Wat is uw YTD?
TIP
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Wat is uw YTD?
Ik hou het zelf niet helemaal exact bij. Maar als ik kijk naar mijn combo iwda/vwce/cash dan kan ik alleen maar heel tevreden zijn
We zijn hier allemaal stinkend rijk aan het worden
We zijn hier allemaal stinkend rijk aan het worden
-
- Hero Member
- Contacteer:
Jammer dat je niet zo actief meer post, ik neem aan dat je focus op ondergewaardeerde bedrijven er nog steeds is?
Respect, je posts worden geapprecieerd
Nee, toch niet .Hier geen 'stabiel' gedeelte.troglodytes schreef: ↑30 oktober 2021, 17:19Ik ga ervan uit dat je niet het stabiele gedeelte opneemt in je berekening.
Kunnen we dat er steeds bij vermelden aub?
Buy and Hold(ing) belegger:Berkshire Hathaway,Brederode,GBL,Ackermans,Hal Trust,Sofina,Dieteren,Alphabet.
KnapCarnaygee schreef: ↑31 oktober 2021, 07:24Nee, toch niet .Hier geen 'stabiel' gedeelte.troglodytes schreef: ↑30 oktober 2021, 17:19
Ik ga ervan uit dat je niet het stabiele gedeelte opneemt in je berekening.
Kunnen we dat er steeds bij vermelden aub?
Met D'ieteren in je portefeuille zeker een realistisch resultaat.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Mooie resultaten! Die 21% is cash waarschijnlijk?
Houdt er iemand eigenlijk rekening met zijn groepsverzekering in zijn aanpak? Bij mij is die best belangrijk en omdat het stabiel is drijft het mij naar een zo groot mogelijk percentage aandelen. Maar je krijgt die wel pas op je 67 te pakken, wat in mijn geval meer dan 20 jaar... Dus hou ik toch 20% cash aan enkel te besteden bij grote crash.
Persoonlijk beschouw ik mijn groepsverzekering als onbestaande, en reken ik er niet op dat ik die ooit zal krijgen. Idem voor wettelijk pensioen.bart_bdv schreef: ↑31 oktober 2021, 08:05Mooie resultaten! Die 21% is cash waarschijnlijk?
Houdt er iemand eigenlijk rekening met zijn groepsverzekering in zijn aanpak? Bij mij is die best belangrijk en omdat het stabiel is drijft het mij naar een zo groot mogelijk percentage aandelen. Maar je krijgt die wel pas op je 67 te pakken, wat in mijn geval meer dan 20 jaar... Dus hou ik toch 20% cash aan enkel te besteden bij grote crash.
Ons pensioenstelsel is gebouwd op drijfzand en valt vroeg of laat omver.
Ik ben later liever positief verrast als blijkt dat deze redenering mis is, dan negatief als blijkt dat ze klopt.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
De groepsverzekering van de werknemer is dikwijls een substantieel deel van de netto waarde van een persoon.
De opbouw van de NW van een persoon bepaald mede de samenstelling van de persoonlijke beleggingsportefeuille.
Over een groepsverzekering heeft men weinig controle, zodat velen dit niet meerekenen in hun persoonlijke portefeuille en er hier dan ook niet over rapporteren. Gelijkaardig zullen de velen hun noodfonds voor persoonlijke uitgaven en het spaarpotje voor de volgende grote aankopen ook niet meetellen.
Sommige rapporteren in deze thread enkel over hun aandelenportefeuille. Anderen rekenen ook hun lange termijn stabiele beleggingen (obligaties, tak21, termijnrekeningen, andere lange termijn 'cash'.... ) mee. Sommige houden die cashbuffer opzij; ook al heeft de cashdrag een groot effect op het lange termijn rendement van hun lange termijn beleggingen; ..... Misschien daarop houden ze dit buiten de berekening :-)
De opbouw van de NW van een persoon bepaald mede de samenstelling van de persoonlijke beleggingsportefeuille.
