Wat is uw YTD?
TIP
Re: Wat is uw YTD?
Deze week was het niet stil op de aandelenmarkten; een nieuwe tussenstand.
Alle rendementen volgens M* Lange Termijn, behalve 75/25 (via XIRR) en O6mixer
* Flexer heeft een paar fondsen die niet elke week berekent worden
YTD 02/10 gecorrigeerd voor 50/50
Code: Selecteer alles
YTD @ | YTD @ | YTD @ |
21/10 | 13/10 | 02/10 | Categorie | Portefeuille
--------------------------------------------------------------------
+0,20% |-0,54% | 7,82% | WerldAand | Aandelen deel van mijn persoonlijke portefeuille
+1,17% |+0,31% | 5.66% | Off Mix | 75/25 "praktisch voorbeeld" portefeuille uit de Bogleheadsthread
-2,13%*|-2,12%*| 2,00% | Off Mix | MK Flexer
~-0,3% |~-0,6% | 4,95% | ? | Mijn persoonlijk 60/40 portefeuille
+1,81% |+0,99% | 5,26% | ? | Lazy 60/40 IWDA/IEAG portefeuille
+1,57% |+0,68% | 4,00% | NeutrMix | Lazy 50/50 IWDA/IEAG portefeuille
-2,37% |-2,90% |-0,60% | NeutrMix | MK mixer
-0,26% |-0,47% |-0,02% | NeutrMix | O6 mixer
* Flexer heeft een paar fondsen die niet elke week berekent worden
YTD 02/10 gecorrigeerd voor 50/50
Laatst gewijzigd door B7H4long op 21 oktober 2018, 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
@B7B4long
Bedankt voor deze update. MK beloofde om elke 14 dagen een update te publiceren van de MK mixer maar de laatste dateert van 1/10.
Enkel op 11/10 een warrige commentaar over een artikel over een zeer gerenommeerde beheerder die benadrukt dat je beleggingen over meerdere jaren moet bekijken. Ik vraag me af waarom MK zo in het defensief gaat ...
Misschien slaan ze gewoon 14 dagen over in de hoop dat de situatie eind oktober beter is.
Nu, zoals ik een paar weken geleden schreef: over een jaar bestaat de MK website niet meer. Ze hadden zich beter gehouden aan het puur verstrekken van info in plaats van modelportefeuilles te construeren.
Bedankt voor deze update. MK beloofde om elke 14 dagen een update te publiceren van de MK mixer maar de laatste dateert van 1/10.
Enkel op 11/10 een warrige commentaar over een artikel over een zeer gerenommeerde beheerder die benadrukt dat je beleggingen over meerdere jaren moet bekijken. Ik vraag me af waarom MK zo in het defensief gaat ...
Misschien slaan ze gewoon 14 dagen over in de hoop dat de situatie eind oktober beter is.
Nu, zoals ik een paar weken geleden schreef: over een jaar bestaat de MK website niet meer. Ze hadden zich beter gehouden aan het puur verstrekken van info in plaats van modelportefeuilles te construeren.
-
- Full Member
- Contacteer:
6,87%. Verschil met benchmark is opmerkelijk groter dan in de voorbije jaren, maar dat kan nog veranderen.
We zullen zien hé, voor het zelfde geld hebben de beheerders van die actieve fondsen hun portefeuille gewoon wat te vroeg klaar gemaakt voor een berenmarkt. Misschien hebben ze daardoor de laatste tijd ondermaats gepresteerd. In elk geval doet de mixer het met een verlies van 1,77% tussen 2 en 21/10 (jongste correctie) een stuk beter dan de -4,84% bij de volgens sommigen risico vergelijkbare 50/50 IWDA/IEAG.
Ik denk dat die 6,41% op 02/10 een foutje is. De 50/50 zou toen een hoger rendement gehad hebben dan de 60/40. Klopt niet.vortex schreef: ↑21 oktober 2018, 12:18We zullen zien hé, voor het zelfde geld hebben de beheerders van die actieve fondsen hun portefeuille gewoon wat te vroeg klaar gemaakt voor een berenmarkt. Misschien hebben ze daardoor de laatste tijd ondermaats gepresteerd. In elk geval doet de mixer het met een verlies van 1,77% tussen 2 en 21/10 (jongste correctie) een stuk beter dan de -4,84% bij de volgens sommigen risico vergelijkbare 50/50 IWDA/IEAG.
Waar kan je zien hoeveel een port daalde in een specifieke date range bvb periode 2 tot 21/10 zoals je hierboven vermeldt. Als ik historiek van een transactie port wil zien in M* geeft men in de tab "lange termijn" alleen maar het voortschrijdende rendement op 1 week, 1 maand, enzovoort.. je kan dus niet zien over een gekozen periode en hun grafieken eindigen ook op eind vorige maand.
als anderen hiermee kunnen helpen laat ook weten aub.. bedankt.
