Wat zijn de maximum bedragen voor een overschrijving per...?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Wat zijn de maximum bedragen voor een overschrijving per...?
Hallo
Wij hebben net een bouwgrond aangekocht.
Daar ons spaargeld goed verspreidt staat over verschillende banken, deze vraag:
Wat is het maximum bedrag dat je kan overschrijven naar een andere rekening per verrichting/ per dag / per week voor volgende banken:
KBC
Rabobank
Argenta
NIBC
BELFIUS
Alvast bedankt!
Wij hebben net een bouwgrond aangekocht.
Daar ons spaargeld goed verspreidt staat over verschillende banken, deze vraag:
Wat is het maximum bedrag dat je kan overschrijven naar een andere rekening per verrichting/ per dag / per week voor volgende banken:
KBC
Rabobank
Argenta
NIBC
BELFIUS
Alvast bedankt!
Re: Wat zijn de maximum bedragen voor een overschrijving per
Elke bank hanteerd daar theoretisch verschillende bedragen voor. Doch in de praktijk staat daar geen limiet op,en kan je overschrijven zoveel je wil. Die regeling is enkel opgenomen indien er een eventuele bankrun zou plaatsvinden. Je kan ten alle tijde ook een gewaarborgde bankcheque vragen welke je dan aan de notaris kan overhandigen bij ondertekening van de koop.
Zou maar erg en praktisch niet haalbaar zijn als je iets wil kopen van pakweg 400.000 euro,en je zou er twee maanden over moeten doen om dat geld over te maken.
Zou maar erg en praktisch niet haalbaar zijn als je iets wil kopen van pakweg 400.000 euro,en je zou er twee maanden over moeten doen om dat geld over te maken.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Rabobank: 499.999,00 €/dag
Belfius stond vroeger (ten tijde van Dexia op 20.000€/week dacht ik) maar je kan dat via het kantoor of 'n simpel telefoontje naar Brussel verhogen (limiet?)
Belfius stond vroeger (ten tijde van Dexia op 20.000€/week dacht ik) maar je kan dat via het kantoor of 'n simpel telefoontje naar Brussel verhogen (limiet?)
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Argenta : 25 000,00 per dag.
Geen mogelijkheid om die limiet te verhogen volgens de helpdesk.
Bij je kantoorhouder kan je gerust hoger gaan.
Geen mogelijkheid om die limiet te verhogen volgens de helpdesk.
Bij je kantoorhouder kan je gerust hoger gaan.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Eigenlijk zou 'n mens dat onmiddellijk moeten vragen bij het openen van een rekening:
- "Hoeveel kan ik hier per dag afhalen?"
- "10.000€/dag, mijnheer."
- "Goed, dan zet ik hier maximaal maar 10.000€ op m'n rekening."

@MeOnline: Het probleem met (internet-)banken die enkel werken met een tegenrekening heb je natuurlijk 'n dubbel probleem. Het geld moet 2 keer door de flessenhals. Eén maal bij de (internet-)bank die enkel werkt met een tegenrekening en vervolgens moet je nog eens door de flessenhals van de bank waar je de tegenrekening hebt.
Je zou natuurlijk in gevallen van een aankoop van vastgoed -eventjes- een internetrekening bij rabobank kunnen openen om alles vlot te "versassen".
- "Hoeveel kan ik hier per dag afhalen?"
- "10.000€/dag, mijnheer."
- "Goed, dan zet ik hier maximaal maar 10.000€ op m'n rekening."

@MeOnline: Het probleem met (internet-)banken die enkel werken met een tegenrekening heb je natuurlijk 'n dubbel probleem. Het geld moet 2 keer door de flessenhals. Eén maal bij de (internet-)bank die enkel werkt met een tegenrekening en vervolgens moet je nog eens door de flessenhals van de bank waar je de tegenrekening hebt.
Je zou natuurlijk in gevallen van een aankoop van vastgoed -eventjes- een internetrekening bij rabobank kunnen openen om alles vlot te "versassen".

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Re: Wat zijn de maximum bedragen voor een overschrijving per...?
Interessante topic, helaas onvolledig:
moneyou: 999.999,99 euro
NIBC: geen limiet
Nog andere banken met hun limieten?
moneyou: 999.999,99 euro
NIBC: geen limiet
Nog andere banken met hun limieten?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Normaal gezien kan je bij elke bank zo hoog gaan als je wil, afhankelijk via welke weg ...
Bij KBC kan je zelfs in Touch via de chatfunctie je limiet voor een uur verhogen zo hoog je wil ...
Bij KBC kan je zelfs in Touch via de chatfunctie je limiet voor een uur verhogen zo hoog je wil ...
-
- VIP member
- Contacteer:
KBC online 25000 dag limiet, één belletje en dat verhoogt naar welk getal je nodig hebt (in iedergeval in mijn range
)

Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Klopt, maar topic gaat over de standaard settings van hun online betaalplatform...Jiraisking schreef: ↑17 juli 2019, 12:04 Normaal gezien kan je bij elke bank zo hoog gaan als je wil, afhankelijk via welke weg ...
Nog eentje die me te binnen schiet:
Keytrade bank: €499.999,00 per overschrijving, maar het aantal overschrijvingen zelf is onbeperkt
Keytrade bank: €499.999,00 per overschrijving, maar het aantal overschrijvingen zelf is onbeperkt
MeDirect 50,000 / dag als ik me goed herinner
het zou leuk zijn als spaargids.be eens voor een officieel overzichtje zou zorgen. 

-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik zie het nut niet van standaardsettings als je ze op allerlei manieren kan verhogen?inquirer schreef: ↑17 juli 2019, 16:13Klopt, maar topic gaat over de standaard settings van hun online betaalplatform...Jiraisking schreef: ↑17 juli 2019, 12:04 Normaal gezien kan je bij elke bank zo hoog gaan als je wil, afhankelijk via welke weg ...
Als je een huis koopt bv. dan moet je aan bv. rabobank al niet vragen om het te verhogen de limiet
( daar is de standaarddaglimiet 499 999 euro )
bij andere banken een heel pak lager
( daar is de standaarddaglimiet 499 999 euro )
bij andere banken een heel pak lager