Wat is uw YTD?
TIP
Re: Wat is uw YTD?
+2,56 % met de Flexer: da's straf, want alle onderdelen hebben een YTD van -2% tot -5%.
Heb je dat dan behaald dankzij gunstige timing?
W
Heb je dat dan behaald dankzij gunstige timing?
W
YTD = year to date = Rendement in 2018; vanaf de stand van 1 januari
Ook: verschillende brokers tonen percentages dat NIET het "interne opbrengstpercentage" is:
- sommige tellen de nieuwe stortingen mee in het percentage ooms word.
- sommige verrekenen de verkopen incorrect.
- sommige "annualizeren" het rendement van verschillende jaren incorrect:gemiddeld rendement is niet hetzelfde als geannualiseerde rendement.
- bijna niemand houd rekening met instapkosten, transactiekosten, bewaarkosten, tranactietaksen, ...
Als resultaat zijn er velen die zich rijk rekenen.
Edit:
kijk ook na hoe ze de dividenden meerekenen: niet, aan 100% of aan 70% (korrekt)
Er zijn ook velen die hun cash-buffer-aan-de-zijlijn-voor-gespreid-beleggen verkeerd tellen. Dit moet meegeteld worden in het kapitaal met als opbrengst de minieme intrest die je gekregen hebt.
Ook: verschillende brokers tonen percentages dat NIET het "interne opbrengstpercentage" is:
- sommige tellen de nieuwe stortingen mee in het percentage ooms word.
- sommige verrekenen de verkopen incorrect.
- sommige "annualizeren" het rendement van verschillende jaren incorrect:gemiddeld rendement is niet hetzelfde als geannualiseerde rendement.
- bijna niemand houd rekening met instapkosten, transactiekosten, bewaarkosten, tranactietaksen, ...
Als resultaat zijn er velen die zich rijk rekenen.
Edit:
kijk ook na hoe ze de dividenden meerekenen: niet, aan 100% of aan 70% (korrekt)
Er zijn ook velen die hun cash-buffer-aan-de-zijlijn-voor-gespreid-beleggen verkeerd tellen. Dit moet meegeteld worden in het kapitaal met als opbrengst de minieme intrest die je gekregen hebt.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Inderdaad, brokers maken er een rommeltje van.
Bij binck is dat zeker zo.
Lang leven excel
Al moet ik toegeven dat er daar ook wel foutjes inzitten, maar dat zijn kleine rekenfoutjes.
De big picture klopt bij mij zeker om te weten hoe ik het doe.
Bij binck is dat zeker zo.
Lang leven excel
Al moet ik toegeven dat er daar ook wel foutjes inzitten, maar dat zijn kleine rekenfoutjes.
De big picture klopt bij mij zeker om te weten hoe ik het doe.
Ja, ze maken er soms een zootje van... doelbewust om de kleine man een rad voor de ogen te draaien.
Enne heren na de stijgingen iedereen weer mooi in het groen?
YTD 75/25: +1,75% incl instapkosten januari
YTD 75/25: +1,75% incl instapkosten januari
Ondertussen gevoelig gestegen dankzij AMG (dont jynx it ).
YTD +19,1% op dit moment (incl. dividenden & kosten)
Mijn port Umicore's doen het ook niet slecht (+- 20,9% volgens de tijd excl. dividend, geen kosten)
PSP (argenta): +1,58%
fondsen/holdings/etf's: +4,90%
Port in totaliteit: +9,03%
fondsen/holdings/etf's: +4,90%
Port in totaliteit: +9,03%
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Hier heeft AMG alles terug recht getrokken opties en aandelen. Stond -50% in april (wat tegen slagen met Amerikaanse beurzen vorig jaar) wat bij gekocht tijdens de dip en nu + 9%
60/40 portefeuille +1,7% YTD
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Port met aandelen en obligaties YTD +5,86%
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
26% voor de aandelen portefeuille(*), 26,5% voor aandelen + cash. Ik had eerder gedacht dat mijn cash gedeelte mijn totaal rendement omlaag zou halen, maar dat lijkt dus niet het geval. (ik heb al veel kunnen sparen dit jaar)
Ik heb nog geen transacties gedaan dit jaar, noch dividenden ontvangen. Bijgevolg: rendement=bruto=netto
(*)er zitten ook wat turbo's bij, wat de volatiliteit groter maakt dan een zuivere aandelen port.
Ik heb nog geen transacties gedaan dit jaar, noch dividenden ontvangen. Bijgevolg: rendement=bruto=netto
(*)er zitten ook wat turbo's bij, wat de volatiliteit groter maakt dan een zuivere aandelen port.
Toch zeer bizar, is mijn persoonlijke mening, dat iedereen hier altijd maar schrijft dat men aandelen voor de lange termijn moet kopen en/of bijhouden, en dat mensen hier dan hun YTD schrijven. Dat is maar een dikke 4 maanden. Wat is hier de zin van?
Tenzij men wat wil pochen, zoals vissers dat ook doen met hun vetste vissen. Gewoonlijk zwijgen die vissers als ze niks hebben gevangen of gewoon maar wat klein grut.
Of misschien ben ik gewoon een idioot die dit niet begrijpt. Graag de uitleg dan
Tenzij men wat wil pochen, zoals vissers dat ook doen met hun vetste vissen. Gewoonlijk zwijgen die vissers als ze niks hebben gevangen of gewoon maar wat klein grut.
Of misschien ben ik gewoon een idioot die dit niet begrijpt. Graag de uitleg dan
Conservatieve belegger. Geloof in zelfkennis om de eigen beleggingsstrategie vast leggen. Doe zelf huiswerk en geloof zelfs geen vertalingen. Wel speculeren met optiestrategieën, is fun en maar 10% portefeuille. Voormalig believer in de Omega Mixer ;-)
De 800 000,00 arco-AANDEELHOUDERS zullen hun YTD hier niet komen vermelden
YTD +2,56% inclusief kosten en dividenden en inclusief 38% cash waarvan 18% gereserveerd is als margin, exclusief cash inflow.