was. En die onnozelaars verwachtte toen dat ik die nog zou betalen ook. xD geweldig gewoon.
[/quote]
Allee een praktijk verhaal van een vroegere poetsvrouw.
Post 1 Altijd, maar commentaar op alles wat ze uitvoerde.(steeds iemand thuis voor controle)
Post 2 Waarom ze daar moest gaan poetsen, blingbling tot en met. (een koffietje of glas water was een drempel te ver).
Post 3 Een rommel niet om aan te zien, opruimen en de tijd was om. (wel cadeautje met de feestdagen).
Post 4 Alles wat ze uitvoerde was oke. (verjaardag, nieuwjaar, altijd klein presentje)
Na een jaar heeft ze er 2 laten stikken.
Rara welke 2 zouden dat zijn.
Wat minder neer kijken en commentaar op een poetsvrouw zou welkom zijn.
1 en 2 vertrouwden blijkbaar hun eigen niet.
3 en 4 vanaf de 2 poetsbeurt een sleutel ter beschikking.
Weet dan nog dat mijn vb vrijwillig was gaan poetsen.
Stel maar, uw job valt weg en als allerlaatste oplossing mag (moet je) je gaan poetsen.
En dan waar Je terecht komt en de commentaren hier zelfs op forum.
Echt motiverend is 1& 2 niet.
Als 1 & 2 het allemaal zoveel beter weten, blijft de vraag waarom poetsen ze zelf niet.
Estate Guru believer.
-
- Full Member
- Contacteer:
Altijd koffie of een koekje of whatever. Ik bood maar aan en soms was ik daar en sloeg ik zelfs een babbeltje terwijl we samen verder werkten. Blijkbaar moeten ze direct ne hele warme onthaal hebben want het loon is niet voldoende om mee te beginnen. De ene wilt respect de andere centen.EarthNvstr1 schreef: ↑17 september 2022, 18:43Blijven zoeken hé ... en als je er dan een goeie hebt, besef en beloon het dan ook.Verviertig schreef: ↑17 september 2022, 18:36 Van de 7 die ik had 0 die het goed deden. Sommige was gewoon zo ranig dat ze vertrekken en de deur gewoon open zich achterlieten terwijl ik niet thuis was. En die onnozelaars verwachtte toen dat ik die nog zou betalen ook. xD geweldig gewoon.
Mogelijks ligt het ook aan het onthaal van de "gastheer/-dame" hoe goed/hard men zich wil inzetten, mogelijks wegens "keuze genoeg".
-
- Full Member
- Contacteer:
Allee een praktijk verhaal van een vroegere poetsvrouw.
Post 1 Altijd, maar commentaar op alles wat ze uitvoerde.(steeds iemand thuis voor controle)
Post 2 Waarom ze daar moest gaan poetsen, blingbling tot en met. (een koffietje of glas water was een drempel te ver).
Post 3 Een rommel niet om aan te zien, opruimen en de tijd was om. (wel cadeautje met de feestdagen).
Post 4 Alles wat ze uitvoerde was oke. (verjaardag, nieuwjaar, altijd klein presentje)
Na een jaar heeft ze er 2 laten stikken.
Rara welke 2 zouden dat zijn.
Wat minder neer kijken en commentaar op een poetsvrouw zou welkom zijn.
1 en 2 vertrouwden blijkbaar hun eigen niet.
3 en 4 vanaf de 2 poetsbeurt een sleutel ter beschikking.
Weet dan nog dat mijn vb vrijwillig was gaan poetsen.
Stel maar, uw job valt weg en als allerlaatste oplossing mag (moet je) je gaan poetsen.
En dan waar Je terecht komt en de commentaren hier zelfs op forum.
Echt motiverend is 1& 2 niet.
Als 1 & 2 het allemaal zoveel beter weten, blijft de vraag waarom poetsen ze zelf niet.
[/quote]
Ik ben geen streken mens die stoeft met wat die hebt. Ik veracht eigenlijk overrijkdom. Ik vind dat superongepast, meer rijkdom hebben dan nodig. Maar dat is een ander verhaal.
Ik snap best dat je je ergens goed moet voelen maar ik heb niet de indruk dat ik de eikel uithang tegen mensen die me komen helpen. Ik bedankte ze telkens uitbundig, bood koffie of zoals hierboven iets te eten aan. Met nieuwjaar/kerst een klein presentje. En vaak was het zo dat ze in het begin de moeite deden en na verloop het werk voor de helft nog gedaan raakte. Tijdens de werken deed ik andere zaken supermarkt, ziekenkasse, dokters of gewoonweg eens gaan sporten. Maw ik keek niet op hun vingers en als ik er was hielp ik gewoon mee.
