Wat is uw YTD?
TIP
Re: Wat is uw YTD?
Kan je eens een concreet voorbeeld geven. Ik begrijp niet wat je met "capital inflow" bedoelt.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
XIRR = IR.SCHEMA = formules om het intern rendement te berekenen van een reeks cashflows.
Dus ja ik bereken het intern rendement.
Dus ja ik bereken het intern rendement.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
We gebruiken gewoon een andere definitie wat we intern (en extern) beschouwen.
Ik beschouw de cash en alle aanverwanten die hetzelfde doel heeft als de aandelen als deel van de portefeuille.
Ik beschouw de cash en alle aanverwanten die hetzelfde doel heeft als de aandelen als deel van de portefeuille.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik gebruik de methode van reteiP omdat dit toelaat ook het rendement van individuele posities te berekenen. Maar de methode van B7 is niet alleen correcter (rekening houdend met cash) maar ook veel eenvoudiger, zeker als je veel transacties doet want je geeft alleen cash in- en outflows in, ipv alle transacties.
Vooral voor posities op margin is rekening houden met de cash cruciaal, anders behaal je een "oneindig" rendement als je bv. een optiepremie ontvangt zonder initiële investering.
Vooral voor posities op margin is rekening houden met de cash cruciaal, anders behaal je een "oneindig" rendement als je bv. een optiepremie ontvangt zonder initiële investering.
Stel je start met 20.000 euro
Na enkele maanden wordt dit 22.000 euro
Je voegt 10.000 euro toe
Na enkele maanden heb je 35.000 euro.
Wat is het rendement volgens je xirr?
Stel het gaat over een jaar en je toevoeging was na 6 maanden.