Wat is uw YTD?
TIP
Re: Wat is uw YTD?
Aint gonna lie, het doet een mens twijfelen. Natuurlijk, bij value picks investeer je in aandelen die de markt per definitie niet naar waarde schat en kan het een tijdje duren alvorens de faire waarde naar boven komt. Deze wachttijd trekt je rendement omlaag waardoor je virtueel onderpresteert. De rerating kan snel gaan.Rise schreef: ↑15 juli 2024, 19:33 Omdat iedereen nog steeds te weinig tech heeft, en te veel rommel. Achteraf gezien had ik mijn Paypal bags na Q1 moeten dumpen en alles mee in Alphabet gestoken hebben. En ZScaler kopen ipv Ulta (ironisch genoeg zelfde avond earnings toen, verkeerd gekozen). "De trend van megacaps is voorbij" werd hier begin dit jaar geschreven. "AI is een hype en Nvidia/semiconductors zijn te duur". Allemaal de beste performers. Als je dan ook de Ozempic trein nog mist... Biljoenen aan market cap zijn daar enkel dit jaar bijgekomen. Als je dan zit met aandelen genre GBL, Bpost, Umicore, Barco, Tessenderlo, QfG, Alfen, tja.
Bijvoorbeeld Tessenderlo verwacht het komende jaar geen groei in earnings, dus welke koers katalysator gaat er zijn om de onderwaardering weg te werken? (Speculatie exit daar gelaten)
Value investing is basically dood door de massamigratie naar ETF's en AI in de markt. No way dat Tessenderlo ooit ook maar in de buurt van fair value gaat komen. Die vent zet zijn traject met de Picanol/Tessenderlo constructie rustig door, volume droogt totaal op en gaat dan OOIT voor een spotprijs van de beurs. De opportunity cost van concentreren in zo'n bedrijven is te hoog.
Tech, tech en nog eens tech als je de index wilt verslaan. Amazon, Microsoft, Meta en Google kan je kopen alsof je IWDA koopt, en je zal het waarschijnlijk outperformen.
Alphabet was begin dit jaar trouwens absoluut een value pick aan 19x forward earnings met $100 miljard cash op de balans en de nr. 3 speler in cloud (natuurlijk stijgt die Cloud groei door AI, zag je van ver komen).
Tech, tech en nog eens tech als je de index wilt verslaan. Amazon, Microsoft, Meta en Google kan je kopen alsof je IWDA koopt, en je zal het waarschijnlijk outperformen.
Alphabet was begin dit jaar trouwens absoluut een value pick aan 19x forward earnings met $100 miljard cash op de balans en de nr. 3 speler in cloud (natuurlijk stijgt die Cloud groei door AI, zag je van ver komen).
Een nieuwe maand voorbij. Hier de cijfers.
+8,38%
50,51% etf
8,53% stocks
40,96% cash
Ik heb wat winsten genomen op aandelen begin en midden juli. Blijkbaar geen slecht moment gezien we nog wat verder wegzakken.
De bedoeling zou zijn om gedurende de (historisch gezien) mindere maanden die komen telkens wat meer etf bij te kopen.
Niet alleen door de massamigratie naar ETF's maar vooral door de grotere aantal particulieren die kopen en verkopen zonder te weten waarom.Rise schreef: ↑20 juli 2024, 23:48 Value investing is basically dood door de massamigratie naar ETF's en AI in de markt. No way dat Tessenderlo ooit ook maar in de buurt van fair value gaat komen. Die vent zet zijn traject met de Picanol/Tessenderlo constructie rustig door, volume droogt totaal op en gaat dan OOIT voor een spotprijs van de beurs. De opportunity cost van concentreren in zo'n bedrijven is te hoog.
In 1999 was het internet, internet en internet .... we weten allemaal (hoop jij ook) hoe het geëindigd is ....Rise schreef: ↑20 juli 2024, 23:48
Hoh, wellicht heb je gelijk. Nu, Ik denk niet dat het interessant is om nu ineens alles te verkopen omdat het even wat minder gaat zijn. Als je kijkt van waar we komen.. IWDA YTD boven de 12%. We zijn halverwege. Dat is niet slecht denk ik, eerder uitzonderlijk. Zou er niet van verschieten als we de helft terug afgeven de komende maanden om dan vanaf november terug door te stijgen
Ik zeg niet dat je niets mag verkopen. Ik zeg alleen maar dat je misschien eens moet nadenken over welke aandelen (bedrijven) je kwijt wil zijn. Goede of slechte?
