Warmtepomp: doen of niet?
-
- Newbie
- Contacteer:
Re: Warmtepomp: doen of niet?
Kan je de cv ketel doen werken op de zonnepanelen?VincentVega schreef: ↑Gisteren 18:35Dus in totaal 5.300 euro, alles inbegrepen?
Dat valt best mee … maar is nog steeds meer dan het dubbele tegenover een degelijke condenserende eco cv-ketel op gas.
Kan de cv ketel de slaapkamers en woonkamer koelen in de zomer?
Dat is voor ons iets waar we heel snel gewoon aan waren,lekker koel slapen in de zomer.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Warmtepomp: doen of niet?
Neen, dat kan je niet.toxictooms schreef: ↑Gisteren 18:42Kan je de cv ketel doen werken op de zonnepanelen?VincentVega schreef: ↑Gisteren 18:35
Dus in totaal 5.300 euro, alles inbegrepen?
Dat valt best mee … maar is nog steeds meer dan het dubbele tegenover een degelijke condenserende eco cv-ketel op gas.
Kan de cv ketel de slaapkamers en woonkamer koelen in de zomer?
Dat is voor ons iets waar we heel snel gewoon aan waren,lekker koel slapen in de zomer.
Kan ik mijn radiatoren verwarmen met een lucht/lucht warmtepomp? Neen, ook dat gaat niet.
Ik wil alleen maar aangeven dat iedereen zijn situatie anders zijn: ik ga mijn condensatieketel niet vervangen door een warmtepomp. Dat zou financieel nooit rendabel zijn.
Je moet trouwens ook de kosten van de isolatie in rekening brengen want in een slecht geïsoleerde woning kom je er niet met een licht/lucht warmtepomp (of is het extreem duur).
In geval van een nieuwbouw of een grondige renovatie lijkt een warmtepomp me wel iets om te overwegen.
Koeling is voor mij minder relevant. Ik denk dat ik misschien amper 5 tot 10 dagen per jaar het te warm,in huis heb (tot 27 graden binnen is het voor mij doenbaar zonder koeling).
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid