Wat is uw YTD?
TIP
Re: Wat is uw YTD?
Ik zit ook rond de -17 enkel aandelen. Totale Portefeuille-4 denk ik. VGP te groot laten worden onder het motto let your winners run. Weer iets bijgeleerd!
EMIM doet het ook minder dit jaar.
Voor de rest wel geprofiteerd om wat bij te kopen aan lagere koersen.
EMIM doet het ook minder dit jaar.
Voor de rest wel geprofiteerd om wat bij te kopen aan lagere koersen.
-
- Full Member
- Contacteer:
Mijne zal ongeveer gelijkaardig zijn. -16% nu (op aandelenportefeuille). Ong. -4% over totaal vermogen.
Niks zorgwekkend en heb zo goed als geen posities verkocht over de voorbije maanden en integendeel sept-okt enkele posities versterkt. Blik sowieso op de langere termijn.
Niks zorgwekkend en heb zo goed als geen posities verkocht over de voorbije maanden en integendeel sept-okt enkele posities versterkt. Blik sowieso op de langere termijn.
-
- Full Member
- Contacteer:
Denk niet echt dat daaruit iets te leren valt. Ik heb VGP (GAK 70) ook gewoon bijgehouden en niks verkocht boven de 200. Maar ik zou dat gewoon opnieuw doen in dezelfde situatie.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Alé ... opeens ben je een topper geworden ...kierkegaard schreef: ↑2 december 2022, 18:15 Mijne zal ongeveer gelijkaardig zijn. -16% nu (op aandelenportefeuille). Ong. -4% over totaal vermogen.
Van -17% naar -4% op 2 dagen ... straf.kierkegaard schreef: ↑1 december 2022, 19:37 Allez, 't zijn hier weer allemaal toppers. Hier -17% YTD.
Hoe ik aan -15% kom?
META -62%
Norcros -42%
VGP -39%
Verder heb ik Moury construct, Alphabet en Fevertree in portfolio genomen.
VGP, Roularta, Resilux en Ter Beke verkocht.
META -62%
Norcros -42%
VGP -39%
Verder heb ik Moury construct, Alphabet en Fevertree in portfolio genomen.
VGP, Roularta, Resilux en Ter Beke verkocht.
Kierkegaard heeft ook Norcros denk ik, ik ook.
Een verklaring voor die -42% YTD moet puur het recessie sentiment in UK zijn. Want het bedrijf doet het eigenlijk heel goed.
Zou durven bijkopen als ik wat meer ponden op de rekening had.
Een verklaring voor die -42% YTD moet puur het recessie sentiment in UK zijn. Want het bedrijf doet het eigenlijk heel goed.
Zou durven bijkopen als ik wat meer ponden op de rekening had.
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
- 26 %, met dank aan onder meer Sofina, CP Invest, VGP en Colruyt.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ook enkel aandelen zeker, zoals kierkegaard ?
En delaby vermoedelijk ook.
Zet dat er dan gewoon toch bij ...
Ja, zodra er signalen kwamen dat de bouw en verbouw markt vertraagde, zag je een impact op de gerelateerde aandelen. Zo ook Recticel bijvoorbeeld.
Ik heb Norcros en Recticel bijgekocht dit jaar. Beiden sterk bezig, sterk management en ruimte voor groei. Als de cyclus in een dal zit, moet je dergelijke bedrijven accumuleren.
@Earth: ja, 100% aandelen.
-
- Full Member
- Contacteer:
Iets aandachtiger lezen. -17% was op aandelenportefeuille (we zitten immers op een aandelenforum en topic). -4% op de volledige portefeuille, met ook cash, goud, vastrentende beleggingen enz.EarthNvstr1 schreef: ↑2 december 2022, 18:52Alé ... opeens ben je een topper geworden ...kierkegaard schreef: ↑2 december 2022, 18:15 Mijne zal ongeveer gelijkaardig zijn. -16% nu (op aandelenportefeuille). Ong. -4% over totaal vermogen.
Van -17% naar -4% op 2 dagen ... straf.kierkegaard schreef: ↑1 december 2022, 19:37 Allez, 't zijn hier weer allemaal toppers. Hier -17% YTD.
