Warmtepomp: doen of niet?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Warmtepomp: doen of niet?
Mijn buurman heeft 16 jaar geleden gebouwd en een geothermische warmtepomp geplaatst, met een dak vol zonnepanelen. Jammer voor hem is gas relatief goedkoop geweest gedurende die periode en electriciteit duur.Qwan schreef: ↑29 december 2024, 13:09 Mijn 'groene doctrine' waarin ik koeling belangrijk vind en in de winter liefst elektriciteit verbruik die door een kerncentrale opgewekt werd
Ik snap dat jij er geen boodschap aan hebt, maar dit is een forum, geen privé bericht aan jou. Anderen kunnen ervan meepikken wat ze zelf belangrijk vinden. Jouw bijdrage hier blijft beperkt tot het telkenmale herhalen dat een warmtepomp te duur is. Waarom volg je dit topic eigenlijk: je brengt geen enkel nieuw argument aan en overweegt het overduidelijk niet zelf.
Als het omgekeerd was geweest (en niemand heeft een kristallen bol) had hij een heel goede zaak gedaan.
En mensen moeten consequent zijn. Als je het groene argument aanhaalt als voordeel van een warmtepomp en terzefdertijd zegt dat koeling een belangrijk pluspunt is: koelen is nooit milieuvriendelijk.
NB: gelukkig hebben we een andere mening, anders zou het topic nogal kort zijn.
Zelf verwarm ik op gas met vloerverwarming beneden. Boven geen vloerverwarming maar in alle kamers is luchtverwarming mogelijk, is handig in de badkamer (enige plaats met ook een radiator trouwens) en als de kinderen snel hun kamer willen opwarmen van 17 naar 20 graden omdat ze er willen studeren.
En dan wou mijn vrouw ook nog een gashaard in de living die heeft ze gekregen. Le nécessaire c'est le superflu of zoiets.
Bij de installatie 20 jaar geleden heeft de installateur gezegd dat de gasketel zo nodig later nog kan vervangen worden door een warmtepomp. Ik denk dat ik het zo ga laten.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.