Wat is uw YTD?
TIP
Re: Wat is uw YTD?
Ieder zijn mening natuurlijk.AlbertIV schreef: ↑12 mei 2018, 08:34 Toch zeer bizar, is mijn persoonlijke mening, dat iedereen hier altijd maar schrijft dat men aandelen voor de lange termijn moet kopen en/of bijhouden, en dat mensen hier dan hun YTD schrijven. Dat is maar een dikke 4 maanden. Wat is hier de zin van?
Tenzij men wat wil pochen, zoals vissers dat ook doen met hun vetste vissen. Gewoonlijk zwijgen die vissers als ze niks hebben gevangen of gewoon maar wat klein grut.
Of misschien ben ik gewoon een idioot die dit niet begrijpt. Graag de uitleg dan
U kan ook de vraag stellen; "waarom niet?''
Ik vind het wel leuk om te zien wat 'de rest' doet, hoe volatiel hun port is, hun strategie, etc.
Uiteraard zegt een YTD niks over een rendement op LT of tov het genomen risico.
Pochen denk ik niet dat hier iemand komt doen, denk dat je het eerder kan plaatsen onder de noemer 'Fierheid".
Daarnaast staan hier ook verscheidene negatieve resultaten de voorbije maanden, dus uw stelling "Gewoonlijk zwijgen die vissers als ze niks hebben gevangen of gewoon maar wat klein grut." klopt niet.
Ik gebruik het woord "gewoonlijk". Dat betekent niet altijd. Maar het betekent "meestal, zoals de ervaring leert". Mijn stelling klopt dan toch wel? Ik beweer toch niet dat iedereen zo is?Umi schreef: ↑12 mei 2018, 13:13Ieder zijn mening natuurlijk.AlbertIV schreef: ↑12 mei 2018, 08:34 Toch zeer bizar, is mijn persoonlijke mening, dat iedereen hier altijd maar schrijft dat men aandelen voor de lange termijn moet kopen en/of bijhouden, en dat mensen hier dan hun YTD schrijven. Dat is maar een dikke 4 maanden. Wat is hier de zin van?
Tenzij men wat wil pochen, zoals vissers dat ook doen met hun vetste vissen. Gewoonlijk zwijgen die vissers als ze niks hebben gevangen of gewoon maar wat klein grut.
Of misschien ben ik gewoon een idioot die dit niet begrijpt. Graag de uitleg dan
U kan ook de vraag stellen; "waarom niet?''
Ik vind het wel leuk om te zien wat 'de rest' doet, hoe volatiel hun port is, hun strategie, etc.
Uiteraard zegt een YTD niks over een rendement op LT of tov het genomen risico.
Pochen denk ik niet dat hier iemand komt doen, denk dat je het eerder kan plaatsen onder de noemer 'Fierheid".
Daarnaast staan hier ook verscheidene negatieve resultaten de voorbije maanden, dus uw stelling "Gewoonlijk zwijgen die vissers als ze niks hebben gevangen of gewoon maar wat klein grut." klopt niet.
Mijn excuses dat ik ook niet de hele draad ga nalezen, en als er de voorbije maanden negatieve resultaten zouden geplaatst zijn, dan is het nog waanzinniger: dan gaat het om 1 maand YTD of zo? Of dan in 2017 YTD? Wat is daar dan de zin van om dat allemaal te gaan nalezen?
Er is ook het feit dat men de mensen niet zomaar kan geloven. Misschien zijn er mensen die een mooie draai geven aan hun cijfers hier, terwijl ze in werkelijkheid "slechter" zijn.
En er zijn mensen die gewoon zwijgen, omdat ze niet veel hebben om mee te pochen en nu ook weer niet willen gaan liegen.
De 2 laatste paragrafen stroken volledig met de vissers
Dat het wel "leuk" kan zijn na te gaan "wat de rest doet", onderschrijf ik. Maar is dat dan geen onderwerp hier voor De Kroeg? Dit is het subforum "Beleggen: Fondsen en aandelen" ....
Conservatieve belegger. Geloof in zelfkennis om de eigen beleggingsstrategie vast leggen. Doe zelf huiswerk en geloof zelfs geen vertalingen. Wel speculeren met optiestrategieën, is fun en maar 10% portefeuille. Voormalig believer in de Omega Mixer ;-)
Portfolio: 3.49%
Keyplan: 1.44%
Keyplan: 1.44%
Is 1982 uw geboortejaar?
Proficiat!
Maar zeker ook interessant....
KB 15 van 9 maart 1982 & KB 150 van 30 december 1982
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet
U hebt het nooit anders geweten ......Art. 7. Het koninklijk nr. 15 van 9 maart 1982 tot aanmoediging van de inschrijving op of de aankoop van aandelen of bewijzen van deelgerechtigdheid in Belgische vennootschappen en het koninklijk besluit nr. 150 van 30 december 1982 tot wijziging van het koninklijk besluit nr. 15 van 9 maart 1982 tot aanmoediging van de inschrijving op of de aankoop van aandelen of bewijzen van deelgerechtigdheid in Belgische vennootschappen, zijn bekrachtigd met uitwerking op de aanslagjaren waarvoor zij van toepassing zijn.
Daarvoor wist men in België niet eens wat de beurs was, laat staan een aandeel...
Conservatieve belegger. Geloof in zelfkennis om de eigen beleggingsstrategie vast leggen. Doe zelf huiswerk en geloof zelfs geen vertalingen. Wel speculeren met optiestrategieën, is fun en maar 10% portefeuille. Voormalig believer in de Omega Mixer ;-)
JHN-flexer boert goed: 5,08 %
Enkel aandeelfondsen, buffer ziet em in de cash.
