wat is nu eigenlijk kapitaliseren?
TIP
wat is nu eigenlijk kapitaliseren?
ben pas nieuw op dit forum en had graag meer geweten over dat kapitaliseren hoe doet men dit en waar zit de meeropbrengst dan in?
is dit een voortijdige uitkering ofzo?
is dit een voortijdige uitkering ofzo?
Re: wat is nu eigenlijk kapitaliseren?
kapitaliseren is de intresten die je niet op je rekening gestort krijgt maar in het product blijven en zo ook intresten opbrengen het jaar erop.
Bv kasbon van 5 jaar 1000 euro gekapitaliseerd 5%
Intrest op vervaldag jaar 1: 1000 x 0,05 = 50 euro. Je krijgt die 50 euro niet op je rekening gestort, ze blijven in de kasbon. Voor jaar 2 krijg je dan 5% op 1050 euro
Intrest op vervaldag jaar 2: 1050 x 0,05 = 52,50 euro
Intrest op vervaldag jaar 3: 1102,50 x 0,05 = 55,13 euro
Intrest op vervaldag jaar 4: 1157,63 x 0,05 = 57,88 euro
Intrest op vervaldag jaar 5: 1215,51 x 0,05 = 60,78 euro
Indien het geen kapitalisatie zou zijn krijg je elk jaar 50 euro intrest.
Bv kasbon van 5 jaar 1000 euro gekapitaliseerd 5%
Intrest op vervaldag jaar 1: 1000 x 0,05 = 50 euro. Je krijgt die 50 euro niet op je rekening gestort, ze blijven in de kasbon. Voor jaar 2 krijg je dan 5% op 1050 euro
Intrest op vervaldag jaar 2: 1050 x 0,05 = 52,50 euro
Intrest op vervaldag jaar 3: 1102,50 x 0,05 = 55,13 euro
Intrest op vervaldag jaar 4: 1157,63 x 0,05 = 57,88 euro
Intrest op vervaldag jaar 5: 1215,51 x 0,05 = 60,78 euro
Indien het geen kapitalisatie zou zijn krijg je elk jaar 50 euro intrest.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
als ik nu een termijnrekening open moet ik gewoon vragen of ze de rente kunnen kapitaliseren? dan krijg ik pas na een jaar intrest maar heb ik uiteindelijk meer? mijn vriendin had pas een termijnrekening geopent bij fortis voor een jaar en die rente was er dezelde dag al
Stel je opent een termijnrekening van 5 jaar (zoals hierboven). Je krijgt pas je intresten uitbetaald na die 5 jaar, maar elk jaar wordt de intrest van dat jaar mee aan je kapitaal van je termijnrekening gevoegd (zodat ook deze intresten zelf intresten opbrengen)
Natuurlijk kan je enkel kapitaliseren wanneer je een termijnrekening afsluit voor meerdere jaren.
Natuurlijk kan je enkel kapitaliseren wanneer je een termijnrekening afsluit voor meerdere jaren.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!