Wat is uw YTD?
TIP
Re: Wat is uw YTD?
Ik zit op +15,4%, mede dank zij Wizzair, WDC en La Doria. AND en Gilead verpesten het een beetje...
Herkenbaar, ik mag niet klagen over mijn rendement (ik dacht 7-8%) maar de USD heeft toch veel weggevreten. Heeft in andere jaren zeer mooi aan het rendement bijgedragen, aangezien mijn gemiddelde aankoopkoers 1.37 en veel verkocht 1.06 (en dan zijn in die tijd de aandelen ook nog eens hard gegaan he )
Volgens Bolero:
YTD: -2,06%
1y: +16,83%
Deze vergelijkingen kunnen dus redelijk scheef getrokken worden van momenten van aankoop/verkoop en de grote van je portefeuille die groter of kleiner geworden is.
YTD: -2,06%
1y: +16,83%
Deze vergelijkingen kunnen dus redelijk scheef getrokken worden van momenten van aankoop/verkoop en de grote van je portefeuille die groter of kleiner geworden is.
Portefeuille: IWDA, cash
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Bolero:
YTD: -2,1%
1y: +16,7%
KEYTRADE:
YTD: +5,5%
1y: + 12,5%
DeGiro:
YTD: 0%
1Y: verdomme heel gedoe om uit te rekenen, hier kan DeGiro de service nog verbeteren
KEYTRADE:
DeGiro:
1Y: verdomme heel gedoe om uit te rekenen, hier kan DeGiro de service nog verbeteren
Dag beste spaargidsers!
Ik zit even met een praktisch vraagje. Net als velen van jullie ben ik op het einde van het jaar de portefeuille eens aan het doorlichten. Ik volg het meeste op via een morningstar portefeuille, voordeel is voor mij voornamelijk dat je de kosten hier kan uit je resultaten filteren.
Nu wou ik toch even kijken wat de impact van de dividenden is op de portefeuille. Nu vind ik dit niet echt praktisch om in te brengen in morningstar.
Ik had nu voor een aandeel eens volgende oplossing geprobeerd:
VB:
-) aandeel X, ontvangen dividend 25/10 -) 54.76
-) Via bewerken, dividenden gaf ik de herbeleggingsdatum 25/10 in, totale uitkering 54.76 en zelfde voor beleggingskoers
-) Dan bij transactes een verkoop voor 1 aandeel aan prijs 54.76 en kosten 0
-) Rendement gaat dan van 0.73 naar 3.47 %
(klopt het met dividendrendement van 2.74 dat ik berekende op basis van dividend en netto aankoopwaarde)
Dit lijkt me wel correct, mijn vraag was of iemand mss een handigere methode heeft om dit in te geven? Mijn vrees is voornamelijk dat dit door de jaren heen een boeltje gaat worden als er elke keer hoop transacties moeten ingegeven worden op deze manier.
Ik zit even met een praktisch vraagje. Net als velen van jullie ben ik op het einde van het jaar de portefeuille eens aan het doorlichten. Ik volg het meeste op via een morningstar portefeuille, voordeel is voor mij voornamelijk dat je de kosten hier kan uit je resultaten filteren.
Nu wou ik toch even kijken wat de impact van de dividenden is op de portefeuille. Nu vind ik dit niet echt praktisch om in te brengen in morningstar.
Ik had nu voor een aandeel eens volgende oplossing geprobeerd:
VB:
-) aandeel X, ontvangen dividend 25/10 -) 54.76
-) Via bewerken, dividenden gaf ik de herbeleggingsdatum 25/10 in, totale uitkering 54.76 en zelfde voor beleggingskoers
-) Dan bij transactes een verkoop voor 1 aandeel aan prijs 54.76 en kosten 0
-) Rendement gaat dan van 0.73 naar 3.47 %
(klopt het met dividendrendement van 2.74 dat ik berekende op basis van dividend en netto aankoopwaarde)
Dit lijkt me wel correct, mijn vraag was of iemand mss een handigere methode heeft om dit in te geven? Mijn vrees is voornamelijk dat dit door de jaren heen een boeltje gaat worden als er elke keer hoop transacties moeten ingegeven worden op deze manier.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ben tegen het zelfde aangelopen en ben toen maar gaan werken met google sheets, die kan automatisch de koersen laden van morningstar en dan kan je ineens makkelijk dividenden ect verwerken in een mooi overzicht.
morningstar gebruik ik alleen nog als een screening programma in een overzicht portefeuille
morningstar gebruik ik alleen nog als een screening programma in een overzicht portefeuille
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Is ook een optie, helaas moet ik dan opnieuw alles opmaken maar valt nog mee.Henkie1984 schreef: ↑28 december 2017, 11:07 Ben tegen het zelfde aangelopen en ben toen maar gaan werken met google sheets, die kan automatisch de koersen laden van morningstar en dan kan je ineens makkelijk dividenden ect verwerken in een mooi overzicht.
Ik hou ook de dividendinkomsten bij in een excel kewestie van opvolging.
Wou voornamelijk ook de performance inclusief dividend rechtstreeks kunnen bijhouden in morningstar.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
van waar die verschillen? We zijn bijna eind jaar, dus ytd en 1-year moet ong gelijk zijn?stockzombie schreef: ↑18 augustus 2017, 16:21 Bolero:
KEYTRADE:
DeGiro:
-
- Newbie
- Contacteer:
Je antwoordt op een post van halfweg augustus
Dat was in augustus.
Rendement YTD:
* volgens de rendementsontwikkeling van Binck, die dit jaar door nieuwe platform herijkt is en dus met korrel zout te nemen, kom ik op 88%. In mijn eigen opvolgfiles kom ik eerder op 75% uit. (enkel opties - 97% van vermogen)
* De kleine fondsenportefeuille die ik nog heb (3% va vermogen) bij Medirect zal het rond een kleine 10% draaien denk ik. Dit is buy&hold, te beperkt qua omvang om me er gedetailleerd mee bezig te houden.
Vorig jaar was vergelijkbaar, de slechte zullen ook nog wel komen zekers?
* volgens de rendementsontwikkeling van Binck, die dit jaar door nieuwe platform herijkt is en dus met korrel zout te nemen, kom ik op 88%. In mijn eigen opvolgfiles kom ik eerder op 75% uit. (enkel opties - 97% van vermogen)
* De kleine fondsenportefeuille die ik nog heb (3% va vermogen) bij Medirect zal het rond een kleine 10% draaien denk ik. Dit is buy&hold, te beperkt qua omvang om me er gedetailleerd mee bezig te houden.
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Dit was in augustus he, ondertussen is het idd quasi hetzelfde.
zao schreef: ↑28 december 2017, 12:59 Rendement YTD:
Das niet slecht zo 2 jaar op rij...
Krijgt u geen problemen met de fiscus vanwege uw fulltime job als belegger?