Wat kiezen ??
TIP
Kies voor het hoogste rendement vergelijk alle langetermijnsparen aanbieders
Wat kiezen ??
Beste leden van het forum , weldra zijn we beiden 65 en vervalt ons pensioensparen , en we hopen nog een centje te kunnen sparen via lange termijnsparen .
Hopelijk kunnen we hieruit meer halen dan op een spaarboekje , zijn er mensen met ervaring die ons raad kunnen geven en of zeggen wat we zeker niet moeten doen .
Alle info hartelijk welkom .
Dank bij voorbaat
Hopelijk kunnen we hieruit meer halen dan op een spaarboekje , zijn er mensen met ervaring die ons raad kunnen geven en of zeggen wat we zeker niet moeten doen .
Dank bij voorbaat
Re: Wat kiezen ??
Sandorgw schreef: ↑6 maart 2020, 10:09 Beste leden van het forum , weldra zijn we beiden 65 en vervalt ons pensioensparen , en we hopen nog een centje te kunnen sparen via lange termijnsparen .
Dank bij voorbaat
Punt 1 : Voor de leeftijd van 65 j het lange termijn sparen contract ondertekenen.
Zo kan men alvast genieten van de belasting vermindering.
Punt 2 : het bepalen van maximum bedrag dat elke persoon kan inbrengen naar gelang inkomen.
Blijft nog over een maatschappij te kiezen met gratis instap. ( zie hier op spaargids )
Uw belasting voordeel zal alvast al meer zijn dan opbrengst spaarboekje.
De opbrengst ......
En laat jullie niet afschrikken voor het afsluiten zonder direct contact met makelaar.
Kan prima via mail verlopen.
Lichte voorkeur voor Makelaar De Kervel van de eerste keer juiste voorstel.
https://www.mysavings.be/nl/onze-produc ... paren#info
Link geeft idee van max jaar bedrag naargelang inkomen.
succes
Estate Guru believer.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Kies een maatschappij waar je een contract met zo hoog mogelijk eindvervaldag kan tekenen.
Zo kan je nog jaren fiscaal sparen.
Afhankelijk of je risico's wil nemen kan je kiezen voor TAK 21, TAK23 of TAK44. Waar mijn persoonlijke vookeur naar de TAK44 gaat gezien je kan switchen tussen TAK21 & TAK23 binnen het zelfde contract of een combinatie
Zo kan je nog jaren fiscaal sparen.
Afhankelijk of je risico's wil nemen kan je kiezen voor TAK 21, TAK23 of TAK44. Waar mijn persoonlijke vookeur naar de TAK44 gaat gezien je kan switchen tussen TAK21 & TAK23 binnen het zelfde contract of een combinatie
Ben nu te weten gekomen dat iemand ( zoals mijn vrouw zal zijn ) met een laag pensioen niet kan sparen omdat er geen belastingen wordt betaald op dat pensioen .
Blijkbaar zou ik alleen dat kunnen ??
Blijkbaar zou ik alleen dat kunnen ??
Heb contact gekregen met de verzekeraar Futura uit Lochristi , ze rekenen geen instapkosten .
Is er hier iemand die ervaring heeft met dat bureau
Is er hier iemand die ervaring heeft met dat bureau
Voor mij is het bijna zover , beginnen aan LTS vanaf juli 2022, nu heb ik nog een vraag als ik halfweg het jaar begin moet ik dan het volledig bedrag ( max toegelaten ) sparen wat wel de bedoeling is .
Volgens ik heb horen zeggen , mag ik in 2023 maar hetzelfde bedrag sparen als in 2022.
Ik vind hierover niets terug .
Volgens ik heb horen zeggen , mag ik in 2023 maar hetzelfde bedrag sparen als in 2022.
Ik vind hierover niets terug .