Wat na staatsbon?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Wat na staatsbon?
Van Peet had aan de vorige zijn broek gescheurd (Argenta ook aan haar toenmalige termijnrek).
Conclusie:
Wat na staatsbon?
Geld terug naar de banken sluizen.
Opmerking: De banken hebben goed gelobbyd om hun geld terug te zien vloeien. Zo leent de staat liever elders aan een duurder tarief dan bij haar eigen inwoners.
Wat na staatsbon?
Geld terug naar de banken sluizen.
Opmerking: De banken hebben goed gelobbyd om hun geld terug te zien vloeien. Zo leent de staat liever elders aan een duurder tarief dan bij haar eigen inwoners.
Staatsbon via MeDirect met bonus (0,50%) = +- 3,50 bruto?
Voor mijn geld dat ik +/- 1 jaar kan missen, twijfel ik tussen eenjarige staatsbon bij Medirect (2.43% netto) en eenjarige termijnrekening bij Keytrade (2.38%).
Geen zin in kortere termijn, en ook geen KBC met 13 maanden waarmee ik de concurrentieslag van september 2025 zou mislopen.
Ook geen zin in rekening openen bij ING, Belfius of zo.
Spaarrekeningen met hoge basisrentes (Medirect & co) zie ik gauw zakken onder de niveaus van 2.4% gecombineerd.
Budget te beperkt voor beursgenoteerde obligaties.
Geen zin in kortere termijn, en ook geen KBC met 13 maanden waarmee ik de concurrentieslag van september 2025 zou mislopen.
Spaarrekeningen met hoge basisrentes (Medirect & co) zie ik gauw zakken onder de niveaus van 2.4% gecombineerd.
Als je geen zin hebt om er iets voor te doen...., ja dan maakt het niets uit, dan krijg je altijd heel weinig.woete schreef: ↑3 september 2024, 12:13 Voor mijn geld dat ik +/- 1 jaar kan missen, twijfel ik tussen eenjarige staatsbon bij Medirect (2.43% netto) en eenjarige termijnrekening bij Keytrade (2.38%).
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik had een maand geleden voor ingeschreven bij BNP Paribas voor een termijnrekening 2,17 netto. Zou ik kosten moeten betalen, indien ik mijn afspraak niet nakom om daar morgen 20.000 euro op die rekening over te schrijven, als ik zie dat ik nu bij Belfius 2,66 % netto kan krijgen ?
Even de voorwaarden nalezen lijkt mij. Bij ING was het in ieder geval niet, daar was het geheel vrijblijvend.witte merel schreef: ↑3 september 2024, 12:53 Ik had een maand geleden voor ingeschreven bij BNP Paribas voor een termijnrekening 2,17 netto. Zou ik kosten moeten betalen, indien ik mijn afspraak niet nakom om daar morgen 20.000 euro op die rekening over te schrijven, als ik zie dat ik nu bij Belfius 2,66 % netto kan krijgen ?
Wie gaat er nog op deze nieuwe bon inteken? Wat een teleurstellend rendement. Nu zullen de banken terug hun miljarden opstrijken. Wie had dat kunnen voorzien?
Waarom zouden lieden die onverstandig genoeg waren om de vorige staatsbon aan te schaffen niet nogmaals durven dwalen?
Kereltje!
Op de website van De Standaard staat een artikel waarin vermeld wordt dat Medirect vandaag ook de rente zou aangepast hebben op de termijnrekening van 3 maanden (4,10% bruto),, 6 maanden (4% bruto) en 12 maanden (3,60% bruto) zonder voorwaarden van bv enkel vers geld. Ik vind hier wel nog niks over terug op de website van Medirect.
Wel raar dat dit dan betere rentes geeft en concurreert met hun huidige actie van 0,50% netto rente bovenop de rente van de nieuwe staatsbon.
Wel raar dat dit dan betere rentes geeft en concurreert met hun huidige actie van 0,50% netto rente bovenop de rente van de nieuwe staatsbon.
Staat er al op: https://www.medirect.be/nl-be/sparen/termijnrekening/Yvekes schreef: ↑3 september 2024, 17:05 Op de website van De Standaard staat een artikel waarin vermeld wordt dat Medirect vandaag ook de rente zou aangepast hebben op de termijnrekening van 3 maanden (4,10% bruto),, 6 maanden (4% bruto) en 12 maanden (3,60% bruto) zonder voorwaarden van bv enkel vers geld. Ik vind hier wel nog niks over terug op de website van Medirect.
Er gaan de volgende dagen nogal miljarden in het rond vliegen mijn gedacht
Ik zie Santander hierop zeker nog reageren. Had liever ook nog wat betere aanbiedingen gezien op termijnrekeningen van 3 à 5 jaar bij meerdere banken.vortex schreef: ↑3 september 2024, 17:35Staat er al op: https://www.medirect.be/nl-be/sparen/termijnrekening/Yvekes schreef: ↑3 september 2024, 17:05 Op de website van De Standaard staat een artikel waarin vermeld wordt dat Medirect vandaag ook de rente zou aangepast hebben op de termijnrekening van 3 maanden (4,10% bruto),, 6 maanden (4% bruto) en 12 maanden (3,60% bruto) zonder voorwaarden van bv enkel vers geld. Ik vind hier wel nog niks over terug op de website van Medirect.
Er gaan de volgende dagen nogal miljarden in het rond vliegen mijn gedacht