Ik wil het niet slechtpraten maar ik heb toch de indruk dat het vaker schor zat aan de andere kant dan bij mij. Als je niet met milde motivatie poetst dan kan je best iets anders zoeken dan klanten hun tijd te verdoen.
Volgens mij behoren werkenden tot de hogere middenklasse als ze niet aanmerkingkomen voor een basispakket energie van 392 euro. Dit betreft 15% va de werknemers.
En als ze het gras op deze manier blijven maaien steekt er qua koopkracht binnenkort niemand nog boven het minimum uit en kan men nog eens verbaasd doen waarom het zo moeilijk is werkwilligen te vinden.
Voor alle grootverdieners hier die tot die groep van 15% horen, vandaag in HLN;
Help! Ik verdien (net) te veel om de volledig energiepremie van de overheid te kunnen ontvangen. Geen probleem: zet uw contract(en) voor gas en elektriciteit gewoon op naam van uw kind(eren) en die 392 euro steun is de uwe. Perfect legaal. Wij deden de test, zelfs een 4-jarige kan een energiecontract aangaan bij Engie.
ja, want uit een RR kan je onmogelijk afleiden hou oud iemand is .
Dat zal toch ten laste van de ouders zijn! Het valt volgens mij niet onder de uitzondering van daden van beschikking. Dus een gedeelte van de 392€ mogen ze terugbetalen.Bae1 schreef: ↑24 september 2022, 08:02 Voor alle grootverdieners hier die tot die groep van 15% horen, vandaag in HLN;Help! Ik verdien (net) te veel om de volledig energiepremie van de overheid te kunnen ontvangen. Geen probleem: zet uw contract(en) voor gas en elektriciteit gewoon op naam van uw kind(eren) en die 392 euro steun is de uwe. Perfect legaal. Wij deden de test, zelfs een 4-jarige kan een energiecontract aangaan bij Engie.
Die minderjarige kan geen huis aankopen maar wel het energiecontract aangaan. Wettelijk wordt dit nog steeds ten laste van de wettelijke voogden gelegd.
https://economie.fgov.be/nl/themas/cons ... derjarigen
Wanneer ben je arm?
Om het eens over een andere boeg te gooien;
Wanneer ben je arm?
Mijn idee:
Je bent arm als je meer schulden hebt dan bezittingen. Bvb een kasteelheer met een grondbezit van 300 ha en daarop een oud kasteel dat niet aan betaalbare prijzen te renoveren valt. Veronderstel een grondwaarde van 15.000.000 €, waarbij de waarde van het gebouw nagenoeg 0€ is.
+ allerlei schulden voor een bedrag van 15.000.000 €. Verder heeft dit individu nooit gewerkt en leeft bijgevolg van pachtinkomsten = 350 × 300 = 105.000 € bruto, waarbij het grootste deel naar het onderhoud van zijn stulpje gaat + een inwonende manusje van alles.
Wat mij betreft, is hij zo arm als een kerkrat!
Wanneer ben je arm?
Mijn idee:
Je bent arm als je meer schulden hebt dan bezittingen. Bvb een kasteelheer met een grondbezit van 300 ha en daarop een oud kasteel dat niet aan betaalbare prijzen te renoveren valt. Veronderstel een grondwaarde van 15.000.000 €, waarbij de waarde van het gebouw nagenoeg 0€ is.
+ allerlei schulden voor een bedrag van 15.000.000 €. Verder heeft dit individu nooit gewerkt en leeft bijgevolg van pachtinkomsten = 350 × 300 = 105.000 € bruto, waarbij het grootste deel naar het onderhoud van zijn stulpje gaat + een inwonende manusje van alles.
Re: Wanneer ben je arm?
Misschien werkt hij hier en daar wel in het zwart wat bij om Baronessen te entertainen?? en ontvangt nog een bijstandsuitkering,, wie weet??dhalluinR schreef: ↑24 september 2022, 11:14 Om het eens over een andere boeg te gooien;
Wanneer ben je arm?
Mijn idee:
Wie teveel verdient kan een energiecontract op een legale manier op naam van een kind laten zetten
Typisch belgische knoeierij van de regering
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/ ... d2cdb7ea4c
Typisch belgische knoeierij van de regering
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/ ... d2cdb7ea4c
Ik vermoed dat ze dat deurtje wel gaan dichtdoen asap
Het zegt meer over de knoeierij van de gemiddelde Belg dan over de regering imho
Het zegt meer over de knoeierij van de gemiddelde Belg dan over de regering imho
Weet iemand hoe de indexering werkt voor PC 200 ?
Jaarlijks op 1 januari ?
Jaarlijks op 1 januari ?
200.00.00 bedienden.
Er is een prognose gemaakt dat er 10, 47 % op loonindex zou bijkomen (01/01/2023)
Laatst gewijzigd door odbc op 2 oktober 2022, 09:57, 4 keer totaal gewijzigd.