Wat denken (niet hopen) jullie dat de beurs (wereld) tegen Kerst 2024 zal gedaan hebben t.o.v. Kerstdag 2023
TIP
Wat denken (niet hopen) jullie dat de beurs (wereld) tegen Kerst 2024 zal gedaan hebben t.o.v. Kerstdag 2023
We nemen SWRD als referentie, koers 29,91euro.
Resultaat van Kerst 2022 - Kerst 2023 was +17,28% (VWCE)
Resultaat van Kerst 2021 - Kerst 2022 was -12,40% (VWCE)
Resultaat van Kerst 2020 - Kerst 2021 was +28,41% (VWCE)
Resultaat van Kerst 2019 - Kerst 2020 was +4,57% (IWDA)
Resultaat van Kerst 2018 - Kerst 2019 was +35,98% (IWDA)
Resultaat van Kerst 2022 - Kerst 2023 was +17,28% (VWCE)
Resultaat van Kerst 2021 - Kerst 2022 was -12,40% (VWCE)
Resultaat van Kerst 2020 - Kerst 2021 was +28,41% (VWCE)
Resultaat van Kerst 2019 - Kerst 2020 was +4,57% (IWDA)
Resultaat van Kerst 2018 - Kerst 2019 was +35,98% (IWDA)
Re: Wat denken (niet hopen) jullie dat de beurs (wereld) tegen Kerst 2024 zal gedaan hebben t.o.v. Kerstdag 2023
Ik zou niet verschieten als de veel geanticipeerde (en nog altijd niet zekere) rentedaling in 2024 een groot sell the news-event wordt: "de markt had op meer gehoopt" etc. De prognoses in de chemie zijn tot Q3 volgend jaar pessimistisch. Toch al redelijk wat optimisme in de koers verwerkt en voor 2024 hebben we alvast een US-verkiezingsjaar en als maar meer kans op een Russische overwinning in Oekraïne. Al bij al waarschijnlijk toch weer +5% ondanks alles. Het belooft een turbulent jaar te worden, dus men doet er goed aan om altijd een voorraadje cash aan te houden om snel te kunnen inspelen.
Britse (vnl. small/mid cap) en Chinese aandelen zijn spotgoedkoop. Van de M7 zijn Amazon en Alphabet het interessantst. Indien er toch een recessie komt zijn de tabakaandelen ondergewaardeerd. British American Tobacco bv. met 10% dividend yield (0% buitenlandse RV) met een payout van 66% en PE van pakweg 7.
Britse (vnl. small/mid cap) en Chinese aandelen zijn spotgoedkoop. Van de M7 zijn Amazon en Alphabet het interessantst. Indien er toch een recessie komt zijn de tabakaandelen ondergewaardeerd. British American Tobacco bv. met 10% dividend yield (0% buitenlandse RV) met een payout van 66% en PE van pakweg 7.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Wat denken (niet hopen) jullie dat de beurs (wereld) tegen Kerst 2024 zal gedaan hebben t.o.v. Kerstdag 2023
Ik ga dit jaar voor tussen 0 en 10% lager
Er zit te veel perfectie in sommige (toch de grotere in IWDA) aandelen geprijsd, en renteverhogingen sijpelen pas na 1 tot 1,5 jaar door in de cijfers, dus dat krijgen we er dit jaar bij.
Anderzijds zullen gewoontedieren wel voor steun zorgen van de beurzen, door toch maar bij te kopen. Dus geen verwachtingen voor een zware daling.
Eigenlijk zal alles afhangen van wat er rond de Amerikaanse verkiezingen gebeurd. De reactie daarop zal bepalen wat het juiste antwoord is. en verder is het 1 groot wachten naar die verkiezingen.
Als China dit jaar zijn kans al ziet om Taiwan binnen te vallen, dan kijken we eerder richting -25%tot-50% lager, maar gezien de voorsprong van Trump in de peilingen verwacht ik dit niet.
