wat betaalt uw ziekenfonds u terug voor uw kind
wat betaalt uw ziekenfonds u terug voor uw kind
uit netto
Verschilt sterk van ziekenfonds tot ziekenfonds
http://netto.tijd.be/budget_en_vrije_ti ... dium=email" onclick="window.open(this.href);return false;
Verschilt sterk van ziekenfonds tot ziekenfonds
http://netto.tijd.be/budget_en_vrije_ti ... dium=email" onclick="window.open(this.href);return false;
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Re: wat betaalt uw ziekenfonds u terug voor uw kind
Waar ze zich mee bezighouden, die ziekenfondsen.
Premies voor sportclubs, premie voor zonnebrandmiddel, premie voor rijlessen,...
Dat ze er zich eens mee bezighouden waar het voor uitgevonden is: betaalbare gezondheidszorg.
Hoe dikwijls dat ik al niet gehoord heb: "daar komt de ziekenkas niet in tussen", maar die mens is dan wel strontziek...
Ben de ziekenfondsen eens gaan vergelijken, net zoals ik dat jaarlijks doe met mijn telecom, verzekeringen,...
Geen sinecure en totaal ondoorzichtig om tot een objectieve vergelijking te komen.
Enfin, ik laat er eens komen klappen van een andere mutualiteit en zal dan wel zien.
Vele van mijn collega's zijn indertijd overgestapt voor de geboortepremies. Het lijkt erop alsof elk ander ziekenfonds zomaar meer voordelen geeft op dat gebied dan de CM. (Mijn inziens omdat net daar de oudere generatie zit en er geen geld voor is, of heb ik het mis?)
Is het voor mensen dan zó belangrijk om één keer meer voordeel te doen of kijken ze verder en vergelijken ze de hele handel?
(Lidgeld, aanvullende verzekeringen,...) Kortom alle kosten en baten.
Waarschijnlijk niet.![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
Premies voor sportclubs, premie voor zonnebrandmiddel, premie voor rijlessen,...
Dat ze er zich eens mee bezighouden waar het voor uitgevonden is: betaalbare gezondheidszorg.
Hoe dikwijls dat ik al niet gehoord heb: "daar komt de ziekenkas niet in tussen", maar die mens is dan wel strontziek...
Ben de ziekenfondsen eens gaan vergelijken, net zoals ik dat jaarlijks doe met mijn telecom, verzekeringen,...
Geen sinecure en totaal ondoorzichtig om tot een objectieve vergelijking te komen.
Enfin, ik laat er eens komen klappen van een andere mutualiteit en zal dan wel zien.
Vele van mijn collega's zijn indertijd overgestapt voor de geboortepremies. Het lijkt erop alsof elk ander ziekenfonds zomaar meer voordelen geeft op dat gebied dan de CM. (Mijn inziens omdat net daar de oudere generatie zit en er geen geld voor is, of heb ik het mis?)
Is het voor mensen dan zó belangrijk om één keer meer voordeel te doen of kijken ze verder en vergelijken ze de hele handel?
(Lidgeld, aanvullende verzekeringen,...) Kortom alle kosten en baten.
Waarschijnlijk niet.
![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Het meeste voordeel levert misschien op als men af en toe eens van ziekenfonds verandert.
Bv. onafhankelijke ziekenfondsen geven een heel grote geboortepremies ( mogelijk zo een 375 euro voor vader en eventueel ook moeder ? ).
Nadien worden zij mogelijk minder interessant en kan het zinvol zijn om terug eens van ziekenfonds te veranderen.
De Onafhankelijke Ziekenfondsen ( of neutrale ) werken met een soort van korven. Men kan daar heel hoge vergoedingen uit de aanvullende verzekering krijgen, maar eens men een bepaalde korf heeft opgebruikt, dan is het'noegabollen
Van landbond van ziekenfonds mag men per kwartaal veranderen, op voorwaarde dat men minsten 1 jaar bij dat ziekenfonds lid is geweest.
Van dat fameus gratis ziekenfonds van de staat, heb ik onlangs horen vertellen dat men daar op geen enkele mail of fax reageert. Men moet gewoon braafjes in de rij zijn beurt afwachten om zijn/haar dossier in orde te krijgen. Zij zouden totaal niet hulpvaardig zijn, maar zouden ziekenfondsen dat dan wel zijn
?
Maw die ambtenaren van dat staatsziekenfonds hebben daar alle belang bij om zo weinig mogelijk leden te hebben.
Bv. onafhankelijke ziekenfondsen geven een heel grote geboortepremies ( mogelijk zo een 375 euro voor vader en eventueel ook moeder ? ).
Nadien worden zij mogelijk minder interessant en kan het zinvol zijn om terug eens van ziekenfonds te veranderen.
De Onafhankelijke Ziekenfondsen ( of neutrale ) werken met een soort van korven. Men kan daar heel hoge vergoedingen uit de aanvullende verzekering krijgen, maar eens men een bepaalde korf heeft opgebruikt, dan is het'noegabollen
Van landbond van ziekenfonds mag men per kwartaal veranderen, op voorwaarde dat men minsten 1 jaar bij dat ziekenfonds lid is geweest.
