Wasdroger, condens of warmtepomp ?
Re: Wasdroger, condens of warmtepomp ?
Ik ben niet Delete maar ik vind die pluizen wegdoen nu echt geen ramp. het is gewoon er elke keer aan denken zodat je machine niet in brand vliegt 

Is gewoon even de uitneembare filter boven de vuilbak houden en de kurkdroge pluis ervan vegen. Duurt nog geen halve minuut. Als ik de filter vergeet te reinigen en hij is echt te vol, dan wilt de machine gewoon niet starten. Risico op brand is er dus niet echt :p
Die pluizen hangt van toestel tot toestel af.
Mijn ma heeft een condensatietoestel waarbij je vanonder een filter in een bakje moet losdoen. Deze afspoelen met water en het is in orde. Ik heb dat overtijd gedaan omdat dat volgens mij al jaren niet meer gedaan was. Op 5 minuten was alles als nieuw. Als je dat pakweg om de maand doet zou dat maar 1 minuut werk zijn.
Ikzelf heb 2 filters (warmtepompdroger). 1 aan de trommel, na elk gebruik de pluizen uitnemen, werk van 10 seconden.
Dan zit er vanonder ook nog een filter met een soort pluizenzeef. Dat is misserie. Daar alle pluizen van weg krabben tot daar aan toe, maar die pluizenzeef uitkloppen en ontpluizen is een hoop werk. Om dat goed te doen ben je toch wel 10 minuten kwijt. Ok 10 minuten is nu ook weer niet de kop af, maar als ik met de was bezig ben dan ben ik ook met andere dingen bezig en dan kunnen die er blijkbaar niet vanaf :-)
Mijn ma heeft een condensatietoestel waarbij je vanonder een filter in een bakje moet losdoen. Deze afspoelen met water en het is in orde. Ik heb dat overtijd gedaan omdat dat volgens mij al jaren niet meer gedaan was. Op 5 minuten was alles als nieuw. Als je dat pakweg om de maand doet zou dat maar 1 minuut werk zijn.
Ikzelf heb 2 filters (warmtepompdroger). 1 aan de trommel, na elk gebruik de pluizen uitnemen, werk van 10 seconden.
Dan zit er vanonder ook nog een filter met een soort pluizenzeef. Dat is misserie. Daar alle pluizen van weg krabben tot daar aan toe, maar die pluizenzeef uitkloppen en ontpluizen is een hoop werk. Om dat goed te doen ben je toch wel 10 minuten kwijt. Ok 10 minuten is nu ook weer niet de kop af, maar als ik met de was bezig ben dan ben ik ook met andere dingen bezig en dan kunnen die er blijkbaar niet vanaf :-)
Ik vermoed dat je met die onderste pluizenzeef de condensor bedoelt. Die is op veel toestellen zelfreinigend. Tegenwoordig zelfs op de wat goedkopere modellen als ik rap even google.
Koop je een reserve pluizenzeef, zo heb je altijd een die gereinigd is. En de vuile maak je bij gelegenheid eens proper met de stofzuiger.voodoo schreef: ↑6 december 2017, 12:00 Die pluizen hangt van toestel tot toestel af.
Dan heb ik nog een slecht toestel...
Was ook wel heel goedkoop in der tijd.... Nuja daar hebben wel al wat voor over hé.
Ha Ludo, ik heb hier al ooit een topic over gemaakt:
droogkast-filter-t22033.html
Je hebt er toen zelfs op gereageerd gehad.
Ter info: ik heb nog steeds mijn 10 euro op zak
Ik blijf het straf vinden dat je zoiets niet goedkoper kan vinden / zelf kan maken.
Ter info: ik heb nog steeds mijn 10 euro op zak

Ik blijf het straf vinden dat je zoiets niet goedkoper kan vinden / zelf kan maken.
Dit soort filters vindt je ook terug in stofzuigers en dampkappen.voodoo schreef: ↑6 december 2017, 13:25 Ha Ludo, ik heb hier al ooit een topic over gemaakt:
Ter info: ik heb nog steeds mijn 10 euro op zak![]()
https://www.directrepair.be/nl/filter-d ... lsrc=aw.ds
Gisteren een Bosch condensatiedroogkast gekocht voor €449 met 5jaar garantie inbegrepen.
Het weinige gebruik(1 a 2x week voor witte was) en de capaciteit van onze zonnepanelen hebben de doorslag gegeven.
Het weinige gebruik(1 a 2x week voor witte was) en de capaciteit van onze zonnepanelen hebben de doorslag gegeven.
Proficiat met jullie aankoop, dat de garantie nog lang ongebruikt mag blijven.
In mijn optiek een verstandige aankoop.
In mijn optiek een verstandige aankoop.