Er zit te veel perfectie in sommige (toch de grotere in IWDA) aandelen geprijsd, en renteverhogingen sijpelen pas na 1 tot 1,5 jaar door in de cijfers, dus dat krijgen we er dit jaar bij.
Anderzijds zullen gewoontedieren wel voor steun zorgen van de beurzen, door toch maar bij te kopen. Dus geen verwachtingen voor een zware daling.
Eigenlijk zal alles afhangen van wat er rond de Amerikaanse verkiezingen gebeurd. De reactie daarop zal bepalen wat het juiste antwoord is. en verder is het 1 groot wachten naar die verkiezingen.
Als China dit jaar zijn kans al ziet om Taiwan binnen te vallen, dan kijken we eerder richting -25%tot-50% lager, maar gezien de voorsprong van Trump in de peilingen verwacht ik dit niet.
Ik ga voor 10 tot 20% lager.
Ik vermoed dat 2024 wel een periode van groei zal inluiden voor de Emerging Markets.
Ik vermoed dat 2024 wel een periode van groei zal inluiden voor de Emerging Markets.
Laatst gewijzigd door Tarbo op 23 december 2023, 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ga voor tussen de 10 en 25 hoger, men zal sneller en meer de rente moeten verlagen.
Europese economie ligt momenteel op zijn gat. Consument is bang voor de toekomst.
Ook in de VS komen er minder en minder nieuwe jobs: The number of job openings decreased by 617,000 from the previous month to 8.733 million in October 2023, marking the lowest level since March 2021 and falling below the market consensus of 9.3 million.
Europese economie ligt momenteel op zijn gat. Consument is bang voor de toekomst.
Ook in de VS komen er minder en minder nieuwe jobs: The number of job openings decreased by 617,000 from the previous month to 8.733 million in October 2023, marking the lowest level since March 2021 and falling below the market consensus of 9.3 million.
-
- Verbannen Gebruiker
Ik ga tussen 25% en 50%. Op basis van bijna dezelfde elementen als jij kom ik tot heel andere, veel positievere, conclusies.Bertje007 schreef: ↑26 december 2023, 13:29 Ik ga voor tussen de 10 en 25 hoger, men zal sneller en meer de rente moeten verlagen.
De consument bang? Denk ik niet. Rendementen zakken drastisch. Veel minder interessant om te sparen. Veel goedkoper om te lenen. Dus veel interessanter om geld uit te geven.
Inflatie totaal ineengestort. Onzekerheid is weg.
ECB en FED gaan de rente veel sneller laten dalen .... omdat spook van de inflatie weg is, en het dus mogelijk is om de economie weer ongebreideld te laten groeien. Het is mogelijk om veel sneller te laten dalen, waar jij zegt "ze gaan moeten sneller laten dalen".
Jobs openings: goed nieuws dat dit sterk daalt. Anders veel opwaartse druk op de lonen, en dus neerwaartse druk op de winsten van de bedrijven.
Dus ik ben enorm positief over de globale beurzen. Europa zal achterblijven maar dat is al 20 jaar zo.
Eurostoxx 50, sinds 2000: 3,8% return
Na 20 jaar wordt 100 euro: 201 euro.
Wereldwijze beurzen: 10% return.
Na 20 jaar wordt 100 euro: 670 euro.
Ik ben er ook van overtuigd dat ze gaan doorstijgen, makkelijk +15%. Er zijn nog veel smallcaps die veel te goedkoop staan op dit moment.
Die smallcaps zitten toch niet echt in IWDA?
Ik vermoed dat na de top begin 2024 wij een sterke daling gaan meemaken op de beurzen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Na 1 maand zitten we op +2,34%
Na 8 weken zitten we op +6,89%
Misschien hoeven wij ons geen vragen meer te stellen respectievelijk de beurs. Alles "gevaporiseerd"? (mopje).