En neen, dat maakt van mij dit jaar jammer genoeg geen topper. De indexen doen het immers iets beter dan die -17%.
Laatst gewijzigd door kierkegaard op 3 december 2022, 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Full Member
- Contacteer:
Ja dat klopt! Ik sta in mijn portefeuille rekening houdende met uitgekeerde dividenden, met een kleine totale winst op norcros. Maar YTD wel -40% Een van de posities die mijn jaarrendement sterk naar beneden trekt.
Verder niet aan geraakt. Ik houd gewoon.
-
- Full Member
- Contacteer:
Hoe vreemd...EarthNvstr1 schreef: ↑3 december 2022, 10:46Ook enkel aandelen zeker, zoals kierkegaard ?
En delaby vermoedelijk ook.
Zet dat er dan gewoon toch bij ...
*Kijkt bovenaan scherm*: Home - Forum - Beleggen - Fondsen en aandelen
Zou het in een topic YTD-'fondsen en aandelen', over 'fondsen en aandelen' kunnen gaan?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Als je het zo bekijkt ... "fondsen" kan vanalles zijn... obligatiefondsen, geldmarktfondsen, cryptofondsen, ...
Voedselfonds , nobelprijs fonds , energie fonds , natuur fonds
Gemiddeld - 13,41 % YTD zonder dividend
Gemiddeld - 13,41 % YTD zonder dividend
Weet het zo niet precies.
Maar dus ook heel wat bijgekocht ( bijna alleen AMG aan koersen van rond de 24,5 en 27,5 - heel wat) , maar tesamen met Fugro en Ordina , en een heel klein beetje : CTac en Heijmans :
- Iets van tussen de + 30 en + 40 %. Kan ook iets hoger zijn.
Met een volledige afsplitsing ( en nog voorlopig onder de vleugels van AMG zelf) van de Lithium tak, als afzonderlijke entiteit, vanaf 1 januari 2023 ; reken ik eigenlijk toch ook zo'n percentages voor het komende jaar.
- xxx - Maar zal natuurlijk ook afhangen wat de wereld economie gaat doen. Verwacht wordt een milde recessie de eerste 2 kwartalen. Inflatie op hoogtepunt, kan dalen. Rente kan nog wat hoger, maar zal dan wat stabiliseren in de loop van 2023 , tegen eind 2023 mogelijk terug wat dalen. ( Zo zie ik het)
- De beurs loopt eigenlijk iets van een 6 tot 8 maanden vooruit. Cyclische aandelen , mijnbouwbedrijven, grondstof aandelen kunnen het dan goed gaan doen. Defensieve sectoren wat minder geliefd dan ( beleggers zien meer koerswinst, in de 1e categorie )
( Is maar een veronderstelling, zo zie ik het)
Maar een zwarte zwaan is altijd mogelijk, die het schema overhoop haalt.
LR
Maar dus ook heel wat bijgekocht ( bijna alleen AMG aan koersen van rond de 24,5 en 27,5 - heel wat) , maar tesamen met Fugro en Ordina , en een heel klein beetje : CTac en Heijmans :
- Iets van tussen de + 30 en + 40 %. Kan ook iets hoger zijn.
Met een volledige afsplitsing ( en nog voorlopig onder de vleugels van AMG zelf) van de Lithium tak, als afzonderlijke entiteit, vanaf 1 januari 2023 ; reken ik eigenlijk toch ook zo'n percentages voor het komende jaar.
- xxx - Maar zal natuurlijk ook afhangen wat de wereld economie gaat doen. Verwacht wordt een milde recessie de eerste 2 kwartalen. Inflatie op hoogtepunt, kan dalen. Rente kan nog wat hoger, maar zal dan wat stabiliseren in de loop van 2023 , tegen eind 2023 mogelijk terug wat dalen. ( Zo zie ik het)
- De beurs loopt eigenlijk iets van een 6 tot 8 maanden vooruit. Cyclische aandelen , mijnbouwbedrijven, grondstof aandelen kunnen het dan goed gaan doen. Defensieve sectoren wat minder geliefd dan ( beleggers zien meer koerswinst, in de 1e categorie )
( Is maar een veronderstelling, zo zie ik het)
Maar een zwarte zwaan is altijd mogelijk, die het schema overhoop haalt.
LR