Wat is uw YTD?
TIP
Re: Wat is uw YTD?
YTD +17% (in maart nog -18%)
Veel mazzel gehad met Colruyt opties en goed getimede aandelen inkoop van the Trade desk voor dit opmerkelijk herstel
Veel mazzel gehad met Colruyt opties en goed getimede aandelen inkoop van the Trade desk voor dit opmerkelijk herstel
YTD: 2,99%
YTY: 20,86%
Al +8 jaar Buy & Hold strategie, klimaat nutsbedrijven en Tech (chip, Cloud, medisch) als grootste aandeel in de portefeuille… alleen Grieg Seafood & Honeywell heeft last van Covid-19...... maar dat zijn kleintjes
YTY: 20,86%
Al +8 jaar Buy & Hold strategie, klimaat nutsbedrijven en Tech (chip, Cloud, medisch) als grootste aandeel in de portefeuille… alleen Grieg Seafood & Honeywell heeft last van Covid-19...... maar dat zijn kleintjes
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
YTD : +11.38%
1x VCWE en nog een 12-tal individuele US aandelen. En wat gespeel met turbo's tussendoor.
Mijn grootste winnaar is MRO met een stijging van maar liefst 55% in de laatste 2 weken.
1x VCWE en nog een 12-tal individuele US aandelen. En wat gespeel met turbo's tussendoor.
Mijn grootste winnaar is MRO met een stijging van maar liefst 55% in de laatste 2 weken.
YTD: -11%
IRR sinds start mei 2015: 5,9%
IRR sinds start mei 2015: 5,9%
Aandelenportefeuille -10,3% t.e.m. gisteren (bruto en excl. dividenden). Een paar dagen geleden was dat nog iets van -5 à -6%. De voorbije twee weken heeft mijn portefeuille het slechter gedaan dan de markt. YTD combinatie van 70% STOXX USA 500 en 30% STOXX Europe 600 staat op -12,5%. Resultaten van mijn bedrijven voor jan-maa zijn wel beter dan ik had verwacht, op Waters na (omzetdaling aan cw van 45% in China in Q1!).
slechtste YTD:
Waters -23,8%
Microchip -22,2%
Intertek -21,8%
Allegion -21,7%
Amphenol -20,0%
beste YTD:
S&P Global +4,8%
Adobe +4,3%
Wolters Kluwer +3,2%
Verisk +2,8%
Thermo Fisher +1,5%
slechtste YTD:
Waters -23,8%
Microchip -22,2%
Intertek -21,8%
Allegion -21,7%
Amphenol -20,0%
beste YTD:
S&P Global +4,8%
Adobe +4,3%
Wolters Kluwer +3,2%
Verisk +2,8%
Thermo Fisher +1,5%
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
YTD van mijn portefeuille -7,23 %, van de portefeuille die ik mijn dochter als cadeau voor haar 21 ste verjaardag gegeven heb is YTD -8,14 %.
Welke raad je nu aan om te kopen qua tech? XDWT, IUIT, ZPDT of WTCH. Welke overlappen het minst met VWCE? Denk je dat hier meer groei in zit als bv. IWDA of VWCE?jonie schreef: ↑15 april 2020, 17:41Ben je van plan ze elke dag te verkopen..
De keuze van ETF’s in Europa, voor de US is inderdaad beperkt
1. iuit (usd)
2. zpdt (euro)
Wereld Tech (met iets hogere beheers kosten)
• wtch (euro)
• xdwt (euro)
Zelf heb ik alleen SMH en PHO in portefeuille, die je nu niet meer kan kopen in de EU.
Daarom kocht ik de kersen zelf, ze zijn na jaren nog even lekker
iwda / iuit - zpdt
Beleggen begint wel met zelf uw huiswerk te maken, anders lukt het nooit....
Hier kan je alvast de overlap zien...
https://www.ishares.com/nl/particuliere ... rough=true
https://americas.vanguard.com/instituti ... tfoliodata
Op sites zoals Morningstar.be en *.nl kan je makkelijk het verschil in groei zien tussen fondsen, etf's en aandelen
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
Ik heb mijn huiswerk wel degelijk gemaakt en ik weet heel goed wat de groei was de voorbije jaren. Ik vroeg enkel naar uw persoonlijke mening, de wereld is veranderd en ik denk dat technologie nog sterker zou kunnen groeien als voorheen.jonie schreef: ↑28 mei 2020, 20:51Beleggen begint wel met zelf uw huiswerk te maken, anders lukt het nooit....
Hier kan je alvast de overlap zien...
https://www.ishares.com/nl/particuliere ... rough=true
https://americas.vanguard.com/instituti ... tfoliodata
Op sites zoals Morningstar.be en *.nl kan je makkelijk het verschil in groei zien tussen fondsen, etf's en aandelen
Toch bedank voor de info.
- 1,94 %
De stand van een paar portefeuilles aan het eind van deze maand.
Zuivere aandelenportefeuilles:
Mix Portefeuilles:
Portefeuilles van stabiele beleggingen:
Zuivere aandelenportefeuilles:
Code: Selecteer alles
1 Week 1 Maand 3 Maand 6 Maand YTD 1 Jaar 3 Jaar
1,2 2,5 0,0 - -7,7 5,9 6,1 IWDA – MSCI world – wereld aandelen
1,9 2,5 -4,6 -10,7 -12,6 -0,2 3,5 Mijn groei portefeuille : Wereld aandelen met tilt naar Value en SC
1,0 2,2 -1,0 -4,8 -5,9 3,3 1,5 Flexer van offensieve actieve fondsen (75/25)
1,3 1,6 -3,2 -6,5 -7,4 0,9 2,6 Mijn volledige portefeuille: 60 aandelen/30 vastrentend/10 Cash
0,8 1,3 -1,0 -4,1 -4,0 3,4 3,8 50/50 index portefeuille IWDA/IEAG
0,7 1,1 -2,3 -5,0 -5,6 -0,1 -0,6 Mixer van aktieve fondsen (50/50)
0,4 0,2 -1,5 -0,2 0,5 3,3 1,8 Mijn stabiele vastrentende portefeuille
0,4 0,1 -1,9 - 0,1 2,5 2,2 IEAG – Barclays Euro Aggregate bonds
0,2 0,1 -0,1 - 2,9 - - VAGF – Wereld Aggregate Hedged
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Schamele achttien procent. Overkomt me niet vaak, maar heb de nodige maatregelen getroffen om mijn eer hoog te houden tegenover mijn volgelingen en vertrouwelingen....