Wat is jouw brutoloon?
Wat is jouw brutoloon?
De poll is volledig anoniem maar wie durft hier vrijuit over zijn maandloon/wedde + extralegale voordelen spreken?
Je hoeft zeker geen naam van een werkgever op te geven (noch functie). Het leek me gewoon eens tof om wat inzichten te krijgen over hoeveel een Spaargidser verdient.
Ik zal zelf de aftrap geven:
Ik verdien 2870 euro bruto (daar hou ik een goeie 1950 euro netto van over). Daarnaast geniet ik van een fietsvergoeding (0,21 euro/km), maaltijdcheques (8 euro per gewerkte dag), een basis hospitalisatieverzekering en heeft mijn werkgever een IBP pensioenfonds bij Belfius.
Op het einde van het jaar ontvang ik een eindejaarspremie.
De lonen bij mijn werkgever zijn vrij transparant:
- Onthaalmedewerker / Secretariaatsmedewerker: 2526 euro bruto
- Medewerker op bachelorniveau (bv. sales, marketing, boekhouding): 2870 euro bruto
- Afdelingshoofd: 3230 euro bruto
- Manager: 3953 euro bruto
- Directeur: onbekend maar ik vermoed dat het tegen de 5000 euro bruto zal zijn
Je hoeft zeker geen naam van een werkgever op te geven (noch functie). Het leek me gewoon eens tof om wat inzichten te krijgen over hoeveel een Spaargidser verdient.
Ik zal zelf de aftrap geven:
Ik verdien 2870 euro bruto (daar hou ik een goeie 1950 euro netto van over). Daarnaast geniet ik van een fietsvergoeding (0,21 euro/km), maaltijdcheques (8 euro per gewerkte dag), een basis hospitalisatieverzekering en heeft mijn werkgever een IBP pensioenfonds bij Belfius.
Op het einde van het jaar ontvang ik een eindejaarspremie.
De lonen bij mijn werkgever zijn vrij transparant:
- Onthaalmedewerker / Secretariaatsmedewerker: 2526 euro bruto
- Medewerker op bachelorniveau (bv. sales, marketing, boekhouding): 2870 euro bruto
- Afdelingshoofd: 3230 euro bruto
- Manager: 3953 euro bruto
- Directeur: onbekend maar ik vermoed dat het tegen de 5000 euro bruto zal zijn
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Wat is jouw brutoloon?
Hoeveel van dergelijke topics ga je nog starten ?
Hier hebben er een aantal daar al wat transparant over geweest: wanneer-behoor-je-tot-de-hogere-middenk ... ml#p557625
Nu goed, mij niet gelaten hoor
Je lijstje is echter zeer fine-grained voor "het (lagere) midden" en totaal niet voor de lage en voor de hogere lonen.
Sommigen zullen zich mogelijks uitgesloten voelen.
Bovendien is het zinvol om te specifiëren of extra-legale voordelen wel/niet inbegrepen zijn.
Uit jouw post versta ik dat jij dat zonder extra-legale voordelen hebt geselecteerd. Maakt wel wat verschil, zeker als je het zo fine-grained tot op de 100 EUR wil.
Edit: voltijdse versus deeltijdse tewerkstelling maakt wellicht ook een groot verschil
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 14 september 2022, 20:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Tegenwoordig bruto een goede 4100 EUR. Daarnaast ook maaltijdcheques (8 EUR/dag), fietsvergoeding, hospitalisatieverzekering, groepsverzekering, 13de maand en nog een beperkte eindejaarsbonus.
Leeftijd toegevoegd op algemene vraag: 34
Leeftijd toegevoegd op algemene vraag: 34
Laatst gewijzigd door alvh op 14 september 2022, 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik 1000€, echtgenote ook 1000€, vallen net uit de boot voor sociaal tarief
Gepromoveerd / gedegradeerd tot huisman. Bruto = netto = nul.
Op verzoek: 50+.
Op verzoek: 50+.
Laatst gewijzigd door pukkie007 op 14 september 2022, 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Je zou er beter ook de leeftijd bij zetten.
Iemand van 25 die 3500 bruto heeft, is eigenlijk beter af dan iemand van 55 die 4000 bruto heeft, toekomstgericht dan toch.
Iemand van 25 die 3500 bruto heeft, is eigenlijk beter af dan iemand van 55 die 4000 bruto heeft, toekomstgericht dan toch.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Inderdaad, leeftijd speelt ook een rol.Gebruikersnaam2 schreef: ↑14 september 2022, 20:46 Je zou er beter ook de leeftijd bij zetten.
Of dat terecht is of niet is wellicht ook voor discussie vatbaar, maar blijkbaar heeft een gemiddelde 60-jarige 2x zoveel bruto loon als een gemiddelde 20-jarige (voltijds als werknemer).
Ik zou dat echter niet als "beter af zijn" beschrijven.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Mijn bruto als ik voltijds zou werken is 2586 euro 6 jaar anciënniteit. Daar komt nog Maaltijdcheques van 8 euro bij, 100% terugbetaling woon/werk verkeer aan NMBS tarief. Eindejaarspremie van 65% brutoloon en dat is het zowat. En ook nog een groepsverzekering. Alsook hospitalisatieverzekering.
4555 bruto, maaltijdcheques a 8 euro per gewerkte dag, fietsvergoeding 0.24 cent per km, eindejaarspremie en vakantiegeld.
52.
Echtgenote idem want we werken voor hetzelfde bedrijf.
52.
Echtgenote idem want we werken voor hetzelfde bedrijf.
Verwijderd
Laatst gewijzigd door Sara_ta op 15 september 2022, 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je als vijftig plusser nog nieuw werk moet zoeken : dat speelt ook een rol.EarthNvstr1 schreef: ↑14 september 2022, 20:52
Inderdaad, leeftijd speelt ook een rol.
Of dat terecht is of niet is wellicht ook voor discussie vatbaar, maar blijkbaar heeft een gemiddelde 60-jarige 2x zoveel bruto loon als een gemiddelde 20-jarige (voltijds als werknemer).
Als je door je fysieke mogelijkheden niet meer hetzelfde werk kan doen : idem.
Als je dan als vijftigjarige even weinig verdient als een jobstudent, bruto, vind ik dat net zo'n groot probleem. De kwaliteit van het werk van die jobstudent ligt ver onder het niveau van een 50+'er. Maar misschien werkt de jobstudent op sommige plaatsen sneller.
In de branches waar ik gewerkt heb is een 60 jarige ook wel het dubbele waard van een 20 jarige.
Die van 20 is dan bezig aan weinig productieve opleidingsjaren.
Ik krijg voldoende loon in vergelijking met wat ik ervoor moet doen, laten we het daar op houden
Uiteindelijk is het ook maar een cijfer dat weinig wil zeggen zonder de volledige context. Hoe hard presteer je ervoor, hoeveel uren staan er tegenover, welke verantwoordelijkheden,... Leeftijd is ook een bepalende factor.
Ik vind het belangrijker dat mensen zichzelf de vraag stellen of ze voldoening halen uit hun beroep.
Uiteindelijk is het ook maar een cijfer dat weinig wil zeggen zonder de volledige context. Hoe hard presteer je ervoor, hoeveel uren staan er tegenover, welke verantwoordelijkheden,... Leeftijd is ook een bepalende factor.
Ik vind het belangrijker dat mensen zichzelf de vraag stellen of ze voldoening halen uit hun beroep.
Ook een wezenlijk verschil tussen bruto maand en jaarloon wegens premies. Wij werken wel met sector barema's die online raadpleegbaar zijn.
Maandelijks bruto: 4548 euro
Jaarlijks bruto: 62.000 euro
Ik ga geen extra-legale voordelen opsommen, indien interesse, stuur ik deze wel even privé door. Sommige zaken zijn namelijk intern gebonden en specifiek gebonden wegens de sluiting.
Leeftijd 31 jaar
Maandelijks bruto: 4548 euro
Jaarlijks bruto: 62.000 euro
Ik ga geen extra-legale voordelen opsommen, indien interesse, stuur ik deze wel even privé door. Sommige zaken zijn namelijk intern gebonden en specifiek gebonden wegens de sluiting.
Leeftijd 31 jaar
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Voldoening uit je job is één zaak maar die "voldoening" betaalt je rekeningen niet, betaalt je huis niet af, brengt geen eten op de plank. Waarmee je me niet hoort zeggen dat enkel het geld van tel is maar er moet toch iets tegenover staan anders zou die voldoening op een bepaald moment wel eens kunnen omslaan.
Brutto pensioen 2794 €.Kevva schreef: ↑11 september 2022, 23:42 De poll is volledig anoniem maar wie durft hier vrijuit over zijn maandloon/wedde + extralegale voordelen spreken?
Netto 1959 €.
En ieder jaar nog vakantie geld.
En voel je zich nu gelukkiger nu je dit weet.
Ja vroeger altijd de handen vuil gemaakt.
En schuldenvrij.
Estate Guru believer.