Wat is uw YTD?
TIP
Re: Wat is uw YTD?
+12,38% zitten we vandaag
Weer geen heel goede maand, maar spreiding doet wel zijn werk en de dingen die gepland waren om te stijgen stijgen wel.
Alleen sommige dalingen waren minder gepland
Dus op schema, zou ik zeggen, wel met iets meer schrik naar de volgende maanden(en vooral volgend jaar) toe dan gepland.
Maar je hebt niet alles onder controle
Weer geen heel goede maand, maar spreiding doet wel zijn werk en de dingen die gepland waren om te stijgen stijgen wel.
Alleen sommige dalingen waren minder gepland
Dus op schema, zou ik zeggen, wel met iets meer schrik naar de volgende maanden(en vooral volgend jaar) toe dan gepland.
Maar je hebt niet alles onder controle
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Code: Selecteer alles
Year XIRR Weight
Total Cash M-Funds ETFs Stocks Coops P2P-BE P2P-nBE Crypto Total Cash M-Funds ETFs Stocks Coops P2P-BE P2P-nBE Crypto
YTD 2,02% 0,44% 3,16% 11,89% 0,21% 2,31% 1,95% 3,06% 6,05% 100,00% 7,55% 11,14% 7,23% 44,58% 6,23% 19,73% 2,89% 0,65%
Aandelen portefeuille +15,3%
Volledige portefeuille +10.0%
Volledige portefeuille +10.0%
1Week 1Mnd 3Mnd 6Mnd #YTD# 1Jr/Jr 3Jr/Jr 5Jr/Jr
1,7 -0,9 3,9 5,7 10,0 4,7 7,5 5,1 Mijn volledige portefeuille: 60 aandelen/30 vastrentend/10 Cash
Waarvan
0,8 -0,3 -0,8 0,9 1,0 -2,9 -4,6 -1,3 Mijn stabiele vastrentende portefeuille
2,4 -1,5 6,4 8,7 15,3 8,2 13,3 8,2 Mijn groei portefeuille : Wereld aandelen met tilt naar Value en SC
Waarvan
3,8 -0,1 16,8 23,9 40,4 12,6 20,1 23,6 Het B7H4long-A-aandelen fonds
3,6 -2,8 2,7 x 8,3 10,2 13,0 4,1 SPDR® MSCI Europe Sm Cap Val Wtd ETF ...
3,0 -1,6 13,1 x 9,9 1,7 24,2 8,9 SPDR® MSCI USA Small Cap Val Wtd ETF ...
2,4 -0,6 5,6 x 15,0 7,1 12,2 9,9 IWDA – MSCI world – wereld aandelen – ~75% van het geld dat wereldwijd in vrij verhandelbare aandelen belegd is
0,4 0,3 0,0 x 2,4 -2,2 -5,6 -1,9 IEAG – Barclays Euro Aggregate bonds
0,8 -0,3 -0,8 x 1,0 -2,9 -5,5 -1,9 VAGF – Wereld Aggregate Hedged Bonds
Laatst gewijzigd door B7H4long op 1 september 2023, 21:47, 6 keer totaal gewijzigd.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Als ik allles zo lees zijn jullie enorm rijk geworden
Geloof er geen bal van.
Geloof er geen bal van.
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Rendement YTD tot 1 september op mijn beleggingsportefeuille (fondsen en individuele aandelen): 10,34%.
Helaas behoorlijk naar beneden gehaald door slecht presterende holdings (o.a. Brederode en Sofina).
Daarnaast is mijn vastrentende portefeuille (spaarrekeningen, termijnrekeningen, individuele obligaties, met uitzondering van crowdlending) onderhevig aan een geannualiseerde rente van 2,22%.
Helaas behoorlijk naar beneden gehaald door slecht presterende holdings (o.a. Brederode en Sofina).
Daarnaast is mijn vastrentende portefeuille (spaarrekeningen, termijnrekeningen, individuele obligaties, met uitzondering van crowdlending) onderhevig aan een geannualiseerde rente van 2,22%.
Leg eens uit als je wil. YTD is maar slechts een gegeven dat sinds begin dit jaar tot nu.EarthNvstr1 schreef: ↑1 september 2023, 20:35Logisch dat je er geen bal van gelooft als je verkeerd leest.
