Wat is jouw brutoloon?
Re: Wat is jouw brutoloon?
Aangezien de lonen transparant zijn kan je best even aan dat directeurtje vragen hoeveel hij/zij verdient.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Je hebt je categorieën niet goed ingedeeld, Kevva. Meer dan de helft van de antwoorden valt in 1 categorie ...
Het hoge bruto loon staat blijkbaar in verhouding met de gemiddelde SG' er. En die wil zijn spaarcentjes goed belegd of besteed zien. Ook logisch.
Het hoge bruto loon staat blijkbaar in verhouding met de gemiddelde SG' er. En die wil zijn spaarcentjes goed belegd of besteed zien. Ook logisch.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik ken meerdere mensen die elke maand 10, 15 of 20k verdienen. Categorieën hadden nog flink wat hoger gemogen.pukkie007 schreef: ↑13 februari 2023, 18:42 Je hebt je categorieën niet goed ingedeeld, Kevva. Meer dan de helft van de antwoorden valt in 1 categorie ...
Neen? Duidelijk geen ervaring in de zorgsector, daar haal je dat niet met zelfs 30 jaar anciënniteit.Orakel van Brakel schreef: ↑13 februari 2023, 10:45Voor minder dan 10k ga je geen directeur vinden.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Goed gek dan.Indalo schreef: ↑14 februari 2023, 18:49Neen? Duidelijk geen ervaring in de zorgsector, daar haal je dat niet met zelfs 30 jaar anciënniteit.Orakel van Brakel schreef: ↑13 februari 2023, 10:45
Voor minder dan 10k ga je geen directeur vinden.
Dat is dan uw (al dan niet bekrompen) mening.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dat lijkt me eerlijk gezegd toch wat bij het haar getrokken. Jij bedoelt waarschijnlijk zelfstandige IT consultants? Een bedrijf moet anders al een bepaalde taille hebben om zo'n lonen te kunnen dragen. In de meeste sectoren/bedrijven is het een stuk kariger dan dat. Toch voor een gewone directeur.Orakel van Brakel schreef: ↑13 februari 2023, 18:52 Ik ken meerdere mensen die elke maand 10, 15 of 20k verdienen. Categorieën hadden nog flink wat hoger gemogen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Als ik in mijn kennissenkring kijk:NS2SN schreef: ↑14 februari 2023, 19:59Dat lijkt me eerlijk gezegd toch wat bij het haar getrokken. Jij bedoelt waarschijnlijk zelfstandige IT consultants? Een bedrijf moet anders al een bepaalde taille hebben om zo'n lonen te kunnen dragen. In de meeste sectoren/bedrijven is het een stuk kariger dan dat. Toch voor een gewone directeur.Orakel van Brakel schreef: ↑13 februari 2023, 18:52 Ik ken meerdere mensen die elke maand 10, 15 of 20k verdienen. Categorieën hadden nog flink wat hoger gemogen.
CEO 18k bruto
Logistiek directeur 12k bruto
IT directeur 10k bruto
HR directrice 8k bruto
IT managers allen tussen 6 en 8k bruto.
2 fondsbeheerders tussen 8 en 10k NETTO ( hun bruto ken ik niet)
Ex lief van mij is chirurg 12k netto, haar papa ook. Zijn loon ken ik niet, maar is sowieso nog een pak hoger.
Ik zou de verantwoordelijkheid van directeur niet willen voor minder dan 10k bruto. Ik heb een paar crisissituaties meegemaakt van dichtbij. Als die mannen moeten kiezen om een vestiging te sluiten en 100 man op straat te zetten. Die lijken hard. Maar als je er eens mee babbelt. Die liggen daar van wakker.
Ik vraag me af wat je met zoveel geld doet. Ik kom met 1300 euro per maand ruimschoots toe en doe me niets te kort.
Absoluut, Ronnie. Een ander deel zit dan wrs bij 'keeping up appearances' ...
Niks nieuws, ook niks om bij stil te staan. Move/live/walk on.
Niks nieuws, ook niks om bij stil te staan. Move/live/walk on.
-
- Full Member
- Contacteer:
Voila, je zegt het zelf.
Als al je vrienden rondrijden met een Ferrari en jij rijdt rond met een Mercedes voel je je een arme terwijl je eigenlijk tot de betere gegoeden behoort.
Mocht je een verpleger, vuilniskararbeider, kuisvrouw, ... in je kennissenkring hebben zou je kijk op de werkelijkheid al heel anders zijn, je extrapoleert je eigen belevingswereld naar de algemene samenleving.
Aangezien je van Brakel bent vermoed ik dat je familie bent van A. & H.Decroo ... dit "type" mensen, vanuit hun ivoren toren, beslissen dan op basis van hun referentiekader over de samenleving. Goe bezig !