Of de beurs verder gaat dalen weet ik niet. Maar het zou best kunnen. Ik ben voorbereid op elk scenario.
Of de beurs verder gaat dalen weet ik niet. Maar het zou best kunnen. Ik ben voorbereid op elk scenario.
Hoh, het zijn allemaal goede op zich want ze hebben mij redelijk wat geld opgebracht uiteindelijk. Ik wens het geld ook na 5 jaar voor iets anders aan te wenden, dus stap ik liever uit wat meer risicovollere aandelen en hou ik wat meer cash aan om af en toe eens een koopje te doen. Misschien koop ik dezelfde wel terug aan nu ze toch redelijk wat lager genoteerd staan. Maar het zullen eerder trackers worden.Barryke schreef: ↑2 augustus 2024, 14:36 Ik zeg niet dat je niets mag verkopen. Ik zeg alleen maar dat je misschien eens moet nadenken over welke aandelen (bedrijven) je kwijt wil zijn. Goede of slechte?
YTD van mijn “actief” beheerde aandelenportefeuille (holdings + quality): +4.14%. Benchmark (wereldwijd large cap gemengd): +9.34%.
Noot: er is precies wel iets mis met mijn benchmark bij morningstar. Resultaat deze week zogezegd -1.56%. Met -4% voor IWDA lijkt dat onmogelijk.
EMIM (10% aandelengedeelte) en TR Property (10% aandelengedeelte) zitten hier niet bij in. Goud en obligaties ook niet.
Alles samen rond de 5% YTD.
Verdeling:
Aandelen 53.1%
Obligaties 35.4%
Goud 10.2%
Cash 1.3%
Noot: er is precies wel iets mis met mijn benchmark bij morningstar. Resultaat deze week zogezegd -1.56%. Met -4% voor IWDA lijkt dat onmogelijk.
EMIM (10% aandelengedeelte) en TR Property (10% aandelengedeelte) zitten hier niet bij in. Goud en obligaties ook niet.
Alles samen rond de 5% YTD.
Verdeling:
Aandelen 53.1%
Obligaties 35.4%
Goud 10.2%
Cash 1.3%
YTD: 6.48% op 2/8/24
Assetverdeling:
- aandelen 41.1%
- obligaties 32.7%
- cash 17.8%
- edelmetalen 8.2%
- crypto 0.3%
Assetverdeling:
- aandelen 41.1%
- obligaties 32.7%
- cash 17.8%
- edelmetalen 8.2%
- crypto 0.3%
Yolo-portfolio +18,6%
IWDA +12,1% (met gelijke cash inflows)
Na de yen carry-trade unwind scare mijn volledige positie Norcros verkocht. Was een all-or-nothing i.v.m. transactiekosten en het was de enige positie die ik op dat moment nog met dikke winst kon verkopen om koopjes te doen. Zeer jammer (en al een beetje spijt), maar wel heel mooie posities voor in de plaats gekomen. Zou Norcros graag nog terug kopen later, maar dat moet dan bij een andere broker i.v.m. kosten op inning dividend + absurd hoge transactiekosten op LSE.
"Quit while you're ahead" zegt men dan. Al dat swingtraden heeft min of meer gewerkt, maar imo te weinig en dat hou je niet consequent vol door te hoge transactiekosten + incoming meerwaardebelasting. Voor alle huidige posities heb ik een voor mezelf uitgeschreven bull case met een termijn van 3 jaar, behoudens barsten in die bull case uiteraard. App verwijderd, transacties enkel nog via desktop. Focus op een sterke kwantitatieve basis (geen verhaaltjes) en reëel rendement (dividenden/share buybacks) om ook bij turbulente periodes of structurele onderwaardering gerust te kunnen slapen. Enige uitzondering is Paypal wegens de extreem hoge weging. Risk/reward gaat disproportioneel achteruit zodra de koers echt in beweging komt. Ga waarschijnlijk in schijfjes verkopen met het eerste koersdoel op $78. Dit op basis van een netto buyback yield van 6% ($6 miljard buybacks - $1,35 miljard SBC en 1 miljard shares outstanding).