Ja dat ging even fantastisch maar de beurs klapt overal ineen op enkele aandelen na.
Gezien niemand laat zien welke aandelen ze hebben, geloof ik er niks van.
Ik haal met moeite 0,5% op het totaal en dat is voornamelijk door herbeleggingen op aandelen die 10% doen....
Als het winter wordt, dan gaan mijn aandelen knallen....daar wacht ik op....jaaaaaa allemaal Fossiel
Groeten Bas.
Waar zie je de beurzen ineen klappen? Het nogal gehypte IWDA heeft een YTD van 15%. Een S&P500-ETF heeft een YTD van afgerond 18%, een MSCI Europe-ETF 11%. Mijn portfolio bevat voornamelijk dergelijke ETF's.Bassie schreef: ↑1 september 2023, 21:36Leg eens uit als je wil. YTD is maar slechts een gegeven dat sinds begin dit jaar tot nu.EarthNvstr1 schreef: ↑1 september 2023, 20:35
Logisch dat je er geen bal van gelooft als je verkeerd leest.
Ja dat ging even fantastisch maar de beurs klapt overal ineen op enkele aandelen na.
Gezien niemand laat zien welke aandelen ze hebben, geloof ik er niks van.
Ik haal met moeite 0,5% op het totaal en dat is voornamelijk door herbeleggingen op aandelen die 10% doen....
Als het winter wordt, dan gaan mijn aandelen knallen....daar wacht ik op....jaaaaaa allemaal Fossiel
Ik denk dat de geposte rendementen hier nogal heel normaal zijn....
Ik denk dat het vooral aan jou ligt, en als je investeert zoals je post, snap ik jouw rendement ook wel eigenlijk
Ik denk dat het vooral aan jou ligt, en als je investeert zoals je post, snap ik jouw rendement ook wel eigenlijk
YTD 8,09%, vooral de 4 holdings hebben een dramatische maand achter de rug.
Exit Telenet, en voor de derde maand op rij IMIE bijgekocht.
Exit Telenet, en voor de derde maand op rij IMIE bijgekocht.
25%ACKB - BFIT - BREB - COFB - COLR - ONTEX - PRX - SOF - SOLB - SYENS - UNA - VGP - WDP - WKL
16%IMIE - 15%SWRD&IWDA - 13%CSPX - 4%EMIM
21%Bonds - 2%IEGA - 4%CASH Updated 01/11/2024
16%IMIE - 15%SWRD&IWDA - 13%CSPX - 4%EMIM
21%Bonds - 2%IEGA - 4%CASH Updated 01/11/2024
Goh, het blijft maar een gemiddelde, velen zullen beter gedaan hebben.
Beleggers die goed gespreid beleggen hebben dit jaar hun investeringen als zien aangroeien, minimaal een 12%, maximaal een percent of 18%.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Aandelen (ETFs): +12,98%
Cash: +0,06%
Pensioensparen: +4,70%
Totaal: +6,35%
Cash: +0,06%
Pensioensparen: +4,70%
Totaal: +6,35%
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
Port 2: IWDA (50%) - JPGL (15%) - ZPRV (18%) - ZPRX (7%) - 5MVL (10%)
Port 2: IWDA (50%) - JPGL (15%) - ZPRV (18%) - ZPRX (7%) - 5MVL (10%)
lang geleden dat ik een aandeel heb gehad die op één dag zo steeg
Dell Computer
thanks to Michaël Dell and the sun is shining!
Dell Computer
thanks to Michaël Dell and the sun is shining!
Hmm, het gros van de YTD winst is te danken aan tech en de AI gekte, een heel beperkt aantal mega aandelen die zwaar doorwegen in de grote indexen en waar de IWDA'er dus met een vrij groot deel van zijn belegging in zit. Wie een normale en meer evenwichtige spreiding heeft met losse aandelen gaat wellicht niet of minder overwogen in tech en AI gehypte aandelen zitten.
S&P500 markedcap: YTD 18%
S&P500 equal weight: YTD 6%
Europe 600 index: YTD 7%
Tijd zal leren of beleggers met een evenwichtige spreiding de domme of slechte beleggers zijn.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.