Wat is uw YTD?
TIP
Re: Wat is uw YTD?
Naast YTD nog de beta van je portefeuille lijkt mij wel waardevol?
(Al heeft niet iedereen dat beschikbaar natuurlijk.)
(Al heeft niet iedereen dat beschikbaar natuurlijk.)
... en ik dacht dat ik gedaan had voor vandaag.
Beta:
Persoonlijk denk ik dat de Sortino ratio meer informatie geeft omdat het focused op het mogelijke verlies, en je niet gestraft word omdat je een hoger rendement haalt:
Hier zijn de beta van de portefeuilles waarover ik rapporteer.
Wat zijn de conclusies die jij daar uit trekt?
Xray van Morningstar berekent een Beta over 3 en 5 jaar.
Beta:
Als de belegging dus meer op en neer gaat dan de referentie,heb je een hoger Beta.investopedia schreef:Beta is a measure of a stock's volatility in relation to the overall market. ... If a stock moves less than the market, the stock's beta is less than 1.0. High-beta stocks are supposed to be riskier but provide higher return potential; low-beta stocks pose less risk but also lower returns.
Persoonlijk denk ik dat de Sortino ratio meer informatie geeft omdat het focused op het mogelijke verlies, en je niet gestraft word omdat je een hoger rendement haalt:
Spijtig genoeg weet ik geen eenvoudige manier om de Sortino ratio te vinden van Europese portefeuillesSortino ratio is the statistical tool that measures the performance of the investment relative to the downward deviation. Unlike Sharpe, it doesn't take into account the total volatility in the investment.
Hier zijn de beta van de portefeuilles waarover ik rapporteer.
Code: Selecteer alles
3j 5j
groei 1,19 1,17
stabiel 0.99 1.08
5050 0.93 0.93
Mix 0.90 0.89
Flex 1.00 0.99
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Je hebt gelijk, Sortino ratio zou beter zijn, maar ik stelde Beta voor omdat die makkelijker te maken/vinden is. Tja, als je 5050, Mix & Flex vergelijk hebben die allen een gelijkaardige beta, maar doet de Mix het toch een stuk minder goed.B7H4long schreef: ↑10 december 2021, 13:34
Persoonlijk denk ik dat de Sortino ratio meer informatie geeft omdat het focused op het mogelijke verlies, en je niet gestraft word omdat je een hoger rendement haalt.
Hier zijn de beta van de portefeuilles waarover ik rapporteer.Code: Selecteer alles
3j 5j groei 1,19 1,17 stabiel 0.99 1.08 5050 0.93 0.93 Mix 0.90 0.89 Flex 1.00 0.99
(Ik heb niet zo direct een idee wat je beta is van je totale portefeuille waar je over spreekt en grafieken van hebt in vorige posts.)
Maar ik had het niet specifiek op u ivm de beta, zou gewoon interessant zijn als je van sommige die een geweldig grote YTD hebben de beta (of Sortino) er bij krijgt, dan kan je dat een beetje in perspectief plaatsen zo.
Ik ben sinds januari begonnen met beleggen.
Mijn portefeuille bestaat uit een paar ETF's, twee holdings en één aandeel (kleine positie, voor de fun omdat het met mijn werk te maken heeft). Het heeft even geduurd voor ik tevreden was over mijn ETF portfolio, het te vaak wisselen heeft wel geknabbeld van mijn rendement. Maar nu heb ik mijn geschikte portfolio en hier zal ik verder maandelijks in beleggen
Rendement tot nu toe: 6,89%
Mijn portefeuille bestaat uit een paar ETF's, twee holdings en één aandeel (kleine positie, voor de fun omdat het met mijn werk te maken heeft). Het heeft even geduurd voor ik tevreden was over mijn ETF portfolio, het te vaak wisselen heeft wel geknabbeld van mijn rendement. Maar nu heb ik mijn geschikte portfolio en hier zal ik verder maandelijks in beleggen
Rendement tot nu toe: 6,89%
Mooie prestatie,kunt U eventueel iets meedelen over welke etf's en holdings het gaat?
Momenteel exact +20%
We mogen niet klagen zeker.
We mogen niet klagen zeker.
Idem hier (24%)
Hoe doen jullie dat toch,ik kom amper aan 8%.(wel groot gedeelte van vgp verzilverd)
Na vandaag net geen 50% meer voor de ganse portefeuille (20% cash / 15% fondsen / 65% etf).
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
YTD: +138%
YTD +41.78%
60/40
Holdings, Gvv, IWDA, Bitcoin, Elia
Global Aggregate bonds , Emerging Bonds, PSP, LTS, Cash
60/40
Holdings, Gvv, IWDA, Bitcoin, Elia
Global Aggregate bonds , Emerging Bonds, PSP, LTS, Cash
Hoe ziet uw asset allocatie eruit?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Holdings:
Brederode
Investor AB
ETFs:
iShares Global Clean Energy (IQQH)
iShares MSCI World SRI (2b7k)
iShares MSCI Emerging Markets ESG (AYEEM)
Wisdomtree Battery Solution (VOLT)