Samenstelling:
Basic-Fit is slachtoffer van lage handelsvolumes en een optisch torenhoge schuldenlast. De markt zit hier nu eens écht goed fout. Onderliggend is het een supergezond bedrijf dat kwartaal na kwartaal sterke cijfers rapporteert die totaal niet worden gereflecteerd in de beurskoers. Op basis van de projecties van het mgmt en enige verbeelding is dit tegen 2030 een kanjer van een dividendaandeel bovenop de triple digit koerswinst. In euro's is BFIT momenteel mijn top pick (als in: geef mij nu 5 000 euro en ik steek ze meteen integraal in BFIT). Is ook een rechtstreekse beneficiary van interest rate cuts (owv financiële hefboom van het bedrijfsmodel) en imo amper gevoelig voor een eventuele recessie. Zoals Umi al meermaals heeft vermeld heeft BFIT de 'noodstop' (aka stop op expansie) en die hoge Capex is overnight verdwenen. Op basis van meningen in mijn omgeving heeft BFIT imo ook nog wel wat ruimte qua prijszetting in de mature markten (BE/NL).
Stellantis om de RV-vrijstelling op dividenden te blijven gebruiken, waarvoor Norcros oorspronkelijk bedoeld was. 9,4% netto dividend yield + 6% share buyback yield aan een PE van 3. Forward P/FCF als je rekent met pre-Covid (en dus pre-merger/pre-synergies) marges en min of meer gelijke omzet zit je rond 7x FCF. Laatste maanden is de trend heel duidelijk: de consument is (surprise surprise) toch niet zo happig op EV's. De tweedehandswaarde stuikt in mekaar (leasebedrijven spreken zelfs over uit de markt stappen), de aankoopprijs is te hoog en de infrastructuur te beperkt. Handelsoorlog met China hangt als een zwaard van Damocles boven de Duitse autoindustrie (die gebukt gaat onder gigantische schulden). Drie keer raden welke constructeur nog het grootste % ICE-wagens aflevert en een uitzonderlijk hoge nettokaspositie heeft? Stevige familiale verankering via o.a. Exor. De CEO Tavares wordt gehaat in de VS, maar is een bewezen topmanager met een indrukwekkend track record bij Renault en PSA (dat uiteindelijk is gefuseerd met Fiat-Chrysler om het huidige Stellantis te vormen). Van verlieslatend en op de rand van faillissement naar de meest financieel gezonde autobouwer van Europa. Die mag mijn geld wel drie jaar hebben denk ik dan. Als het goed genoeg is voor de Agnelli's is het waarschijnlijk ook goed genoeg voor mij.
Ulta ook al eerder besproken, toevallig hot vandaag door Berkshire aankoop. Zit er nu wel in aan een veel aantrekkelijkere cost basis dan hiervoor. Ik wacht minstens tot Q1 2025 om te kijken wat die JV in Mexico brengt. Best case knopen ze volgend jaar al weer aan met groei en dan kan die multiple weer naar 20+ zoals historisch het geval was. Imo is dat ook wat de mannen bij Berkshire ervan denken. In the meantime veel share buybacks.
Marktpositie en LT vooruitzichten voor Amazon begin dit jaar ook al eens uitgebreid besproken. Q2 was een EPS beat op revenue miss en dat is positief, geen reden om -10% te gaan (EPS cijfers zijn belangrijker bij AMZN dan anderen, want itt hun peers doen zij geen buybacks, maar geven wel aan een hoog tempo nieuwe aandelen uit). AMZN is een bedrijf met enorm veel operating leverage, en zeer hoge groei-Capex. Op basis van PE of FCF ga je dit bedrijf nooit goedkoop kunnen krijgen. Om een degelijke inschatting te maken van de onderliggende waarde zou je eigenlijk een sum-of-the-parts moeten doen voor AWS, Prime, Amazon retail en de ad business. Is uiteraard onbegonnen werk (en Prime/ads/retail zijn met mekaar verweven) dus doe je het maar met nattevingerwerk. Op basis van de TTM (afgelopen 12 maanden) operating cash flow is Amazon na Q2 nog nooit zo goedkoop geweest. Als je een simulatie doet voor marges van 10, 15 en 20% op die omzet en je trekt er de AI-capex van af krijg je absurde cijfers voor FCF. Volgens mij is dat geen 'luchtkasteel', maar keiharde realiteit. AMZN is hét beste voorbeeld van een serial compounder. Ooit begonnen als boekenwinkel, vandaag de dag marktleider in cloud, marktleider in online retail, top-3 ad business na META/GOOGL en het tweede grootste streamingplatform ter wereld. Daarnaast nog activiteiten in supermarkten (Whole Foods), online apotheek (Amazon Phamacy), etc.
