Wat is uw YTD?
TIP
Re: Wat is uw YTD?
Ik hou alles bij in excel en heb in 2021 maandelijks cash bijgestort op de beleggingsrekening en ook een éénmalige som. Rendement is berekend met IR.SCHEMA met startkapitaal en cash inflow vs eindkapitaal.
Ik ging er vanuit dat dit de correcte manier was om het rendement te berekenen? Hoe berekenen jullie dit?
Ja dat is de "correcte" manier; met de redelijk grote cash positie leek het resultaat hoog.
Proficiat met je keuzes en timing vorig jaar.
Proficiat met je keuzes en timing vorig jaar.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Cashpositie *momenteel* 20%. Lijkt mij toch niet zo hoog, wellicht wat "winst verzilverd".
Met 3 van de 5 ETFs leveraged ... die 2 tot 3 x gegaan zijn over 2021, resultaat lijkt mij dan niet zo hoog
Nu nog iemand die het risico-gewogen rendement kan berekenen
Toch wat voorzichtig geweest dd afgelopen 2 jaar en momenteel de 3x leveraged posities aan het afbouwen richting 1x en cash. QQQ3 voor 2/3 verkocht en met de vrijgekomen cash koop ik de kleinere beursdip (3EUL of QQQ3 naargelang). Zo heb ik +/- het rendement van de Nasdaq en veel cash om bij correctie in te kopen.
Ik probeer niet te greedy te zijn maar heb vooral ook geluk gehad met timing dit jaar …
Ik probeer niet te greedy te zijn maar heb vooral ook geluk gehad met timing dit jaar …
Ik ben tevreden met mijn YTD, 39 % behaald
De rendementen YTD van mijn fondsen zijn bloedrood met een uitschieter van -15%.
ytd 2 ports: p1 saxo: -1,55%, p2 Lynx +2,14%
De aandelen van de ontwikkelde markten staan op ongeveer -4%.
De aandelen van de opkomende markten staan op ongeveer +1%.
Globaal staan de aandelen op zo'n -3%.