Wanneer behoor je tot de hogere middenklasse?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Wanneer behoor je tot de hogere middenklasse?
In elke job zal je er wel hebben die minder "presteren" en anderen die beter "presteren" zeker ?TikTak schreef: ↑17 september 2022, 18:16 Inderdaad, ik heb ook verschillende poetsvrouwen gehad. Zo beu als kouwe pap was ik ze.
Maar kijk Haelewyn, ik snap je wel. Ik heb respect voor ieders job en er is inderdaad veel ongelijkheid maar dat is nu eenmaal zo in een kapitalistische maatschappij. Ik betwijfel of het communisme dat de PVDA voor ogen heeft veel beter is.
Wat hier volgens mij eerder speelt, is het feit dat quasi iedereen *kan* "poetsen", als die wil.
Met alle respect inderdaad voor iemand die actief is als poetsvrouw/-man, een goeie "is goud waard", beloon dat extra.
Nee, niet iedereen kan "worden wat hij wil". Iedereen roeit met de riemen die die heeft en krijgt.
Medelijden met mindervaliden (is dat woord nog ok in deze tijden ?) lijkt mij totaal overbodig. Adequate ondersteuning is wat telt.
Het gepamper van onwillenden mag inderdaad wel eens stoppen, misschien kunnen we alle mindervaliden dan een adequate ondersteuning geven ?
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 17 september 2022, 19:04, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Full Member
- Contacteer:
Van de 7 die ik had 0 die het goed deden. Sommige was gewoon zo ranig dat ze vertrekken en de deur gewoon open zich achterlieten terwijl ik niet thuis was. En die onnozelaars verwachtte toen dat ik die nog zou betalen ook. xD geweldig gewoon.EarthNvstr1 schreef: ↑17 september 2022, 18:28In elke job zal je er wel hebben die minder "presteren" en anderen die beter "presteren" zeker ?TikTak schreef: ↑17 september 2022, 18:16 Inderdaad, ik heb ook verschillende poetsvrouwen gehad. Zo beu als kouwe pap was ik ze.
Maar kijk Haelewyn, ik snap je wel. Ik heb respect voor ieders job en er is inderdaad veel ongelijkheid maar dat is nu eenmaal zo in een kapitalistische maatschappij. Ik betwijfel of het communisme dat de PVDA voor ogen heeft veel beter is.
Wat hier volgens mij eerder speelt, is het feit dat quasi iedereen kan "kuisen" (als die wil).
Met alle respect inderdaad voor iemand die actief is als poetsvrouw/-man, een goeie "is goud waard", beloon dat extra.
Nee, niet iedereen kan "worden wat hij wil". Iedereen roeit met de riemen die die heeft en krijgt.
Meedelijden met minder-validen lijkt mij totaal overbodig. Adequate ondersteuning is wat telt.
Het gepamper van onwillenden mag inderdaad wel eens stoppen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Blijven zoeken hé ... en als je er dan een goeie hebt, besef en beloon het dan ook.Verviertig schreef: ↑17 september 2022, 18:36 Van de 7 die ik had 0 die het goed deden. Sommige was gewoon zo ranig dat ze vertrekken en de deur gewoon open zich achterlieten terwijl ik niet thuis was. En die onnozelaars verwachtte toen dat ik die nog zou betalen ook. xD geweldig gewoon.
Mogelijks ligt het ook aan het onthaal van de "gastheer/-dame" hoe goed/hard men zich wil inzetten, mogelijks wegens "keuze genoeg".
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 17 september 2022, 18:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik dacht aan poetsvrouwen op een bedrijf. Niet die bij mij thuis met dienstencheques. Daar zit inderdaad veel kaf bij het koren.
Die op een bedrijf worden iets meer gecontroleerd vind ik. Voor mij zou dat het vreselijkste zijn dat ze van me kunnen vragen. Of in een sociale werkplaats achter mijn veren laten zitten omdat geen enkele werkgever me bv nog wil aannemen.
Want je schrijft dat vast niet per toeval.