Elk argument over waardering op basis van huidige cijfers is onzin als het gaat over een bedrijf dat dit soort cijfersets publiceert:
Een duiding hierover van het AMZN management zelf, uit de 'Letter to shareholders' van 2004:
IWDA +12,1% (met gelijke cash inflows)
Na de yen carry-trade unwind scare mijn volledige positie Norcros verkocht. Was een all-or-nothing i.v.m. transactiekosten en het was de enige positie die ik op dat moment nog met dikke winst kon verkopen om koopjes te doen. Zeer jammer (en al een beetje spijt), maar wel heel mooie posities voor in de plaats gekomen. Zou Norcros graag nog terug kopen later, maar dat moet dan bij een andere broker i.v.m. kosten op inning dividend + absurd hoge transactiekosten op LSE.
"Quit while you're ahead" zegt men dan. Al dat swingtraden heeft min of meer gewerkt, maar imo te weinig en dat hou je niet consequent vol door te hoge transactiekosten + incoming meerwaardebelasting. Voor alle huidige posities heb ik een voor mezelf uitgeschreven bull case met een termijn van 3 jaar, behoudens barsten in die bull case uiteraard. App verwijderd, transacties enkel nog via desktop. Focus op een sterke kwantitatieve basis (geen verhaaltjes) en reëel rendement (dividenden/share buybacks) om ook bij turbulente periodes of structurele onderwaardering gerust te kunnen slapen. Enige uitzondering is Paypal wegens de extreem hoge weging. Risk/reward gaat disproportioneel achteruit zodra de koers echt in beweging komt. Ga waarschijnlijk in schijfjes verkopen met het eerste koersdoel op $78. Dit op basis van een netto buyback yield van 6% ($6 miljard buybacks - $1,35 miljard SBC en 1 miljard shares outstanding).
Samenstelling:
Paypal reeds uitvoerig besproken. Alphabet idem. Beiden nog steeds spotgoedkoop, diegenen die al jaren met losers blijven zitten herlezen die posts misschien best nog een keer. Vooral diegenen die al 4 jaar lopen klagen dat ze veel te veel posities hebben, te veel underperformers en te weinig tech (ja contextbinder ik bedoel jou). Koop gewoon die tech en Alphabet zit, alweer, in de perfecte storm om dat ook nog eens aan relatief lage waarderingen te doen.38% Paypal +12,7%%
23% Alphabet +7,4%
20% Basic-Fit +9,0%
6% Amazon +5,9%
6% Ulta Beauty +13,9%
6% Stellantis +0%
Basic-Fit is slachtoffer van lage handelsvolumes en een optisch torenhoge schuldenlast. De markt zit hier nu eens écht goed fout. Onderliggend is het een supergezond bedrijf dat kwartaal na kwartaal sterke cijfers rapporteert die totaal niet worden gereflecteerd in de beurskoers. Op basis van de projecties van het mgmt en enige verbeelding is dit tegen 2030 een kanjer van een dividendaandeel bovenop de triple digit koerswinst. In euro's is BFIT momenteel mijn top pick (als in: geef mij nu 5 000 euro en ik steek ze meteen integraal in BFIT). Is ook een rechtstreekse beneficiary van interest rate cuts (owv financiële hefboom van het bedrijfsmodel) en imo amper gevoelig voor een eventuele recessie. Zoals Umi al meermaals heeft vermeld heeft BFIT de 'noodstop' (aka stop op expansie) en die hoge Capex is overnight verdwenen. Op basis van meningen in mijn omgeving heeft BFIT imo ook nog wel wat ruimte qua prijszetting in de mature markten (BE/NL).
