Wat is jouw brutoloon?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Wat is jouw brutoloon?
Vind het nogal disrespect dat je 1950 euro netto als laag gaat beschouwen?
Want ik weet zeker dat vele supermarktbediendes in West-Vlaanderen en Limburg minder verdienen dan dat.
Want ik weet zeker dat vele supermarktbediendes in West-Vlaanderen en Limburg minder verdienen dan dat.
Ja maar die hebben geen bachelor en dikwijls zelfs geen diploma.
Het gaat erover dat 1950 netto laag is voor een bachelor diploma.
Het gaat erover dat 1950 netto laag is voor een bachelor diploma.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ohh op die manier. Maar dan is mijn job ook al best laag voor een bachelor.
Bedoel ik verdien geen 1950 netto als ik voltijds werk en daarvoor is een bachelor nodig. Vroeger niet maar sinds een tijdje wel. Ik heb dan nog het voordeel dat ik meer nettoloon krijg dan iemand anders wegens handicap.
Bedoel ik verdien geen 1950 netto als ik voltijds werk en daarvoor is een bachelor nodig. Vroeger niet maar sinds een tijdje wel. Ik heb dan nog het voordeel dat ik meer nettoloon krijg dan iemand anders wegens handicap.
Ah... heb jij even geluk. Bij mij krijgt een werkgever 5 jaar lang, degressief, 40 procent terug van mijn loon als hij me aanneemt en een dikke aanwervingspremie, eenmalig.
Zelf krijg ik niets extra als ik ga werken. Handicap : maakt niet uit.
Aangezien ik nog geschikt ben om potloden te slijpen als het er niet te veel zijn, kan ik volgens de VDAB gewoon gaan werken.
Zelf krijg ik niets extra als ik ga werken. Handicap : maakt niet uit.
Aangezien ik nog geschikt ben om potloden te slijpen als het er niet te veel zijn, kan ik volgens de VDAB gewoon gaan werken.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Geluk?
Er is een verschil tussen invaliditeit en handicap ook hé
Het is ook anders nu wordt handicap bepaald per 2-3 jaar en ik heb voor onbepaalde duur. 1 van de laatste denk ik
Er is een verschil tussen invaliditeit en handicap ook hé
Het is ook anders nu wordt handicap bepaald per 2-3 jaar en ik heb voor onbepaalde duur. 1 van de laatste denk ik
Geen idee. Ik zit er middenin maar ik heb geen idee wat de regels zijn over handicap / invaliditeit.
Maar om onze mede forummers niet op stang te jagen ga ik dat onderwerp maar niet verder uitspinnen
Back to : wat is je brutoloon ?!
Maar om onze mede forummers niet op stang te jagen ga ik dat onderwerp maar niet verder uitspinnen
Back to : wat is je brutoloon ?!
Ik heb uit vorige posts begrepen dat jij bij een ziekenfonds werkt. Nu de overheid e.d dus ook ziekenfondsen waarschijnlijk staan er niet om bekend hoge lonen te betalen aan starters of mensen met minder dan 10 jaar anciënniteit. Het stijgt wel na verloop van tijd.Timoootjex schreef: ↑16 september 2022, 12:34 Ohh op die manier. Maar dan is mijn job ook al best laag voor een bachelor.
In de privé krijg je meer als bachelor.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dat kan inderdaad goed zijn.
Het is ook zo dat loonkosten de hoogste kosten zijn voor een ziekenfonds.
Het is ook zo dat loonkosten de hoogste kosten zijn voor een ziekenfonds.
Een brood kost evenveel voor iedereen.platin schreef: ↑16 september 2022, 09:13Pik er wat onterecht één zinnetje uit om commentaar op te geven:
Op zich heb ik geen enkel probleem dat index meer doet voor wie meer verdient (tenzij diegenen met speciale constructies). Die dragen ook een pak meer af aan de solidarteit (absoluut en percentueel) en genieten niet van allerhande solidariteits tegemoetkomingen. Zitten ook mogelijks een aantal bij die meer dan één job hebben of meer dan 38u in de week werken. 70% van de mannen werkt minder dan 40u in de hoofdjob. 30% doet meer (bij vrouwen wat complexer). Minder tijd voor de familie, mogelijks ook een stressvoller job, minder tijd voor ontspanning enz.
Of gaan we op brood een prijs kleven naar gelang gekend inkomen.
[/quote]
Wie meer verdient heeft al meer bijgedragen. Ga je dat voor basisproducten ook nog eens vragen? De prijs voor een brood zou moeten zijn dat dat betaalbaar is voor alle inkomens. Solidariteit werkt tot een bepaald niveau. Anders kunnen we allemaal evenveel verdienen, is er geen incentive om "financieel" verder te geraken in het leven en wordt er ruzie gemaakt over wie welke job mag doen...
Wie meer verdient heeft al meer bijgedragen. Ga je dat voor alle basisproducten ook nog eens vragen? De prijs voor een brood zou moeten zijn dat dat betaalbaar is voor alle inkomens. Solidariteit werkt tot een bepaald niveau. Anders kunnen we allemaal evenveel verdienen, is er geen incentive om "financieel" verder te geraken in het leven en wordt er ruzie gemaakt over wie welke job mag doen...aston schreef: ↑16 september 2022, 14:05Een brood kost evenveel voor iedereen.platin schreef: ↑16 september 2022, 09:13
Pik er wat onterecht één zinnetje uit om commentaar op te geven:
Op zich heb ik geen enkel probleem dat index meer doet voor wie meer verdient (tenzij diegenen met speciale constructies). Die dragen ook een pak meer af aan de solidarteit (absoluut en percentueel) en genieten niet van allerhande solidariteits tegemoetkomingen. Zitten ook mogelijks een aantal bij die meer dan één job hebben of meer dan 38u in de week werken. 70% van de mannen werkt minder dan 40u in de hoofdjob. 30% doet meer (bij vrouwen wat complexer). Minder tijd voor de familie, mogelijks ook een stressvoller job, minder tijd voor ontspanning enz.
Of gaan we op brood een prijs kleven naar gelang gekend inkomen.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Het stijgt als je vastbenoemd bent. Als contractueel mag je nog zoveel anciënniteit opbouwen als je wil, speelt geen rol.
En je hebt ook geen recht op ambtenarenpensioen.
Ja, das ook waar.
Kan weer eens verkeerd zijn, maar van dat brood ging niet over loon maar over index aanpassing.
Estate Guru believer.
Ja, en? Een indexaanpassing is een verhoging van het loon.
Nee, het is aanpassing van je loon aan de gestegen levensduurte en geen loonsverhoging.
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - JPGL (15%) - 5MVL (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - JPGL (15%) - 5MVL (10%)