Wat is de correcte inwoonkost wanneer je gaat inwonen bij een partner met eigen woonst
Re: Wat is de correcte inwoonkost wanneer je gaat inwonen bij een partner met eigen woonst
Voor mij is het simpel. Of de eigenaar je partner is of niet, en of hij/zij in dezelfde woning woont of niet maakt niets uit. De eigenaar betaalt alle lasten (belastingen, hypotheek, herstellingen etc) en krijgt ook alle lusten (huurinkomsten, fiscale voordelen,...). Iedereen die in de woning woont is een huurder en betaalt zijn aandeel van de huur. Als je met 2 in de woning woont, dan betaalt elke bewoner dus 50% van de huur.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Wat is de correcte inwoonkost wanneer je gaat inwonen bij een partner met eigen woonst
Lijkt me logisch, Platin. Verloning en wonen zijn 2 verschillende zaken.
Maar als het systeem van, bijdrage volgens verloning, werkt en beide partijen er perfect mee kunnen leven, wie ben ik dan om dat systeem af te schieten. Each on his own!
Maar als het systeem van, bijdrage volgens verloning, werkt en beide partijen er perfect mee kunnen leven, wie ben ik dan om dat systeem af te schieten. Each on his own!
Dit vind ik persoonlijk de uitleg waar ik het meeste aan heb. Want mijn lening is afbetaald, dus die kost is weggevallen.sintorama schreef: ↑11 april 2023, 10:39 Voor mij is het simpel. Of de eigenaar je partner is of niet, en of hij/zij in dezelfde woning woont of niet maakt niets uit. De eigenaar betaalt alle lasten (belastingen, hypotheek, herstellingen etc) en krijgt ook alle lusten (huurinkomsten, fiscale voordelen,...). Iedereen die in de woning woont is een huurder en betaalt zijn aandeel van de huur. Als je met 2 in de woning woont, dan betaalt elke bewoner dus 50% van de huur.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dan vrees ik dat je "de uitleg" niet begrepen hebt. Of je lening is afbetaald of niet doet nl. niet terzake.annetje schreef: ↑12 april 2023, 14:03Dit vind ik persoonlijk de uitleg waar ik het meeste aan heb. Want mijn lening is afbetaald, dus die kost is weggevallen.sintorama schreef: ↑11 april 2023, 10:39 Voor mij is het simpel. Of de eigenaar je partner is of niet, en of hij/zij in dezelfde woning woont of niet maakt niets uit. De eigenaar betaalt alle lasten (belastingen, hypotheek, herstellingen etc) en krijgt ook alle lusten (huurinkomsten, fiscale voordelen,...). Iedereen die in de woning woont is een huurder en betaalt zijn aandeel van de huur. Als je met 2 in de woning woont, dan betaalt elke bewoner dus 50% van de huur.
Juist daarom ! Dit doet wel terzake, in mijn geval. Want in alle andere uitleggen stond dat de lening als basis genomen moest worden om het bedrag te betalen. En die is er niet meer. Hier spreken ze van een huur, die ken ik wel van de andere appartementen.EarthNvstr1 schreef: ↑12 april 2023, 18:11Dan vrees ik dat je "de uitleg" niet begrepen hebt. Of je lening is afbetaald of niet doet nl. niet terzake.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dan heb je volgens mij toch een selectieve lezing gedaan.
Het is toch gewoon de logica zelve dat iemand betaalt voor zijn "kost en inwoon". Dat lijkt mij de basis.
Vervolgens mag men daar uiteraard van afwijken zoals men wil.
Ieder moet dit maar voor zichzelf gaan bepalen of er al dan niet betaald moet worden en hoeveel..
Wat voor de één correct is, is dit helemaal voor de andere niet..
Wat voor de één correct is, is dit helemaal voor de andere niet..
Ik sluit me hierbij aan. Alles hangt ook af van de financiële situatie van elke partij.
Het kan ook niet de bedoeling zijn dat je onder vorm van 'huur' de andere zijn/haar lening helpt af te betalen zonder er zelf ook voordeel uit te halen.
En om terug te komen op de starter van deze topic, ik vind het correct hoe ze dit onder elkaar geregeld hebben.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Het voordeel lijkt me een halve huurprijs betalen ipv een volledige huurprijs te moeten betalenmouche schreef: ↑15 april 2023, 13:01Ik sluit me hierbij aan. Alles hangt ook af van de financiële situatie van elke partij.
Het kan ook niet de bedoeling zijn dat je onder vorm van 'huur' de andere zijn/haar lening helpt af te betalen zonder er zelf ook voordeel uit te halen.
En om terug te komen op de starter van deze topic, ik vind het correct hoe ze dit onder elkaar geregeld hebben.
Maar het klopt: uiteindelijk is het enige wat telt dat men iets overeenkomt waarin beiden zich kunnen vinden …
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid