Wat is jouw nettovermogen?
Re: Wat is jouw nettovermogen?
Ben ik de enige die niks geloofd van die mensen dat meer dan 10 miljoen € hebben gestemd?
Misschien tellen ze nog in Belgische frank
Misschien tellen ze nog in Belgische frank
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dat lijkt me correct.
Als koppel selecteer je enkel je persoonlijk vermogen. Als het gemeenschappelijk is, dan selecteer je de helft.
Alé, we doen het opnieuw en dan hebben we wél een correct resultaat.
Méér dan tien miljoen..
Ik geloof van heel de poll niks. Niet van die 10 miljoen, maar ook niet van dat half miljoen. Maar inderdaad, wie 10 miljoen heeft gaat toch niet zijn dagen vullen met hier op spaargids te discussieren met Bassie en Burgundy zijn limericks te ontcijferen? Spaargids is voor arme mensen. Mensen met 10 miljoen: hoepel op!
Je miste de clou/pointe, Trivium. Maar als mijn vrouw mij morgen verlaat, ben ik niet de helft van het gezamelijk kapitaal kwijt. Ditmaal zonder clou/pointe.
De poll gaat wel van 200.001 Euro tot en met 500.000 Euro. Lijkt me toch niet zo vreemd dat veel mensen in deze categorie zullen vallen op Spaargids. Het Spaargidspubliek zijn meer de mensen die geld over hebben en kunnen investeren, wie geen geld over heeft, zal hier misschien eens éénmalig of zeer sporadisch komen maar zeker niet frequent. Jonge mensen zullen vaak nog onder de 100.000 Euro zitten maar vanaf mensen een jaar of 15 hebben gewerkt sta je "vaak" toch al ergens als je alles optelt:
- Onroerend goed: Stel aankoop onroerend goed 10 jaar geleden voor 270.000 Euro met een lening op 20jaar, waarde onroerende goed nu ongeveer 350.000 Euro. Lening terugbetaald 135.000 Euro. Dus alleen het onroerend goed is dan al 80.000 Euro waardestijging + 135.000 Euro al afbetaald = 215.000 Euro dus meer dan 100.000 Euro/pp.
- groepsverzekering en pensioensparen gedurende deze periode
- spaargeld als buffer
- beleggingen met wat nog over is
Mijn meter zei vroeger soms "hoe gaat diene dat betalen, met bierschelpkes misschien..."
Misschien tellen ze de bierschelpkes ipv euro's
-
- Hero Member
- Contacteer:
Alles is relatief hoor, per slot van rekening zijn de meeste leden wellicht werknemers, daarmee heb je een inkomenslimiet van laat ons zeggen 4 cijfers, voor iet of wat bedrijfsleider van een KMO of deftige zelfstandige is dat een dagloon.
In onze straat wonen tal van mensen met dat vermogen (en meer) en dat is niet eens een villawijk - en geen van die mensen staat in één of ander lijstje ofzo hoor.
In mijn dorp staan wat nieuwe HOB te koop, oppervlakte van 300-350m² met een huisje van 150-180m² erop: vanaf 510k - voor in C een standaard woning. Dat laatste maakt het ooit zo waardevolle 1 miljoen euro zeer relatief.
Dat is het nadeel van dergelijke polls: iedereen kan aanklikken wat hij of zij wil, zonder enige vorm van controle.sintorama schreef: ↑13 juli 2023, 12:07Ik geloof van heel de poll niks. Niet van die 10 miljoen, maar ook niet van dat half miljoen. Maar inderdaad, wie 10 miljoen heeft gaat toch niet zijn dagen vullen met hier op spaargids te discussieren met Bassie en Burgundy zijn limericks te ontcijferen? Spaargids is voor arme mensen. Mensen met 10 miljoen: hoepel op!
En diegenen die het hoogste bedrag aanklikken zouden in werkelijkheid wel eens aan de andere kant van het spectrum kunnen zitten
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
-
- Hero Member
- Contacteer:
Op De Tijd staat af en toe eens een artikel met het gemiddelde en de mediaan van de Belg zijn vermogen. Daar zit ik nog boven. Maar tegen de Spaargidsers moet ik toch de duimen leggen.
Nog effe sparen hier eer ik ook aan die 10 miljoen zit.
Nog effe sparen hier eer ik ook aan die 10 miljoen zit.