Wat is uw YTD?
TIP
Re: Wat is uw YTD?
Wel -17% is dubbel zo slecht als het gemiddelde van alle beleggers (in aandelen) samen.
Dus ja dit is slecht.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Andere jaren is het misschien dubbel zo goed.
Ja, als je IWDA in euro als referentie voor "alle beleggers samen" neemt misschien
Feit is dat een grotere groep beleggers de dollar als munt heeft en die zitten wel degelijk aan -17% YTD.
YTD: 6.5%. Vooral door aankoop van Netflix en Solvay midden juli. Anders zat ik op verlies.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Het hangt er maar vanaf met welke groep je wil vergelijken zeker ?vortex schreef: ↑26 november 2022, 18:59Ja, als je IWDA in euro als referentie voor "alle beleggers samen" neemt misschien
Feit is dat een grotere groep beleggers de dollar als munt heeft en die zitten wel degelijk aan -17% YTD.
Ik denk dat de meesten hier (willen) vergelijken met SG'ers/Vlamingen/Belgen/Europeanen en in EUR.
Vreemd argument. "Kierkegaard" behaalde -17% in EUR, dus moet je ook de vergelijking maken met rendementen van de gemiddelde belegger, omgerekend naar EUR. IWDA is dan een benadering van het gemiddeld rendement van de wereldwijde belegger, omgerekend naar EUR.vortex schreef: ↑26 november 2022, 18:59Ja, als je IWDA in euro als referentie voor "alle beleggers samen" neemt misschien
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer: