Wat is uw YTD?
TIP
Re: Wat is uw YTD?
Het is toch niet te geloven hoe we allemaal "gegijzeld" zijn door de resultaten die verwacht worden
uit het handelsconflict tussen VS en CHINA ...hoe lang gaat dit spelletje nog duren dat Trump met een
eenvoudige tweet iedereen op stang jaagt ?
uit het handelsconflict tussen VS en CHINA ...hoe lang gaat dit spelletje nog duren dat Trump met een
eenvoudige tweet iedereen op stang jaagt ?
Zet discussie over China verder in Beurs vandaag thread hier: de-beurs-vandaag-t12706-11130.html
Deze thread is voor YTD prestaties.
Deze thread is voor YTD prestaties.
Quality growth investor
Inderdaad voor de goede orde zet de reakties verder op beurs vandaag. We zijn benieuwd ...
hoe zou het zijn met de portefeuille zonder naam ?
geen updates meer
De prestaties van een paar portefeuilles over de laatste maanden; van top naar bodem en terug omhoog
De prestaties van een paar portefeuilles over de laatste maanden; van top naar bodem en terug omhoog
Code: Selecteer alles
1 | 3 | 6 | YTD | 1 |
maand| maand| maand| | jaar | Portefeuille
-----------------------------------------------------------------------------------
+10,4%|-0,13% | |+6,8% |+0,25%| iShares core MSCI world ETF (IWDA)
+10,9%| -2,5% |-6,4% |+7,9% |-3,7% | Aandelenfondsen in mijn persoonlijke portefeuille
+5,73%| +1,3% |-2,9% |+4.2% |-0,5% | Lazy 60/40 IWDA/IEAG portefeuille
+5,15%| +1,3% |+2,7% |+3,4% |+0,11%| Lazy 50/50 IWDA/IEAG portefeuille
+3,10%| -0,3% |-3,9% |+2,8% |-5,0% | MK mixer portefeuille van aktieve fondsen
+11,9%| -0,3% |-4,6% |+6,9% | | Portefeuille zonder naam
benieuwd wie de gele trui mag aantrekken
Heb hier geen toegang tot mijn ETF portefeuilles, dus maar een snelle berekening
YTD% van de ETFs gisterenavond
aandelen:
iShares Core S&P 500 ETF USD Acc EUR 18,54
iShares NASDAQ 100 ETF USD Acc EUR 21,42
iShares Core MSCI World ETF USD Acc EUR 15,98
obligaties:
iShares € Aggregate Bond ETF EUR Dist... 2,96
Een portefeuille 50/50 met de laatste 2 zal ytd 9,47% hebben opgebracht;
In 60/40 verhouding zal dit iets boven de 10% zijn.
De portefeuille 20% SP500, 15%Nasdaq en 65% cash heeft dit jaar een stijging gekend van iets meer of minder dan 7%; afhankelijk hoeveel de cash op die 5 maand opbracht.
De mixer deed het nog slechter met een winst van zo'n 6,51% dit jaar.
Op de 5 jaar dat de mixer nu bestaat werd de initiële inleg van 14K vergroot naar 16,2K
daar waar de 5050 portefeuille nu 19,4k waard zou zijn. Een rendement dat dus meer dan dubbel zo groot was.
YTD% van de ETFs gisterenavond
aandelen:
iShares Core S&P 500 ETF USD Acc EUR 18,54
iShares NASDAQ 100 ETF USD Acc EUR 21,42
iShares Core MSCI World ETF USD Acc EUR 15,98
obligaties:
iShares € Aggregate Bond ETF EUR Dist... 2,96
Een portefeuille 50/50 met de laatste 2 zal ytd 9,47% hebben opgebracht;
In 60/40 verhouding zal dit iets boven de 10% zijn.
De portefeuille 20% SP500, 15%Nasdaq en 65% cash heeft dit jaar een stijging gekend van iets meer of minder dan 7%; afhankelijk hoeveel de cash op die 5 maand opbracht.
De mixer deed het nog slechter met een winst van zo'n 6,51% dit jaar.
Op de 5 jaar dat de mixer nu bestaat werd de initiële inleg van 14K vergroot naar 16,2K
daar waar de 5050 portefeuille nu 19,4k waard zou zijn. Een rendement dat dus meer dan dubbel zo groot was.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Bedankt B7,
vrij logische uitslag, bij stijgende markt heeft de portefeuille zonder naam het moeilijk door de vele cash.
maar blijft toch de mixer voor.
vrij logische uitslag, bij stijgende markt heeft de portefeuille zonder naam het moeilijk door de vele cash.
maar blijft toch de mixer voor.
In een dalende (aandelen) markt brengt cash ook niets op.
Het is het noteren waard dat aggregate euro obligaties met bijna 4% omhoog gingen de laatste 6 maanden. Een goede portefeuille opbouwen is een evenwichtsoefening.
Het is het noteren waard dat aggregate euro obligaties met bijna 4% omhoog gingen de laatste 6 maanden. Een goede portefeuille opbouwen is een evenwichtsoefening.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
dat klopt
de 'grote' rente stijging die 'iedereen' ziet aankomen. is er nog altijd niet, integendeel
vind het wel beetje vreemd dat je die precies nog wel wat jaartjes hebt voor je het geld nodig hebt, zoveel rekening houdt met volaliteit en een behoorlijk deel van portefeuille stabiel wilt houden.
iets wat op voldoende lange termijn bijna zeker een rem oplevert.
de 'grote' rente stijging die 'iedereen' ziet aankomen. is er nog altijd niet, integendeel
vind het wel beetje vreemd dat je die precies nog wel wat jaartjes hebt voor je het geld nodig hebt, zoveel rekening houdt met volaliteit en een behoorlijk deel van portefeuille stabiel wilt houden.
iets wat op voldoende lange termijn bijna zeker een rem oplevert.
Bolero geeft mij een YTD van +4,47%
1 jaar: -7,02%
3 jaar: +25,42%
Sinds start: +37,46%
Eigen CAGR berekening (dit zal juister zijn): +10,2% (sinds eind 2011)
1 jaar: -7,02%
3 jaar: +25,42%
Sinds start: +37,46%
Eigen CAGR berekening (dit zal juister zijn): +10,2% (sinds eind 2011)
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Terug van weggeweest , YTD roder dan rood , we proberen het op lange termijn te zien :-)
Ik volg sinds enkele weken terug een beetje , blijft bang afwachten in mijn geval :-(
Ik probeer er het beste van te maken :-)
Ik volg sinds enkele weken terug een beetje , blijft bang afwachten in mijn geval :-(
Ik probeer er het beste van te maken :-)
Oei das vreemd.
De "aandelen" staan nu nog maar een percentje onder hun absolute top van eind April, +18% sinds het begin van het jaar, +12% (per jaar) voor de laatste 3 jaar.
Europese obligaties staan op hun absolute top +5% in de laatste 12 maanden.
Dit zijn gemiddelden: de "helft" van de beleggers zullen beter gedaan hebben, de andere helft slechter.
Als je in de indexfondsen belegd ben je gegarandeerd van dit gemiddelde. En dit kan je perfekt doen in een lazy portefeuille waar je niet naar om hoeft te kijken.
De "aandelen" staan nu nog maar een percentje onder hun absolute top van eind April, +18% sinds het begin van het jaar, +12% (per jaar) voor de laatste 3 jaar.
Europese obligaties staan op hun absolute top +5% in de laatste 12 maanden.
Dit zijn gemiddelden: de "helft" van de beleggers zullen beter gedaan hebben, de andere helft slechter.
Als je in de indexfondsen belegd ben je gegarandeerd van dit gemiddelde. En dit kan je perfekt doen in een lazy portefeuille waar je niet naar om hoeft te kijken.
YTD rond de 10%, een percentje lager dan 2 maand geleden.
Sindsdien iets terughoudender geworden, een aantal aandelen verkocht, maar ook wat GVVs bijgekocht (Montea, VGP en Xior).
Sindsdien iets terughoudender geworden, een aantal aandelen verkocht, maar ook wat GVVs bijgekocht (Montea, VGP en Xior).
YTD: 17,92%
Huidige grootste 10 participaties
Huidige grootste 10 participaties
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
Mojo Group stijgt verder door en heeft op vandaag een YTD van +25,6%
Ik moet er bovendien bijvertellen dat de portefeuille een buy en hold strategie heeft. Er zijn sinds het begin van het jaar nagenoeg geen wijzigingen geweest.
Ik moet er bovendien bijvertellen dat de portefeuille een buy en hold strategie heeft. Er zijn sinds het begin van het jaar nagenoeg geen wijzigingen geweest.