Wat is uw YTD?
TIP
Re: Wat is uw YTD?
Ik hou alles bij in excel en heb in 2021 maandelijks cash bijgestort op de beleggingsrekening en ook een éénmalige som. Rendement is berekend met IR.SCHEMA met startkapitaal en cash inflow vs eindkapitaal.
Ik ging er vanuit dat dit de correcte manier was om het rendement te berekenen? Hoe berekenen jullie dit?
Ja dat is de "correcte" manier; met de redelijk grote cash positie leek het resultaat hoog.
Proficiat met je keuzes en timing vorig jaar.
Proficiat met je keuzes en timing vorig jaar.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Cashpositie *momenteel* 20%. Lijkt mij toch niet zo hoog, wellicht wat "winst verzilverd".
Met 3 van de 5 ETFs leveraged ... die 2 tot 3 x gegaan zijn over 2021, resultaat lijkt mij dan niet zo hoog
Nu nog iemand die het risico-gewogen rendement kan berekenen
Toch wat voorzichtig geweest dd afgelopen 2 jaar en momenteel de 3x leveraged posities aan het afbouwen richting 1x en cash. QQQ3 voor 2/3 verkocht en met de vrijgekomen cash koop ik de kleinere beursdip (3EUL of QQQ3 naargelang). Zo heb ik +/- het rendement van de Nasdaq en veel cash om bij correctie in te kopen.
Ik probeer niet te greedy te zijn maar heb vooral ook geluk gehad met timing dit jaar …
Ik probeer niet te greedy te zijn maar heb vooral ook geluk gehad met timing dit jaar …
Ik ben tevreden met mijn YTD, 39 % behaald
De rendementen YTD van mijn fondsen zijn bloedrood met een uitschieter van -15%.
ytd 2 ports: p1 saxo: -1,55%, p2 Lynx +2,14%
De aandelen van de ontwikkelde markten staan op ongeveer -4%.
De aandelen van de opkomende markten staan op ongeveer +1%.
Globaal staan de aandelen op zo'n -3%.
De aandelen van de opkomende markten staan op ongeveer +1%.
Globaal staan de aandelen op zo'n -3%.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Januari 2022 was alvast niet zoals 2021, vooral winst zien verdampen :
Aandelenselectie : -5.05%
Volledige port (60/30/10) : -2.90%
Het resultaat van de TAK21 voor dit jaar zal pas in April/Mei bekend zijn dus dit staat voorlopig op +0.00% YTD
Voorlopig nog geen aankopen gedaan.
Aandelenselectie : -5.05%
Volledige port (60/30/10) : -2.90%
Het resultaat van de TAK21 voor dit jaar zal pas in April/Mei bekend zijn dus dit staat voorlopig op +0.00% YTD
Voorlopig nog geen aankopen gedaan.
25%ACKB - BFIT - BREB - COFB - COLR - ONTEX - PRX - SOF - SOLB - SYENS - UNA - VGP - WDP - WKL
16%IMIE - 15%SWRD&IWDA - 13%CSPX - 4%EMIM
21%Bonds - 2%IEGA - 4%CASH Updated 01/11/2024
16%IMIE - 15%SWRD&IWDA - 13%CSPX - 4%EMIM
21%Bonds - 2%IEGA - 4%CASH Updated 01/11/2024
Het rendement van mijn portefeuille volgens Bolero op 01/12 is -3.87% YTD.
Mijn eigen berekening komt uit op -3.83%.
Sinds opstart in december 2019 zit ik met een totaalrendement van 35,03%, volgens Bolero.
Aldus mijn eigen berekening heb ik een IRR van 14.85%.
Deze cijfers slaan enkel op mijn 'Bolero account'.
Onderstaande grafiekjes slaan op mijn volledige net worth, en nemen een aantal zaken mee die in bovenstaande cijfers niet zitten verwerkt.
Mijn eigen berekening komt uit op -3.83%.
Sinds opstart in december 2019 zit ik met een totaalrendement van 35,03%, volgens Bolero.
Aldus mijn eigen berekening heb ik een IRR van 14.85%.
Deze cijfers slaan enkel op mijn 'Bolero account'.
Onderstaande grafiekjes slaan op mijn volledige net worth, en nemen een aantal zaken mee die in bovenstaande cijfers niet zitten verwerkt.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Mijn aandelen naar beneden, natuurlijk. Maar mijn grondstoffen-tracker vormde een zeer mooie hedge!
(DXSM: https://www.justetf.com/en/etf-profile. ... 0292106167)
Ik heb me zwaar verbrand aan altcoins de voorbije maanden. Al mijn winsten van de voorbije drie jaar (!!): GONE! Het zal mij leren. Intussen heb ik — uit dégoût — al mijn resterende crypto verkocht en het geld gestoken in een soort ETF voor crypto: Invictus Capital C10 en C20 (https://invictuscapital.com/en/crypto10hedged). Tot hier mijn crypto-avonturen...
Stocks: -3,51%
Commodities: +4,17
Crypto: -24,15%
Totaal incl. cash: -2,85%
(DXSM: https://www.justetf.com/en/etf-profile. ... 0292106167)
Ik heb me zwaar verbrand aan altcoins de voorbije maanden. Al mijn winsten van de voorbije drie jaar (!!): GONE! Het zal mij leren. Intussen heb ik — uit dégoût — al mijn resterende crypto verkocht en het geld gestoken in een soort ETF voor crypto: Invictus Capital C10 en C20 (https://invictuscapital.com/en/crypto10hedged). Tot hier mijn crypto-avonturen...
Stocks: -3,51%
Commodities: +4,17
Crypto: -24,15%
Totaal incl. cash: -2,85%
Al je winsten of enkel je cryptowinsten? Je YTD lijkt nog goed mee te vallen.troglodytes schreef: ↑1 februari 2022, 08:02 Ik heb me zwaar verbrand aan altcoins de voorbije maanden. Al mijn winsten van de voorbije drie jaar (!!): GONE!
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Cryptowinsten. ;-) Vooral in november en december flink bijgekocht… net voor de shitcoincrash. Zeer leerrijk allemaal. Ik weet echt wel wat over de psychologie van ‘de belegger’ en toch trap ik nog in de val. Les in bescheidenheid.
Ach , het is toch allemaal maar geld. Een beetje relativeren kan geen kwaad. Een goede gezondheid is veel belangrijker dan een goed gevulde rekening.