Die op een bedrijf worden iets meer gecontroleerd vind ik. Voor mij zou dat het vreselijkste zijn dat ze van me kunnen vragen. Of in een sociale werkplaats achter mijn veren laten zitten omdat geen enkele werkgever me bv nog wil aannemen.
Ik ook.
Door welke helft van de stelling moet ik me aangesproken voelen ?
Want je schrijft dat vast niet per toeval.
Niets met jou te maken hoor. Het is in het algemeen. Ik zie in het buitenland dikwijls dat mensen met een handicap veel meer met respect en hulp behandeld worden dan hier, vooral in mijn favoriete Scandinavische landen valt dit erg op
-
- Hero Member
- Contacteer:
@haelewyn ik heb sinds kort een poetsvrouw en ik heb nog geen vriendelijkere tegengekomen. Ze gaat ook altijd excuseren via whatsapp als ze iets te laat is etc. Ze doet haar werk goed. Mag niet klagen heb al een andere gehad die voor 200 euro schade had berokkent
omtrent handicap en invaliditeit. Ze moeten echt alle drempels gaan wegnemen op de arbeidsmarkt.
Wie vind er het normaal dat je limieten gaat leggen op hoeveel iemand met een handicap mag verdienen om zijn uitkering die hij ontvangt ter ONDERSTEUNING van zijn handicap niet kwijt te raken
omtrent handicap en invaliditeit. Ze moeten echt alle drempels gaan wegnemen op de arbeidsmarkt.
Wie vind er het normaal dat je limieten gaat leggen op hoeveel iemand met een handicap mag verdienen om zijn uitkering die hij ontvangt ter ONDERSTEUNING van zijn handicap niet kwijt te raken
Ik heb ook een redelijke goeie maar ze begint te verminderen en er meer haar voeten aan te vegen.
Ik ben haar enige klant die altijd taart en koffie in huis haalt.
Alhoewel : daar veeg ik nu ook al eens mijn voeten aan.
Ik ben haar enige klant die altijd taart en koffie in huis haalt.
Alhoewel : daar veeg ik nu ook al eens mijn voeten aan.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 17 september 2022, 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Het probleem is hier dat ze handicap inclusief willen zijn. Maar dat doen ze hier niet. Ze beperken je in alles. Ze laten mensen met een handicap geen deel maken van de maatschappij. Vaak zitten ze steeds in dezelfde cocon.
Ze focussen hier teveel op wat iemand niet kan en te weinig op wat ze wel kunnen. Zelfde met die opmerking van Boeve het probleem is niet dat mensen met een handicap aandacht krijgen. Het is gewoon zonde dat het altijd in vakjes denken is.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Met rode stylo en hartjes ?? Snoeper !!
-
- Hero Member
- Contacteer:
Nee nee niet op die manier
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Mocht je geen inspiratie hebben ... als je tevreden bent ... een envelopke met pakweg 70% van wat het je maandelijks kost in cash.Timoootjex schreef: ↑17 september 2022, 19:39 haha dat doe ik niet maar schrijf wel altijd een briefje.. Juist eens denken bij kerst voor iets leuks.
Een geschreven (of uitgesproken) bedankje hoort daar ook bij, maar dat brengt weinig concrete zoden aan de dijk.
Koop een nieuwe stofzuiger, bezem, aftrekker en dweilen...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Nieuwe stofzuiger hoeft nog niet denk ik
Maar ik begrijp wat je bedoelt
Maar ik begrijp wat je bedoelt
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
We zouden inderdaad beter gewoon een adequate ondersteuning geven voor de handicap/invaliditeit in kwestie en voor de rest geen verschil maken.Timoootjex schreef: ↑17 september 2022, 19:30 omtrent handicap en invaliditeit. Ze moeten echt alle drempels gaan wegnemen op de arbeidsmarkt.
Dat wil dan ook wel zeggen dat voor sommigen mogelijks de huidige "ondersteuning" (lees: uitkering) zou kunnen verminderen.