Quality growth investor
Hier staan de screendumps van 01/okt voor Mixer en 50/50.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
De Lazy 60/40 IWDA/IEAG portefeuille heeft een lager rendement op 02/10 dan de 50/50 portefeuille. Dat kan toch niet?
@B7H4Long
Jouw screendump toont niet over de periode 2 en 21/10 waarover vortex sprak en jouw 50/50 -4,84% gaf.
Quality growth investor
Je hebt precies de cijfers van op 1 jaar gepakt ipv YTD.
Wel in de post erboven geeft B7 de YTD resultaten van de verschillende portefeuilles, als 50/50 YTD op 2 oktober 6,41% winst heeft en er 3 weken later nog maar 1,57% van over blijft, is er 4,84% foetsie. MK mixer speelt in diezelfde periode dus 1,77% kwijt. Of je hier veel belang aan moet hechten qua lange termijn rendement is een andere zaak maar het geeft toch al aan dat beide portefeuilles een heel verschillend risico hebben.sortino schreef: ↑21 oktober 2018, 13:37Waar kan je zien hoeveel een port daalde in een specifieke date range bvb periode 2 tot 21/10 zoals je hierboven vermeldt. Als ik historiek van een transactie port wil zien in M* geeft men in de tab "lange termijn" alleen maar het voortschrijdende rendement op 1 week, 1 maand, enzovoort.. je kan dus niet zien over een gekozen periode en hun grafieken eindigen ook op eind vorige maand.
Code: Selecteer alles
YTD @ | YTD @ | YTD @ |
21/10 | 13/10 | 02/10 | Categorie | Portefeuille
--------------------------------------------------------------------
+0,20% |-0,54% | 7,82% | WerldAand | Aandelen deel van mijn persoonlijke portefeuille
+1,17% |+0,31% | 5.66% | Off Mix | 75/25 "praktisch voorbeeld" portefeuille uit de Bogleheadsthread
-2,13%*|-2,12%*| 2,00% | Off Mix | MK Flexer
~-0,3% |~-0,6% | 4,95% | ? | Mijn persoonlijk 60/40 portefeuille
+1,81% |+0,99% | 5,26% | ? | Lazy 60/40 IWDA/IEAG portefeuille
+1,57% |+0,68% | 6,41% | NeutrMix | Lazy 50/50 IWDA/IEAG portefeuille
-2,37% |-2,90% |-0,60% | NeutrMix | MK mixer
-0,26% |-0,47% |-0,02% | NeutrMix | O6 mixer
Inderdaad, een van de redenen waarom ik de voorbije weken een tabel maakte is omdat M* voortschrijdende resultaten geeft.sortino schreef: ↑21 oktober 2018, 13:37 Waar kan je zien hoeveel een port daalde in een specifieke date range bvb periode 2 tot 21/10 zoals je hierboven vermeldt. Als ik historiek van een transactie port wil zien in M* geeft men in de tab "lange termijn" alleen maar het voortschrijdende rendement op 1 week, 1 maand, enzovoort.. je kan dus niet zien over een gekozen periode en hun grafieken eindigen ook op eind vorige maand.
als anderen hiermee kunnen helpen laat ook weten aub.. bedankt.
Individuele posities kan men bekijken op groeigrafieken van M*, starten steeds met 10000 Euro.
Voor een portefeuille geeft Xray in Morningstar een maand tot maand evolutie van een portefeuille; ( transactieportefeuille of vaste %)
Wel altijd opletten waar dividenden worden meegeteld of niet , en waar een time-weighted rendement of een money-weighted rendement word berekend. (persoonlijk rendement tov totaal rendement)
Anders is het hoofdrekenen, rekenmachine, of excel. Deze laatste mischine gevoed door de koersen van e websites en/of de historische dag koersen die men kan downloaden bij de fondsleveranciers
Korrekt, ik verbeter het. Bedankt voor jouw validatie.
Had het eigelijk moeten zien want in het verleden hadden de MK Mixer en de 50/50 steeds een gelijkaardige drawdown, nu was het verschil wel erg groot.
Wel opletten met opvolging over enkele dagen. Van ETFs weet je ogenblikkelijk wat de nieuwe stand is, fondsen berekenen hoogstens 1x per dag hun waarde, sommige bvb 2x per week. In de flexer is er bvb een fonds dat blijkbaar maar 2x per maand zijn stand berekend.
Nee, inderdaad, en dat beweer ik ook niet.
Zou wel knap geweest zijn om in een screendump van 01/10 het verschil met 21/10 te kunnen geven.
Opletten met het berekenen met percenten. Beginners hebben het daar dikwijls moeilijk mee:
Vb: Indien een belegging op datum1 een Ytd van 150% heeft en op datum2 een Ytd van 120%, dan is de belegging tussen datum1 en datum2 met 20% gezakt, en niet 30% zoals sommigen zouden kunnen denken.
-15,7%
Ik kom al in de buurt van Paramés.
Ik kom al in de buurt van Paramés.
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash