Wat is uw YTD?
TIP
Re: Wat is uw YTD?
IWDA aangekocht in maart-april 2020 en geen verdere transacties gedaan.
Momenteel 53,71% rendement
Momenteel 53,71% rendement
Neem hier allemaal maar een screenshot van, om boven jullie bed te hangen en later nog eens te mijmeren.
'Nieuwjaar 2022 ... wat voelde ik me toen rijk ... ik dacht dat ik binnen was ...'
'Nieuwjaar 2022 ... wat voelde ik me toen rijk ... ik dacht dat ik binnen was ...'
-
- Full Member
- Contacteer:
Klopt toch?
Gekocht in 2020,
In het bezit op 1/1/2021 en in het bezit op 31/12/2021 - dus als belegger haal je exact het rendement van het fonds.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Bedankt.
Gekocht in 2020,
In het bezit op 1/1/2021 en in het bezit op 31/12/2021 - dus als belegger haal je exact het rendement van het fonds in 2021.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Proficiat aan degenen die de beurzen geklopt hebben. Zelf ben ik blijven steken op +7,1%. Er had véél meer ingezeten, en ik ben benieuwd wat 2022 zal brengen...
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
-
- Hero Member
- Contacteer:
Mooie returns, mocht je zin hebben om top 5 voor 2022 aan te vullen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Denk ik ook, een aantal van je value aandelen hebben het zeer goed gedaan mits je ze wat langer had gehouden, wel geen zicht op de volledige korf.
Mijn rendement inclusief dividend bedraagt: 23,01%. Mijn inkomen uit dividend is met 19,59% gestegen ten opzichte van vorig jaar, voor mij de belangrijkste parameter gezien ik vooral beleg voor een passief inkomen te genereren.
Topper in mijn portefeuille dit jaar: Latour (+85.65% -wisselkoers buiten beschouwing gelaten).
Flopper van het jaar: Colruyt (mijn gemiddelde GAK staat op -11,06%, is echter een positie die nog maar dit jaar gestart ben en dus nog aan het opbouwen ben).
Mvg,
Geblin
Topper in mijn portefeuille dit jaar: Latour (+85.65% -wisselkoers buiten beschouwing gelaten).
Flopper van het jaar: Colruyt (mijn gemiddelde GAK staat op -11,06%, is echter een positie die nog maar dit jaar gestart ben en dus nog aan het opbouwen ben).
Mvg,
Geblin
Laatst gewijzigd door Geblin op 3 januari 2022, 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Resultaat 2021: 25,6%
Portefeuille: 8% cash, 67% IWDA/SWRD, 15% IUSN, 10% EMIM
IRR sinds start 2015: 13,3%
Portefeuille: 8% cash, 67% IWDA/SWRD, 15% IUSN, 10% EMIM
IRR sinds start 2015: 13,3%
2015: +32%
2016: +33,9%
2017: +10,3%
2018: -5,8%
2019: +15,5%
2020: +19,4%
2021: +36,5%
Biggest contributors & laggards:
2016: +33,9%
2017: +10,3%
2018: -5,8%
2019: +15,5%
2020: +19,4%
2021: +36,5%
Biggest contributors & laggards:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Rendement over 2021 32,17%.
Nochtans een deel ingestapt gedurende het jaar. Grootste deel wel in periode februari-maart-april.
Zuivere etf port bij DeGiro die pas in januari werd opgestart slechts 13,35% door de maandelijkse instap. Deze is echter een stuk kleiner dan mijn port bij mijn andere broker (waar al etf's werden aangehouden).
Uitschieters waren ASML en VGP. Andere grote winnaars zijn Sofina, Brederode en Lotus. Andere sterren van 2021 zoals D'Ieteren en Moury Construct pas gedurende het jaar ingestapt en daarom niet bij de grote winnaars.
Flopper was Prosus.
Nochtans een deel ingestapt gedurende het jaar. Grootste deel wel in periode februari-maart-april.
Zuivere etf port bij DeGiro die pas in januari werd opgestart slechts 13,35% door de maandelijkse instap. Deze is echter een stuk kleiner dan mijn port bij mijn andere broker (waar al etf's werden aangehouden).
Uitschieters waren ASML en VGP. Andere grote winnaars zijn Sofina, Brederode en Lotus. Andere sterren van 2021 zoals D'Ieteren en Moury Construct pas gedurende het jaar ingestapt en daarom niet bij de grote winnaars.
Flopper was Prosus.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Rendement in 2021: 44%
aandelen 37%, vastgoedcertificaten 50%
Winstmotoren: Genk Logistics^2, Floridienne, D'ieteren, Sipef, Deceuninck
"Laggards" (i.e. verlies): Jinkosolar, Oxurion, Nationale Bank, Agfa
aandelen 37%, vastgoedcertificaten 50%
Winstmotoren: Genk Logistics^2, Floridienne, D'ieteren, Sipef, Deceuninck
"Laggards" (i.e. verlies): Jinkosolar, Oxurion, Nationale Bank, Agfa
Volledige portefuille 56.9%
Cashpositie tussen 5-20% (momenteel 20%)
Beleggingen vnl etf IWDA IS3R LQQ QQQ3 en 3EUL.
Laatste 2 etf’s aangekocht en verkocht bij de kleinere beurscorrecties in 2021.
Cashpositie tussen 5-20% (momenteel 20%)
Beleggingen vnl etf IWDA IS3R LQQ QQQ3 en 3EUL.
Laatste 2 etf’s aangekocht en verkocht bij de kleinere beurscorrecties in 2021.
Hoe bereken jij je rendement?