Stellantis om de RV-vrijstelling op dividenden te blijven gebruiken, waarvoor Norcros oorspronkelijk bedoeld was. 9,4% netto dividend yield + 6% share buyback yield aan een PE van 3. Forward P/FCF als je rekent met pre-Covid (en dus pre-merger/pre-synergies) marges en min of meer gelijke omzet zit je rond 7x FCF. Laatste maanden is de trend heel duidelijk: de consument is (surprise surprise) toch niet zo happig op EV's. De tweedehandswaarde stuikt in mekaar (leasebedrijven spreken zelfs over uit de markt stappen), de aankoopprijs is te hoog en de infrastructuur te beperkt. Handelsoorlog met China hangt als een zwaard van Damocles boven de Duitse autoindustrie (die gebukt gaat onder gigantische schulden). Drie keer raden welke constructeur nog het grootste % ICE-wagens aflevert en een uitzonderlijk hoge nettokaspositie heeft? Stevige familiale verankering via o.a. Exor. De CEO Tavares wordt gehaat in de VS, maar is een bewezen topmanager met een indrukwekkend track record bij Renault en PSA (dat uiteindelijk is gefuseerd met Fiat-Chrysler om het huidige Stellantis te vormen). Van verlieslatend en op de rand van faillissement naar de meest financieel gezonde autobouwer van Europa. Die mag mijn geld wel drie jaar hebben denk ik dan. Als het goed genoeg is voor de Agnelli's is het waarschijnlijk ook goed genoeg voor mij.
Ulta ook al eerder besproken, toevallig hot vandaag door Berkshire aankoop. Zit er nu wel in aan een veel aantrekkelijkere cost basis dan hiervoor. Ik wacht minstens tot Q1 2025 om te kijken wat die JV in Mexico brengt. Best case knopen ze volgend jaar al weer aan met groei en dan kan die multiple weer naar 20+ zoals historisch het geval was. Imo is dat ook wat de mannen bij Berkshire ervan denken. In the meantime veel share buybacks.
Marktpositie en LT vooruitzichten voor Amazon begin dit jaar ook al eens uitgebreid besproken. Q2 was een EPS beat op revenue miss en dat is positief, geen reden om -10% te gaan (EPS cijfers zijn belangrijker bij AMZN dan anderen, want itt hun peers doen zij geen buybacks, maar geven wel aan een hoog tempo nieuwe aandelen uit). AMZN is een bedrijf met enorm veel operating leverage, en zeer hoge groei-Capex. Op basis van PE of FCF ga je dit bedrijf nooit goedkoop kunnen krijgen. Om een degelijke inschatting te maken van de onderliggende waarde zou je eigenlijk een sum-of-the-parts moeten doen voor AWS, Prime, Amazon retail en de ad business. Is uiteraard onbegonnen werk (en Prime/ads/retail zijn met mekaar verweven) dus doe je het maar met nattevingerwerk. Op basis van de TTM (afgelopen 12 maanden) operating cash flow is Amazon na Q2 nog nooit zo goedkoop geweest. Als je een simulatie doet voor marges van 10, 15 en 20% op die omzet en je trekt er de AI-capex van af krijg je absurde cijfers voor FCF. Volgens mij is dat geen 'luchtkasteel', maar keiharde realiteit. AMZN is hét beste voorbeeld van een serial compounder. Ooit begonnen als boekenwinkel, vandaag de dag marktleider in cloud, marktleider in online retail, top-3 ad business na META/GOOGL en het tweede grootste streamingplatform ter wereld. Daarnaast nog activiteiten in supermarkten (Whole Foods), online apotheek (Amazon Phamacy), etc.
Elk argument over waardering op basis van huidige cijfers is onzin als het gaat over een bedrijf dat dit soort cijfersets publiceert:
Een duiding hierover van het AMZN management zelf, uit de 'Letter to shareholders' van 2004:
Verder spendeer ik hier veel te veel energie, en keer op keer ben ik verbaasd over hoe sommigen erin slagen om met de meest tenenkrommende tegenargumenten op te proppen te komen. You can lead a horse to water, but you can't make it drink. Bij deze dus mijn laatste post, tenzij misschien eind dit jaar om de balans op te maken en nog eens arrogant te komen zeggen "told you so" Succes, ciao en de ballen!Our ultimate financial measure, and the one we most want to drive over the long-term, is free cash flow per share.
Why not focus first and foremost, as many do, on earnings, earnings per share or earnings growth? The simple answer is that earnings don’t directly translate into cash flows, and shares are worth only the present value of their future cash flows, not the present value of their future earnings. Future earnings are a component—but not the only important component—of future cash flow per share. Working capital and capital expenditures are also important, as is future share dilution.
Though some may find it counterintuitive, a company can actually impair shareholder value in certain circumstances by growing earnings. This happens when the capital investments required for growth exceed the present value of the cash flow derived from those investments.
Ik zit zelf ook met een bescheiden positie in basic fit (2%van de port). Zie de toekomst ook positief maar Frankrijk is momenteel toch een probleem, de clubs draaien er toch veel minder dan ze hadden voorgesteld.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Mooie outperformance. Merci voor je uitleg!
Ik ga proberen nog minder te handelen en mijn posities nog verder te beperken. Norcros blijft in port en Basic Fit hou ik ook hoewel het inderdaad zoals hierboven reeds gezegd niet allemaal rozengeur en maneschijn is. Huidige port ziet eruit als volgt:
Envipco 27%
Norcros 12%
Basic Fit 10%
Meta 10%
Adyen 7,5%
Hellofresh 6%
Moncler 5,5 %
EVS 5%
Fever-Tree 5%
Unilever 4%
Robertet 2,7%
Qualys 2%
Texaf 2%
YTD +10,8%
Ahja en Water Intelligence natuurlijk! In het vergeethoekje van Degiro.
Ik ben me momenteel wat aan het verdiepen in metallurgical coal (cokes). Pabrai heeft er al een tijdje een stevige hap van zijn port in gestoken (30%), net als zijn vriend Guy Spier en David Einhorn zit ook in de coal sector (met Consol energy). Grondstoffen, dat is de pure value hoek natuurlijk. Maar met iedereen die nu in Tech zit (met de AI boom), is het misschien wel de juiste moment om wat meer value picks toe te voegen.
Die kolen sector is een beetje vergelijkbaar met de tabaksindustrie. De meesten zijn er vies van maar ze produceren stevige winsten. En wat velen onderschatten is dat die kolen (dus geen ‘thermal coal’) wel degelijk essentieel zijn voor het maken van staal. En denk dat we daar niet snel een surrogaat voor zullen vinden. Die bedrijven zijn erg cyclisch en zitten momenteel in een dal met lage prijzen per ton. Maar van de meeste US bedrijven die ik zag is de balans clean, zonder schulden, en zijn ze eerder voorzichtig in hun kapitaal allocatie om deze economische downturn te doorstaan. Alpha Metallurgical Coal is de grootste Amerikaanse producent van Met Coal. Een bedrijf dat enorme % aan buybacks spendeert. In de Q-calls zeggen ze geregeld dat alle overtollige cash zal gaan naar shareholder compensation. Huidige cycle duurt wel langer dan normaal maar het is typisch dat aandeelhouders de situatie extrapoleren tot in het oneindige.
https://www.reuters.com/markets/commodi ... d%20States.
Code: Selecteer alles
1Week 1Mnd 3Mnd 6Mnd #YTD# 1Jr/Jr 3Jr/Jr 5Jr/Jr
0,2 0,2 2,6 5,2 7,7 12,5 3,7 8,1 Mijn volledige portefeuille: 60 aandelen/30 vastrentend/10 Cash
Waarvan
0,5 -0,1 3,2 7,6 12,2 19,0 6,8 13,9 Mijn groei portefeuille : Wereld aandelen met tilt naar Value en SC
Waarvan
-0,3 2,1 -1,4 -3,7 12,4 26,6 9,3 25,8 De B7H4long-A-aandelen selectie
Code: Selecteer alles
1Week 1Mnd 3Mnd 6Mnd #YTD# 1Jr/Jr 3Jr/Jr 5Jr/Jr
0,7 -1,0 -1,8 x 6,7 13,8 2,2 8,9 SPDR® MSCI Europe Sm Cap Val Wtd ETF ...
0,0 -3,9 4,8 x 6,4 15,4 9,1 14,6 SPDR® MSCI USA Small Cap Val Wtd ETF ...
0,8 -0,3 4,9 x 16,1 21,1 9,0 12,9 IWDA – MSCI world – wereld aandelen – ~75% van het geld dat wereldwijd in vrij verhandelbare aandelen belegd is
-0,4 0,4 2,8 x 1,0 5,5 -4,2 -2,6 IEAG – Barclays Euro Aggregate bonds
-0,2 1,2 3,8 x 1,9 5,5 -3,7 -2,0 VAGF – Wereld Aggregate Hedged Bonds
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.