Enkel aandeelfondsen, buffer ziet em in de cash.
Portefeuille blijft maar zakken , 't wordt tijd dat er verbetering in komt of 'k heb niets meer over :-(
Dat had u niet ingecalculeerd
Basisregel 1 van beleggen: Beleg alleen met geld dat u kan missen
Volledig akkoord !
Beste Too,
In de laatste weken hebben de aandelenmarkten hun daling van februari meer dan goed gemaakt.
Ook de brede obligatie markten staan niet echt op verlies tov van het begin van het jaar.
Als ik me het goed herinnerde had jij een speciekke portefeuille met een handvol aandelen beleggingen/speculaties/gokken.
Heb je dit al veranderd om een meer doordeweekse en gediversifieerde portefeuille uit te bouwen?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
AlbertIV : er is een verschil tussen het geld kunnen missen en het geld niet graag missen . Ik kan het missen maar dat is natuurlijk niet de bedoeling :-)
B7H4 : nog niets aan portefeuille veranderd : alles is zodanig veel gezakt dat ik veel te veel verlies bij verkoop en heb nu nie onmiddellijk budget om bij te kopen :-(
Verkopen met verlies is natuurlijk niet leuk.
Maar ... het bedrag dat je oorspronkelijk betaalde is irrelevant, je kunt er toch niets meer aan veranderen,
dit zijn emoties, en emoties zijn nefast indien een belegger zich hierdoor laat leiden/lijden,
je moet nu naar de toekomst kijken.
Als je een goed lange-termijn plan hebt dan is het goed om je aan dit plan te houden voor de horizon die je uitzette.
Natuurlijk als het plan niet goed is, is het beter om over te gaan naar een goed plan ipv van meer en meer verlies te lijden.
Als ik me goed herinner had je:
1- een riskant duur fonds dat fundamenteel zijn kapitaal uitbetaalde als dividend
- de beheerders krijgen altijd hun percentje of twee, hoe slecht ze ook presteren
- dividenden hebben 30% Roerende Voorheffing
- > om cru te zij : hoe lang blijf je de beheerders betalen en laat je hen verder aanmodderen?
2- daarnaast een handvol individuele aandelen die je gekozen hebt uit de 10000 den aandelen waarin je kon beleggen.
Welke informatie heb jij die de andere deelnemers in de markt niet hebben, om deze aandelen te verkiezen?
Waarom ben-je-zeker/denk-jij/hoop-je dat deze enkele aandelen beter zullen doen dan het gemiddelde van de markt?
Ieder van ons heeft leergeld betaald in hun beleggingscarriere.
Denk er eens over na.
Maar ... het bedrag dat je oorspronkelijk betaalde is irrelevant, je kunt er toch niets meer aan veranderen,
dit zijn emoties, en emoties zijn nefast indien een belegger zich hierdoor laat leiden/lijden,
je moet nu naar de toekomst kijken.
Als je een goed lange-termijn plan hebt dan is het goed om je aan dit plan te houden voor de horizon die je uitzette.
Natuurlijk als het plan niet goed is, is het beter om over te gaan naar een goed plan ipv van meer en meer verlies te lijden.
Als ik me goed herinner had je:
1- een riskant duur fonds dat fundamenteel zijn kapitaal uitbetaalde als dividend
- de beheerders krijgen altijd hun percentje of twee, hoe slecht ze ook presteren
- dividenden hebben 30% Roerende Voorheffing
- > om cru te zij : hoe lang blijf je de beheerders betalen en laat je hen verder aanmodderen?
2- daarnaast een handvol individuele aandelen die je gekozen hebt uit de 10000 den aandelen waarin je kon beleggen.
Welke informatie heb jij die de andere deelnemers in de markt niet hebben, om deze aandelen te verkiezen?
Waarom ben-je-zeker/denk-jij/hoop-je dat deze enkele aandelen beter zullen doen dan het gemiddelde van de markt?
Ieder van ons heeft leergeld betaald in hun beleggingscarriere.
Denk er eens over na.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
B7H4 : Om een voorbeeld te geven : Mijn Balta-aandelen staan op +/- -30% : hoe beslis je dan om dit te verkopen of te houden ? Ik heb geen glazen bol :-)
verkopen betekent een serieus verlies , houden is hopen op een stijging , maar koers kan ook doorzakken ? Ik weet het ook niet meer, ik dacht dat de bodem bereikt was bij 7 euro maar blijft maar doorzakken :-(
Wat zou jij persoonlijk doen ?
verkopen betekent een serieus verlies , houden is hopen op een stijging , maar koers kan ook doorzakken ? Ik weet het ook niet meer, ik dacht dat de bodem bereikt was bij 7 euro maar blijft maar doorzakken :-(
Wat zou jij persoonlijk doen ?
Verkopen tapijten de dag van vandaag nog? Ik snap niet dat mensen daarin zouden investeren, want los van de cashflow lijkt me dat op het eerste zicht geen goede / gezonde / groeiende markt.
Daarnaast is er een gouden regel. Alles waar private equity mee gemoeid (geweest) is -- afblijven. Meestal is dat tot op het bot gesaneerd, geoptimaliseerd (fiscaal, boekhoudkundig, naar cashflow toe) en durven er na een beursgang wel eens snel (veel) lijken uit de kast te vallen.
Daarnaast is er een gouden regel. Alles waar private equity mee gemoeid (geweest) is -- afblijven. Meestal is dat tot op het bot gesaneerd, geoptimaliseerd (fiscaal, boekhoudkundig, naar cashflow toe) en durven er na een beursgang wel eens snel (veel) lijken uit de kast te vallen.