Van dat fameus gratis ziekenfonds van de staat, heb ik onlangs horen vertellen dat men daar op geen enkele mail of fax reageert. Men moet gewoon braafjes in de rij zijn beurt afwachten om zijn/haar dossier in orde te krijgen. Zij zouden totaal niet hulpvaardig zijn, maar zouden ziekenfondsen dat dan wel zijn
![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
Maw die ambtenaren van dat staatsziekenfonds hebben daar alle belang bij om zo weinig mogelijk leden te hebben.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Ik ga hiervoor als voorbeeld van het OZ "Dentalia+" gebruiken.De Onafhankelijke Ziekenfondsen ( of neutrale ) werken met een soort van korven. Men kan daar heel hoge vergoedingen uit de aanvullende verzekering krijgen, maar eens men een bepaalde korf heeft opgebruikt, dan is het'noegabollen
Maximale dekking voor tandzorgen van 1000€/jaar.
Deze aanvullende verzekering kan je inderdaad helemaal opsouperen. Maar ik neem aan dat je, sowieso recht blijft hebben op de wettelijke terugbetalingen (tandzorgen in dit geval) ook al is uw dekking van dentalia+ opgebruikt. (Corrigeer me als ik het mis heb).
Bij de CM is het al snel nougabollen naar mijn ervaring, gezien ik met mijn "getuigschrift van verstrekte hulp" terug naar de tandarts kon, daar tandsteen verwijderen maar 1 keer per jaar gedekt is.
Met dentalia+ zou dit geen probleem zijn als ik dit 3 keer per jaar laat doen.
(Ik ga trouwens minstens 2 keer per jaar en omdat de CM tegen doet met tandsteen verwijderen heb ik met mijn tandarts hieromtrent afspraken gemaakt).
relativity schreef:Ik ga hiervoor als voorbeeld van het OZ "Dentalia+" gebruiken.De Onafhankelijke Ziekenfondsen ( of neutrale ) werken met een soort van korven. Men kan daar heel hoge vergoedingen uit de aanvullende verzekering krijgen, maar eens men een bepaalde korf heeft opgebruikt, dan is het'noegabollen
Deze aanvullende verzekering kan je inderdaad helemaal opsouperen. Maar ik neem aan dat je, sowieso recht blijft hebben op de wettelijke terugbetalingen (tandzorgen in dit geval) ook al is uw dekking van dentalia+ opgebruikt. (Corrigeer me als ik het mis heb).
Bij de CM is het al snel nougabollen naar mijn ervaring, gezien ik met mijn "getuigschrift van verstrekte hulp" terug naar de tandarts kon, daar tandsteen verwijderen maar 1 keer per jaar gedekt is.
(Ik ga trouwens minstens 2 keer per jaar en omdat de CM tegen doet met tandsteen verwijderen heb ik met mijn tandarts hieromtrent afspraken gemaakt).
Weeral iets bijgeleerd. 1000 euro is toch wel echt de moeiterelativity schreef:Ik ga hiervoor als voorbeeld van het OZ "Dentalia+" gebruiken.De Onafhankelijke Ziekenfondsen ( of neutrale ) werken met een soort van korven. Men kan daar heel hoge vergoedingen uit de aanvullende verzekering krijgen, maar eens men een bepaalde korf heeft opgebruikt, dan is het'noegabollen
Inderdaad dit staat los van de wettelijke ziekteverzerekering die voor alle ziekenfondsen hetzelfde is, maar soms wel aan bepaalde termijnen gebonden is. Bv een nieuw gebit om de 7 jaar enz.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Zoals ik hierboven al schreef, ik ga er eens ene laten komen klappen van het OZ.
Die dentalia+ is in elk geval iets interessant, gezien wij meermaals per jaar preventief naar de tandarts gaan en dan haalt ge die verzekering er wel uit.
Zij dekken ook bepaalde zaken beter zodat ik relatief zeker ben dat de CM minder goed aansluit aan onze behoeften dan het OZ.
Een vergelijking maken tussen de ziekenfondsen was alleszins niet zo simpel en de vertegenwoordiger zal nog een en ander moeten uitklaren, vooraleer we beslissen om over te stappen.
Die dentalia+ is in elk geval iets interessant, gezien wij meermaals per jaar preventief naar de tandarts gaan en dan haalt ge die verzekering er wel uit.
Zij dekken ook bepaalde zaken beter zodat ik relatief zeker ben dat de CM minder goed aansluit aan onze behoeften dan het OZ.
Een vergelijking maken tussen de ziekenfondsen was alleszins niet zo simpel en de vertegenwoordiger zal nog een en ander moeten uitklaren, vooraleer we beslissen om over te stappen.
Ik zit sinds 2002 bij OZ501 (http://www.oz501.be" onclick="window.open(this.href);return false;). Héél tevreden nu....relativity schreef:Zoals ik hierboven al schreef, ik ga er eens ene laten komen klappen van het OZ.
heel goede site, handig voor afprinten terugbetalingen om door te sturen naar ethias
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Ook jaarlijks gebruiken we oppas zieke kinderen (8 dagen/jaar/kind dacht ik) GRATIS
48 €/jaar aan sportgelden
10 € zonnecrème.
uitbetaling bij lokale vestiging (nieuwe) gaat dag zelf of dag nadien....In hoofdkantoor in Brugge Sint-Andries duurt het te lang naar mijn mening (1-2 weken)
Heb nog geen Dentalia+ genomen.....
bij voorhuwelijkssparen zijn ze blijkbaar minder interessant (zie mijn reactie)
viewtopic.php?f=5&t=246&start=60" onclick="window.open(this.href);return false;
spijtig, maar ja....net 7 geworden de oudste, dus toch nog wel wat tijd....(om te veranderen)
Zijn de kampen van de CM niet het interessantst (best georganiseerd?)