Wat is jouw nettovermogen?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Wat is jouw nettovermogen?
Het eerste miljoen is het moeilijkste. De volgende 9 gaan gemakkelijker. Naar het schijnt.Orakel van Brakel schreef: ↑13 juli 2023, 19:16 Op De Tijd staat af en toe eens een artikel met het gemiddelde en de mediaan van de Belg zijn vermogen. Daar zit ik nog boven. Maar tegen de Spaargidsers moet ik toch de duimen leggen.
Nog effe sparen hier eer ik ook aan die 10 miljoen zit.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Dat denk ik ook. In het dagelijkse leven herken je ze toch ook meteen? Mensen die pronken met hun bezittingen, dat zijn degene met nul euro op de bankrekening.
De denkers zijn weer bezig.
Ze denken dat de een dit, de ander dat.
En zelf aan de poll nog niet meegedaan.
De jaloezie is zo al groot genoeg.
Zoals sommigen moeten ophoepelen
en heel gelukkig zoveel zorgen niet.
Draag nog steeds mijn deeltje bij als gratis vrijwilliger.
Maar ja, daar zullen er hier op forum wel veel vies van zijn. (van dat gratis)
Zoals sommigen moeten ophoepelen
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Leuke dooddoener, Gudrun. Maar er zit wel veel slijt op.
Versluys met zijn horloge,
Boonen met zijn Lambo,
Coucke met zijn kasteel,
Gert Verhulst met zijn programma,
Ze komen er maar al te graag mee naar buiten. Versluys zou ondertussen zijn horloge onder de lange mouw dragen.![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Versluys met zijn horloge,
Boonen met zijn Lambo,
Coucke met zijn kasteel,
Gert Verhulst met zijn programma,
Ze komen er maar al te graag mee naar buiten. Versluys zou ondertussen zijn horloge onder de lange mouw dragen.
Ik heb toch geen namen genoemd? Maar als je jezelf er in herkent en aangesproken voelt …burgundy schreef: ↑13 juli 2023, 19:47 De denkers zijn weer bezig.
Zoals sommigen moeten ophoepelenen heel gelukkig zoveel zorgen niet.
Laatst gewijzigd door anonymous9433 op 13 juli 2023, 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Niet sommigen, Platin. Het was enkel Sinto*ama.
Normaal ben je een gesloten boek, maar je persoonlijk bezit gooi je nu zomaar online. Voor wat we mogen en willen geloven natuurlijk.
Ook dit heb ik hier jaren geleden al eens gepost: Als het inkomen van de buurman algemeen gekend zou zijn, dan zou er niet zoveel jaloezie zijn.
Normaal ben je een gesloten boek, maar je persoonlijk bezit gooi je nu zomaar online. Voor wat we mogen en willen geloven natuurlijk.
Ook dit heb ik hier jaren geleden al eens gepost: Als het inkomen van de buurman algemeen gekend zou zijn, dan zou er niet zoveel jaloezie zijn.
Denk niet mijn persoonlijk bezit online te hebben gegooid.
En het is Sintorama zijn probleem als afgunstig op mijn bezit, niet het mijne.
De waarheid is voor velen moeilijk om dragen blijkbaar.
Maken nooit fouten, onfeilbaar en kunnen geen Vlaams lezen (moest het nog dialect zijn zou het te begrijpen zijn)
Zijn zeker niet het pronkzuchtige type (koop mijn schoenen bij Van Haeren)
Mijn vrijwilligers gratis werk is mensen proberen te helpen aan de onderkant van de maatschappij uit de put te klauteren.
En ja, dan krijg je het kapittel linkse.
Men zou wat minder moeten denken en meer doen i.P.V alleen maar te klagen en graaien.
Mijn 2 kleinkinderen nog een giftje gedaan op einde schooljaar.
Kan ze niet meenemen in mijn graf.
Eigenlijk speelt de leeftijdscategorie waarin iemand zich op dat moment bevindt een belangrijke rol bij het beoordelen van diens nettovermogen.
Dan zou er misschien wat minder jaloezie ontstaan. Jongere mensen hoeven geen oudere mensen te benijden die al een leven lang gewerkt en gespaard hebben en mogelijk ook al geërfd hebben.
Dan zou er misschien wat minder jaloezie ontstaan. Jongere mensen hoeven geen oudere mensen te benijden die al een leven lang gewerkt en gespaard hebben en mogelijk ook al geërfd hebben.
Terechte opmerking, Nefertari. Zet er leeftijdscategoriën bij en het percentage dat verkregen is door erfenis. Er kan zelfs een kolom, met wat je verdiend hebt met je beleggingen, bij. Niet allemaal beginnen over jullie privacy, hé. ![Tongue :P](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/tongue.gif)
![Tongue :P](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/tongue.gif)
Ik vind ook dat iedereen een screenshot van zijn bankafschrift moet uploaden, zijn nationaal nummer vermelden en een kopie van de 3 laatste loonbrieven doorsturen.
Of je kan mensen, ja zelfs op een forum, op hun woord geloven, ...
Het is gewoon een onderwerp zoals een ander. Ik heb die jaloezie en dat geheimhouden nooit begrepen. Ben je bang voor opmerkingen? Schaamte? Schuldgevoelens? Boetes door vadertje staat? Voor een gevangenisstraf? Voor een afrekening, diefstal, afpersing, ... ?
![Undecided :-\](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/undecided.gif)
Het is gewoon een onderwerp zoals een ander. Ik heb die jaloezie en dat geheimhouden nooit begrepen. Ben je bang voor opmerkingen? Schaamte? Schuldgevoelens? Boetes door vadertje staat? Voor een gevangenisstraf? Voor een afrekening, diefstal, afpersing, ... ?
Maar dat is toch naief? Het volstaat een blik op facebook te werpen om vast te stellen dat mensen een online beeld van zich schetsen dat er anders uitziet dan de realiteit. Zomaar alles wat je op het internet leest aannemen als de waarheid? Tjonge jonge.
Wat ik nooit begrepen heb is die curieusiteit. Waarom zou je dat willen weten? Wat doe je met die (al dan niet juiste) informatie? Wat maakt het nu uit wat een ander (niet) heeft, dat heeft toch geen invloed op jou? Mijn referentie is niet wat andere spaargidsers hebben, ik ben mijn eigen referentie. Ik bepaal zelf wat genoeg is. En bijgevolg hoeft ook niemand anders te weten wat ik bezit of niet bezit. Of jullie mij nu rijk vinden of arm, het maakt mij geen barst uit dus waarom zou ik die informatie vrijgeven?
Het gaat niet om jou, een poll dient om een idee te hebben van een groep.
het maakt niet uit of die 10M € eigendom is van x, y of z.
Dus je antwoordt juist en zo krijgen we samen een beeld van een groep, en kunnen we eventueel conclusies trekken op basis van die gegevens. Wie er wat stemt maakt niet uit, zolang iedereen eerlijk is, je hoeft niet te zeggen op wat je stemt
het maakt niet uit of die 10M € eigendom is van x, y of z.
Dus je antwoordt juist en zo krijgen we samen een beeld van een groep, en kunnen we eventueel conclusies trekken op basis van die gegevens. Wie er wat stemt maakt niet uit, zolang iedereen eerlijk is, je hoeft niet te zeggen op wat je stemt