Over een groepsverzekering heeft men weinig controle, zodat velen dit niet meerekenen in hun persoonlijke portefeuille en er hier dan ook niet over rapporteren. Gelijkaardig zullen de velen hun noodfonds voor persoonlijke uitgaven en het spaarpotje voor de volgende grote aankopen ook niet meetellen.
Sommige rapporteren in deze thread enkel over hun aandelenportefeuille. Anderen rekenen ook hun lange termijn stabiele beleggingen (obligaties, tak21, termijnrekeningen, andere lange termijn 'cash'.... ) mee. Sommige houden die cashbuffer opzij; ook al heeft de cashdrag een groot effect op het lange termijn rendement van hun lange termijn beleggingen; ..... Misschien daarop houden ze dit buiten de berekening :-)
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik houd voorlopig geen rekening met pensioenfondsen/groepsverzekering/aanvullend pensioen/reservespaarpotje/etc... aangezien deze nog bijna 40 jaar 'vast staan'
Obligaties en TAK21 tel ik daarentegen wél mee omdat dit past in mijn visie van de 60/30/10 portefeuille en ik deze actief kan herbalanceren.
Ieders persoonlijke keuze zou ik denken?
25%ACKB - BFIT - BREB - COFB - COLR - ONTEX - PRX - SOF - SOLB - SYENS - UNA - VGP - WDP - WKL
16%IMIE - 15%SWRD&IWDA - 13%CSPX - 4%EMIM
21%Bonds - 2%IEGA - 4%CASH Updated 01/11/2024
16%IMIE - 15%SWRD&IWDA - 13%CSPX - 4%EMIM
21%Bonds - 2%IEGA - 4%CASH Updated 01/11/2024
Het is enkel het rendement op de 79% aandelen.doorwinterd schreef: ↑30 oktober 2021, 20:34 Is dit het rendement op de aandelen + cashpositie die bij de aandelenportefeuille hoort?
4% pensioensparen (aan 10,4% geannualiseerd rendement), 17% cash.
Knappe rendementen jens ! Met welke aandelen heb je goed gescoord dit jaar ?
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Rendementen uit Bolero: (portefeuille is 85% aandelen 15% obligaties momenteel, is vroeger meer obligaties geweest)
YTD: +33%
1y: +47,8%
3y: +46,3%
5y: +83,1%
Sinds start: +119,6%
Geen idee of, en hoe, Bolero cash op de account meetelt.
CAGR uit mijn eigen excel sinds start: +14,12% (alle lijnen van aankopen, verkopen, opties, dividenden, coupons... huidige waarde port)
Met de recuperatie van roerende voorheffing houd ik geen rekening, dat zou het resultaat nog verbeteren.
En ik vind het risico van mijn posities zeer laag, optiestrategieën die ik toepas zijn conservatief (schrijven van calls en puts, soms doorrollen)
YTD: +33%
1y: +47,8%
3y: +46,3%
5y: +83,1%
Sinds start: +119,6%
Geen idee of, en hoe, Bolero cash op de account meetelt.
CAGR uit mijn eigen excel sinds start: +14,12% (alle lijnen van aankopen, verkopen, opties, dividenden, coupons... huidige waarde port)
Met de recuperatie van roerende voorheffing houd ik geen rekening, dat zou het resultaat nog verbeteren.
En ik vind het risico van mijn posities zeer laag, optiestrategieën die ik toepas zijn conservatief (schrijven van calls en puts, soms doorrollen)
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
Jhn flexer: 21,46%
Jhn tracker: 29,13%
Jhn tracker: 29,13%
-
- Newbie
- Contacteer:
Alain vindt 27,7% in zijn morningstar als YTD.
Grootste posities : VWCE, ING, GBL, dieteren, Microsoft, IWDA, VGP, Sofina, Brederode
Grootste posities : VWCE, ING, GBL, dieteren, Microsoft, IWDA, VGP, Sofina, Brederode